Gå til innhold
Hundesonen.no

På tide med treff!

SiriEveline

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er gjerne med på treff. Har to småhunder. En griffon som er litt over ett år og en dansk svensk gårdshund som er 16 uker. Bor rett ved asker, men har bil så kan møtes både asker, bærum og oslo :icon_redface:

Skrevet

Hvis noen forklarer hvordan jeg kommer meg til Ekebergsletta (forutsatt at det er ganske enkelt) så kan jeg godt være med på det... Ellers så kan vi jo ta noe på kvelden da!

Skrevet
Hvis noen forklarer hvordan jeg kommer meg til Ekebergsletta (forutsatt at det er ganske enkelt) så kan jeg godt være med på det... Ellers så kan vi jo ta noe på kvelden da!

Kollektivt kan du ta buss fra sentrum:

- 74 til Mortensrud T ifra Oslo S (sjøsiden)  (Vika - Mortensrud)

- 34 til Ekeberg Hageby ifra Jernbanetorget(byportsiden) (Tåsen - Ekeberg Hageby)

Holdeplassen man skal av på heter Ekeberg Camping. (noe som også kan søkes på trafikanten.no)

Du har også buss 23 som går til Siemensbråten, men den går ikke ifra byen såvidt jeg vet, men er en melkerute igjennom hit og dit.

Kjøremessig ifra sentrum kan jeg ikke forklare, jeg har ikke kjørt den veien så mange ganger og bussen kjører steder hvor billisten ikke har lov. ( :icon_redface: )  Men det er jo tonsvis med skilting opp til Ekeberg og ihvertfall ifra Ryen er det det. Men gule sider/1881.no og trafikanten.no er geniale sider for å finne fra holdeplass til holdeplass :icon_redface:

Skrevet

Hvis hele gjengen kommer til Askim så blir jeg gjerne med på treff jeg også altså.. :icon_redface: men jeg rekker nok ikke å komme meg inn og ut av Oslo DENNE mandagen, siden jeg må i møte.. men jeg blir gjerne med andre mandager, men da som sagt, så passer det best på morgenen/formiddagen for meg :icon_redface:

Skrevet

Hvis det er bare å ta buss fra sentrum kan jeg gjerne komme til ekeberg sletta. For meg passer det alle kveldene denne uken.

Skrevet
Hvis det er bare å ta buss fra sentrum kan jeg gjerne komme til ekeberg sletta. For meg passer det alle kveldene denne uken.

Det er det. tar 10 minutt med 74 og 20 min med 34 (skal bare bruke 10, men typisk kollektiv forsinkelse på den)

Skrevet

Må jobbe fra 4-6.. pluss at jeg har en del å ta meg av på morgenen... Men kan da etter 6 imorgen.. ellers kan jeg de fleste andre dager tror jeg.

Skrevet

Samme for meg, så lenge jeg kommer meg dit med kollektivt. Enten frognerparken eller et annet sted. Jeg er ikke så kjent så jeg har ikke flust med forslag :P Flere som blir med?

Skrevet
Samme for meg, så lenge jeg kommer meg dit med kollektivt. Enten frognerparken eller et annet sted. Jeg er ikke så kjent så jeg har ikke flust med forslag :D Flere som blir med?

Samme for meg også.. men hvem er det som er med og hvor bor de forskjellige.. så kan vi prøve å gjøre det så nærme som mulig..

Skrevet

Marit & Dina: Jeg får ikke svart på PM'ene dine. Kan det ha vært at du på en eller annen måte har fått satt på sperring på pm'er fra meg?? Prøvd å sende deg pm før også jeg, men det går bare ikke.... Jeg kan desverre ikke være med på treffet i morgen. Jeg må jobbe, og etter jobben har jeg ungene.. Desverre.. Er bare mandager og annenhver helg jeg har fri.

Skrevet

Hmm... så rart? Kanskje jeg har gjort det uten at jeg vet det? Merkelig... Du kan evt sende meg en mail neste gang istede. mail adressen min er m_dahlhaug @ hotmail.com (ta bort mellomrom).

Tinka-Tequila, passer det for deg i frognerparken på fredag klokken tolv? Jeg og Marie og Ellie skal møtes da, da kan vi ta det da istede siden det er bare oss det passer for virker det som?

Skrevet
Hmm... så rart? Kanskje jeg har gjort det uten at jeg vet det? Merkelig... Du kan evt sende meg en mail neste gang istede. mail adressen min er m_dahlhaug @ hotmail.com (ta bort mellomrom).

Tinka-Tequila, passer det for deg i frognerparken på fredag klokken tolv? Jeg og Marie og Ellie skal møtes da, da kan vi ta det da istede siden det er bare oss det passer for virker det som?

Jo det hørtes kjempefint ut.. Ellie og Tinka kommer godt overens fra før så det skulle bare bli kjempegøy..

*det er så deilig å ikke jobbe eller studere for tiden*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...