Gå til innhold
Hundesonen.no

Uskylden selv..


SoppenCamilla

Recommended Posts

Heretter, når verdens fehoder slår opp i diverse leksikon, ordbøker, internettsider eller til og med kanskje verdensrekordboktingen, og leter fram bokstaven U (eller I på engelsk, og andre bokstaver for andre språk, ja..) og teller litt fram og tilbake i alfabetet til de finner ordet “Uskyldig”, vil det være et bilde av meg der.

Mhm, That’s right. I dag beviste jeg meg verdig til å omdøpe meg til Camilla Uskylden Selv og resten av etternavn og slikt. Ja, nå skal jeg fortelle historien, jeg kommer til poenget til slutt.

Vel, hvertfall som oftest.

Uansett! Jeg og min fabelaktige utleier/husvenninne (ja, romvenninne passer ikke helt her, serru) stakk en tur til Sverige for å svi litt penger og fylle opp litt fryser. Annnnnyways, vi handla en god del stæsj, jeg kjøpte en GRØNN røykpakke! Altså, røyken (eller sigaretten om du er pirkete) er grønn! Ihvertfall den stilken man holder i. Nei, jeg røyker ikke, forresten. Okei, ja. Vi kjørte ihvertfall fra Sverige, da - med bilen sånn passe stappa, og jeg babla ivei om at dette var et lite drittsted (men fint nok til å handle på, altså!) og her kom det aldri i verden til å være tollere. Hah! Her må jeg nesten bruke det svenske ordet for dummemennene: TULL!

Jess, du gjettet riktig! Alle ble hauset inn og måtte stå til forsvar for sine innkjøp i dette land av lavere pris på masse ting. Tollermannen kom bort til bilen, og lyste inn i baksetet, på alle posene våre. Så kikket han på meg og sa “Har dere handlet i Sverige?”

La meg avse et lite avsnitt her, for å forklare litt hvordan hjernen min fungerer. Den uskyldige, søte hjernen min: Tollermannen lyste ned på posene våre i baksetet, Eurocash-poser fra Eurocashen rett på andre siden av svenskegrensen, også spurte han meg om vi hadde handlet i Sverige! Hjernen min trådde til og funderte litt på om mannen var riv ruskende gal, før den konkluderte med at det kanskje ikke var et passende spørsmål å stille akkurat nå. Istedet lente jeg meg litt ut av vinduet for å se om det faktisk gikk ann å se inn bakruta der, det er da ikke så lenge siden jeg vasket bilen! Okei, neivel.. Joda!

På skikkelig fjortisvis svarte jeg “Asså, vi har jo handla, liksom…?” Trenger man ikke så mange kvalifikasjoner for å bli en Tuller, kanskje? “Har dere handlet noe tobakk eller alkohol eller noe?” Oi, pling, lyspære osv! “Ehe.. Vi har handlet tobakk, vi.” “Ja, hvor mye da da?” “To fempakninger (no kidding!)” “Åja.. Ha en god tur videre, da!”

Need I say more? Resten av turen var veldig morsom mens vi analyserte alt jeg hadde sagt og gjort på skikkelig tullevis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke helt poenget jeg men det var utrolig bra fortalt ;) ( Nei. Jeg er ikke blond )

Nei, det var visst flere som ikke skjønte poenget. Hm. Kanskje jeg er for trøtt. Kanskje man bare måtte vært der? :)

MEN! Poenget er at JEG skjønte ikke hva tollermannen mente da han spurte om vi hadde handla i Sverige! Altså, posene var jo der, selvsagt hadde vi handla! Men han mente jo eeeeegentlig å spørre om vi hadde handla noe ULOVLIG, bare på en litt pen måte. Men siden jeg er så søt og snill og grei og aldri gjør noe ulovlig :ahappy: så skjønte jeg ikke at det var det han mente! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var visst flere som ikke skjønte poenget. Hm. Kanskje jeg er for trøtt. Kanskje man bare måtte vært der? :lol:

MEN! Poenget er at JEG skjønte ikke hva tollermannen mente da han spurte om vi hadde handla i Sverige! Altså, posene var jo der, selvsagt hadde vi handla! Men han mente jo eeeeegentlig å spørre om vi hadde handla noe ULOVLIG, bare på en litt pen måte. Men siden jeg er så søt og snill og grei og aldri gjør noe ulovlig :icon_redface: så skjønte jeg ikke at det var det han mente! :icon_redface:

Dette minner meg om venninna mi som også spilte blÅnd da ho ble stoppa i tollen. Etter en lengre samtale ganske lik din, fikk tolleren endelig fram budskapet: Har ni kjøpt noget ulovligt? Venninna mi: Næh, selger dem dop på Konsum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha - du er svenske-Camilla?! *ler*

Haha, ja, det må jeg jo være nå!

Dette minner meg om venninna mi som også spilte blÅnd da ho ble stoppa i tollen. Etter en lengre samtale ganske lik din, fikk tolleren endelig fram budskapet: Har ni kjøpt noget ulovligt? Venninna mi: Næh, selger dem dop på Konsum?

Haha, bortsett fra at jeg ikke spilte blÅnd, da. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om venninna mi som også spilte blÅnd da ho ble stoppa i tollen. Etter en lengre samtale ganske lik din, fikk tolleren endelig fram budskapet: Har ni kjøpt noget ulovligt? Venninna mi: Næh, selger dem dop på Konsum?

*ler* Det der hadde jeg aldri turt! Anser det som å si "bombe" på en flyplass eller noe :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullare er morsomme folk..

Husker en gang for mange år siden vi ble stoppet på vei INN I Sverige.. Tollerne lurte på om vi hadde med noe som skulle fortolles - og vi spurte: "Hva i all verden er det som lønner seg å ha med INN i Sverige??"

Han ble svar skyldig...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg tror det der er en sånn "offentlig tjenestemann greie" - de har det med å spørre om og informere om det mest innlysende.

Se bare her:

Unge lovende Belgerpia suser inn i 60 sona på Kvikne, og har vanen tro sluppet gassen men det tar jo litt tid før man siger ned i 60 allikevel..... nedi dumpa ser man det er flusst med uniformerte biler og jaddaaaa - hurra vi ble vinket inn.

Trykker ned vinduet og mannen kommer svært alvorstynget mot bilen og sier "Hei, vi er fra utrykningspolitiet og vi har fartskontroll her" Hjernen min tenker "nææææsjjjjj - du tuller" - og så fortsetter mannen like alvorlig: "Du kjørte nok litt for fort her" - Igjen, hjernen min lurer pittelitt på om han faktisk tuller - hva kan være mer obvious liksom - det står en kar borti veien på andre siden av veien med laserpistol, området er fyllt med menn i gule vester OG jeg blir veivet inn - det er neppe fordi jeg har kjørt sakte liksom...

Jeg ble muligens litt blekere når mannen forlot bilen for å gå foran for å notere nummeret og snakke med fyren med laserpistolen om farten min, for når jeg spurte 2ne damen om hvor fort jeg kjørte svarte hun 90 - men jeg VET at jeg ikke kjører så fort i 60, så jeg visste at jeg nok hadde sluppet gassen og var på vei ned - og jeg hadde bare kjørt i 68 k.

Det værste er at de fortsetter i samme leia liksom - for han var svært alvorlig da han informerte om farten, og så brumlet han noe om at jeg fikk forelegg og så kom idiotspørsmålet "vil du vedta forelegge" - "as if I have a choice" liksom - joda, jeg kunne nektet og så hadde det blitt påtalesak og bla bla bla bla - men ærlig talt *ler*

Politimannen ble forøvrig nesten litt morsom etterhvert - med to overtrøtte tøtter som omtrent lo seg ihjel inne i bilen var det nok vanskelig å være alvorlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var visst flere som ikke skjønte poenget. Hm. Kanskje jeg er for trøtt. Kanskje man bare måtte vært der? :D

MEN! Poenget er at JEG skjønte ikke hva tollermannen mente da han spurte om vi hadde handla i Sverige! Altså, posene var jo der, selvsagt hadde vi handla! Men han mente jo eeeeegentlig å spørre om vi hadde handla noe ULOVLIG, bare på en litt pen måte. Men siden jeg er så søt og snill og grei og aldri gjør noe ulovlig :D så skjønte jeg ikke at det var det han mente! :D

Aha :D Da ble det litt klarere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...