Gå til innhold
Hundesonen.no

Telefonselgere


ipadda

Recommended Posts

Kirkens nødhjelp har ringt meg på mobilen min 3 ganger denne uken. Jeg har sagt jeg ikke er interessert, at jeg ikke ønsker å støtte blabla på en fin måte. Jeg har til og med forklart at jeg er student å ikke har RÅD til å hjelpe noen.

Nå ringte de igjen, idag.. da de spurte om jeg ville støtte blabla så utbrøt jeg "jeg har sagt, 3 ganger denne uken at jeg ikke har mulighet for å støtte, når skal dere ta hintet?" .... "ååh, har vi ringt deg før :rolleyes: " "EH JA- 3 ganger denne uken, utallige ganger før!"

Ok- men da ringer vi deg opp igjen senere...

"Ehm, det er ikke nødvendig, for jeg har gitt mitt svar til dere 3 ganger denne uken!!"

Nå 3 timer etterpå fikk jeg blomsterpotte meg telefon fra dem igjen!!

Så- Er det noen andre her som har erfaringer med frekke telefonselgere, noe morsomt? eller triks for å få dem til å slutte å ringe. Jeg er nemlig dritt fuckings lei av tlf-selgere nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de ringer meg stadig vekk.

Tror problemet mitt er at jeg er så fordømt høflig med dem... Det bør man ikke være fordi da tror de nok at de kan lure deg.. så gir de seg ALDRI..

Hos meg ringer faktisk Den norske sjømannskirke hele tiden.. og Bokklubben Nye Bøker eller hva den heter (ringte meg sist i morges9. Sistnevnte fordi DUMME meg sa at jeg kanskje ville bli medlem etter at jeg er ferdig å studere. Nå ringer de meg hele tiden.. Tror de jeg skal droppe ut eller?

Gah..

Vurderer å registrere meg mot.

Tips har jeg ikke.. Min samboer pleier å skjelle dem ut, men ser ikke helt poenget i det heller.. Er sikkert ikke sånn at de ELSKER å være telefonselgere, men de må jo ha en jobb liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler dere å reservere dere mot telefonsalg her:

Brønnøysundregisteret

Selv reserverte jeg meg for et par år siden, etter å ha blitt nedringt en periode. Har fått et par telefoner også etter at jeg reserverte meg, men det er blitt så myyyye bedre. :ahappy:

Slik slipper dere å bli sure for å bli oppringt, og telefonselgerene slipper å bli sure fordi dere kjefter på de (de syns sikkert ikke at det er superfestlig å ringe fremmede folk for å spørre om penger..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reserverte oss for 3?år siden, å siden den gang har det vært veldig stille...

Halvt år etter vi reserverte oss så ringte det en og annen, men det er bare å si at "jeg har reservert meg mot telefonsalg, vennligst fjern meg fra deres lister" ... "takk"...

If - forsikring har drevet å ringt meg/oss de siste tiden, å jeg har vel ærlig talt hatt det litt morro med dem... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan reservere seg mot det, men det finnes klart morsommere måter å håndtere telefonselgere på.. F eks kan man ha et papir klart (dette kan droppes), og når det ringer noen, svarer du som vanlig "Hallo, du snakker med ..." Hvorpå de sier ett eller annet. Her skal du avbryte de og si "hallo?" de prøver kanskje å starte på nytt, men du avbryter igjen med å si "hallo? Jeg hører deg ikke" (her kan du evt knitre med papiret). Etter en liten stund legger du på, hvis de ikke er kjappere enn deg da.. :) Dette trikset kan brukes på absolutt alle - fra telefonselgere som skal selge mobilabonnement, til Kirkens Nødhjelp eller plagsomme mennesker du ikke har lyst å snakke med akkurat da.

Hvis du har lagt noe ut for salg (f eks på finn), hender det av og til det ringer folk og lurer på om du også vil annonsere hos de. Du overhører glatt deres tilbud om annonsering, og later som du tror at de har lyst å kjøpe tingen du skal selge. Prøv å selg tingen til de. (Jeg prøvde å selge brudekjolen min til en mannlig annonse-selger som ringte, og han holdt på å si ja like før linjen plutselig brøt..) :ahappy:

Du kan jo bare si du er reservert, uten at du er det.. :)

Alternativt kan du snakke "gibberish", dvs uforståelig. Prøv å etterlign et språk du ikke kan. Eller hvis de spør etter navnet ditt "snakker jeg med ..." så sier du ganske enkelt nei (de kan jo ikke vite du lyver), og er du ille slem sier du at vedkommende (altså du) døde for et par dager siden i en tragisk ulykke (da stryker de deg kanskje til og med fra listene sine!). Du kan også ta tlf, late som du er veldig interessert, og spørre og grave om produktet (passer bra hvis du kjeder deg). Til slutt klarer de faktisk ikke gi deg svar på alle spørsmålene dine, og det kan hende de legger på (har hørt om noen som opplevde det). Alternativt kan du virke veldig interessert hele tiden, helt til de spør "vil du kjøpe produktet?" så sier du blankt "nei" og legger på - da har du brukt opp masse tid for de, og de får solgt mindre - harr harr! Eller hva med å ta tlf og legge den i fra deg? Genialt før i tiden med hustelefon, for da ble ikke linjen brutt før man la på igjen, noe som selvsagt kunne ta flere timer.. :) Du kan også begynne å lage "kroppslyder", lurer virkelig på hva de sier da, haha! Og hva om du sier "hæ?" etter omtrent hver setning de sier, sånn at de må gjenta seg og gjenta seg, og blir lei av å snakke med deg? Og prikken over kransekaken vil være om du etter hver gang de har gjentatt seg sier "jeg hørte det første gangen, jeg er ikke dum heller!" ;) Det finnes omtrent ikke grenser for hvor mye gøy man kan ha det med slike stakkarer som har sånne jobber..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får veldig veldig lite tlf fra telefonSELGERE, men veldig veldig mange fra veldedighet. Og at de ikke fatter å begriper at det ikke nytter å ringe noen på mobilen midt i arbeidstiden? VELDIG at jeg kommer til å ta tlf når jeg går med en gamp i hver hånd opp på jordet, liksom... Eller når jeg er ute og kjører unghestene. Eller når jeg står med en sau i hver hånd og prøver å hindre de 20 andre i å løpe ut porten, liksom. :ahappy: Og tror du jeg blir irritert når jeg ser at det bare er 2148-nr? (eller no sånt)

Men til alle sånne Norsk Folkehjelp, Den norske sjømannskirken osv, så spør jeg bare om de har en internettside, så sier jeg at jeg skal kikke der og så evt støtte dem dersom jeg ser at jeg har råd, og føler at dette er noe jeg vil støtte. (tror ikke jeg har kikka innom en eneste nettside enda, og det der begynte jeg med for 2 år siden). Eneste jeg dreit meg ut på var Redd Barna, der er jeg medlem, og har egentlig ikke råd til det, men jeg gidder ikke å begynne å ringe eller sende mailer for å melde meg ut. Det står jo INGENTING på hjemmesidene dems om åssen man kan melde seg UT, bare åssen man kan støtte og melde seg inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til alle sånne Norsk Folkehjelp, Den norske sjømannskirken osv, så spør jeg bare om de har en internettside, så sier jeg at jeg skal kikke der og så evt støtte dem dersom jeg ser at jeg har råd, og føler at dette er noe jeg vil støtte. (tror ikke jeg har kikka innom en eneste nettside enda, og det der begynte jeg med for 2 år siden). Eneste jeg dreit meg ut på var Redd Barna, der er jeg medlem, og har egentlig ikke råd til det, men jeg gidder ikke å begynne å ringe eller sende mailer for å melde meg ut. Det står jo INGENTING på hjemmesidene dems om åssen man kan melde seg UT, bare åssen man kan støtte og melde seg inn...

Har du sånn avtalegiro/trekk hos redd barna? I så fall er det bare å fjerne dem fra listen over avatelgiro/"autotrekk". :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reservert meg hos Brønnøysund, men får innimellom telefoner fra bedrifter som driver med markedsundersøkelser. Nå kjenner jeg igjen de fleste av de nummerne, så jeg lar enten være å ta telefonen eller så legger jeg bare på. Da gir de opp ganske fort, selv om det hender at de prøver på nytt etter et par måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cluet er å understreke at man ønsker å bli fjernet fra listen. Det holder dessverre ikke bare å si "ekke interessert". Da går listen bare videre og nestemann ringer deg opp. Så registrer deg på Brønnøysund og belag deg på å be dem fjerne deg fra listen når de ringer, så fader det ut tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobbet som tlf selger da jeg var 15-16 år. der vikk vi beskjed om at hvis noen spurte skulle vi si at vi jobbet frivillig uten lønn og var "pårørende" til dem vi ville samle inn penger for. (hvis dere forstår hva jeg mener) vi solgte "pakker" til 300 kr stk. kun 10 kr gikk til det aktuelle formålet. da jeg fikk vite dette sluttet jeg..... att det går an...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har registrert mitt neitakk hos Br.sundreg. for lenge siden og er veldig lite plaget med selgere. Men har vært! Var veldig plaget med veldedighetstelefoner for noen år siden. Jeg haaaater virkelig sånne som begynner samtalen med å fortelle om alle barna som dør i krybbedød eller alle menneskene som har det grusomt i Uganda U-land for så å si "men vil du virkelig være årsaken til at disse lider" om du prøver å si at du ikke har råd. Det jeg begynte å gjøre var å si at jeg gjerne ville støtte saken, men jeg ville ikke støtte lønna til den som ringte, at jeg ikke stolte på at pengene kom dit de skulle da og at jeg gjerne ville ha et kontonummer til whateveritwas så skulle jeg sette inn selv.

Fikk ikke ett eneste kontonummer....

Men mange forvirrede folk på tlf da! Og så sluttet de å ringe... :rolleyes:

Ellers må jeg si at Huldras ideer var strålende, prøv dem! Og si fra hvordan det gikk! :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Fantastisk!

Jeg lagde et lite dundas for den siste telefonselgeren som ringte til meg. :) Helt ulikt meg, egentlig, men innimellom så får man skikkelig nok. Da jeg var 18 reserverte jeg meg mot telefonsalg av alle slag (også såkalte humanitære organisasjoner som Kirkens Nødhjelp, Redd Barna, Frelsesarmeen osv), og denne telefonen kom for noen måneder siden - nå er jeg 24 år, så her er det noen som skikkelig ikke har gjort jobben sin. Jeg spurte om det var lenge siden de hadde oppdatert listene sine over hvem som hadde reservert seg mot telefonsalg, og fikk til svar at "nei, det gjøres vel sånn ca hver tredje måned". "Det der er tull og det vet du, for jeg reserverte meg mot telefonsalg da jeg var 18, og det er seks år siden!" Masse ehm's, err's og andre småfrenetiske ordlyder senere fikk jeg snakke med vedkommendes sjef og h*n fikk passet sitt påskrevet (formuleringer som "nissebedrift" og "amatørmessig" ble brukt). Siden har jeg ikke hørt noe.

De ringte fra Norstat for noen uker siden, og de ringer så sinnssykt ofte, også så sent! Da de ringte var kl 2130 og i min bok er det ALTFOR sent... Jeg tok telefonen, lot mennesket presentere seg og si hvem h*n skulle snakke med før jeg svarte at "eh... du synes ikke det er litt i seneste laget å ringe kl 2130, da?" Joda, det var h*n enig i, men de hadde prøvd å få svar på nummeret så lenge så h*n ville bare prøve en gang til.... :icon_confused: Needless to say, så ble jeg vel ikke videre impontert over det svaret, og sa at "ja, hvis du ikke får svar, så er det vel en grunn til det, da? Jeg lå og sov, jeg, men takk skal du ha for at du vekte meg", så la jeg på.

Stort sett er jeg veldig hyggelig mot telefonselgere og andre som har telefonjobber, jeg har hatt en del av dem selv, så jeg har en viss medfølelse, men enkelte ting blir for dumt. Det skal også sies at jeg er lite plaget av telefonselgere, den første historien er vel en av tre ganger på de seks årene jeg har blitt oppringt, så det er ikke det at det er ofte, men etter seks år bør de ha fått det med seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om de kan være innmari irriterende (jeg hater de som begynner med dårlig samvittighet-kortet (ala "Syns du det er greit at kvinner i Afghanistan ikke får utdanning?") eller de som liksom kjenner kunden (ala "Og derfor, Ingvild, har vi et helt fantastisk tilbud til deg, du får bla bla til bla bla kroner, er ikke det noe du har bruk for, da? Kjære Ingvild, dette tilbudet tror jeg ikke du kan si nei til, altså")), er det viktig å huske på at telefonselgere bare er mennesker de også... Tross alt. Det er ikke de som selv sitter og plukker ut hvem de skal ringe til, så om du sier "jeg er ikke interessert", står du fremdeles på listene deres og du blir automatisk ringt opp senere.

Reserver deg mot telefonselgere i Brønnøysundregistrene, og hvis du mot formodning skulle få en telefon allikevel er det bare å si "nei takk, jeg er ikke interessert, og jeg har reservert meg mot telefonselgere i Brønnøysundregistrene, så vennligst fjern meg fra listene deres." Det er virkelig ikke noe poeng å lage et stort problem av noe det tar omtrent ti sekunder å få slutt på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så mye gøy. Jeg er altfor høflig og feiger ut. Men det beste jeg gjorde var at jeg hørte alt personen hadde å si (han var klin umulig å avbryte), og når han endelig lurte på om jeg var intressert sa jeg bare at jeg ikke var myndig. Han vart litt overasker og litt flau, også ynskyldte han seg for å ha ringt og la på. Etter det har jeg alltid sagt at jeg er umyndig, at de har ringt feil nr eller at jeg er i et veldig viktig møte. Funker ganske greit faktisk :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...