Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode virusprogram


Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er ute etter et BRA virusprogram til foreldrene mine. De plages med endel reklame som klistrer seg på maskinen og låser seg fast hehe. De har Norman, men vet ikke om de tar slikt småtteri. Skulle hatt noe som renset opp i cookies, trojanere, blokkerte pop ups, og selvfølgelig beskytter mot virus og slikt.

Trenger ikke være gratis, så lenge det fungerer bra.

Noen tips?

Skrevet

Jeg har brukt kaspersky i nesten 2.5år.Funker som FlateBlomstepotter!

Får programmet gratis av en venn da det følger med 3 nøkler som du kan bruke på 3 forskjellige maskiner.

Norton fiksa jeg ikke i lengden,den tok ikke alt ..

Skrevet

Vi har Avast, og det er det beste programmet eg har hatt. Vi har nå 5 maskiner i huset og samme program på alle maskinene.

Har bla hatt Norton før men var ikke så fornøyd med det.

Skrevet

Norman gjør PC'n siruptreig, få det bort..

Bruker også Avast Home på alle pcene i huset, gratis, registrere seg for å få tilsendt gratis nøkkel...

Avast Home med 40 millioner nedlastinger. (=trygt)

Alternativt Avira Antivir Personal - free Antivirus

Avira Antivir med 30mill nedlastinger...

Foreldrene dine trenger å bruke Firefox, så slipper de dette... :rolleyes:

Guest Dratini
Skrevet

Legger man til Ccleaner, Malwarebyte's anti-malware, sammen med Avast antivirus eller AVG antivirus (80 mill brukere av gratisversjonen). Så skal man stå godt rustet.

Og jeg må bare si meg enig med Tore, kutt ut IE og bruk FireFox (evt Opera) så slipper man mange av disse irriterende problemene :lol:

Guest Dratini
Skrevet

For å si det slik: her hjemme er Normann og Norton nesten sidestillt med å ødelegge maskinene... Kanskje jeg skulle ha vurdert de programmene om jeg fikk en klekkelig milliongave for å bruke de :ahappy:

Å bli kvitt de (spesiellt Norton) er ett sannt mareritt, alle filene blir ikke borte når man avinstallerer programmene og de filene som blir liggende igjen ødelegger for andre antivirus-program.

Ett av kriteriene da jeg tittet etter ny lap til sambo, var at det ikke skulle være installert Norton/Norman ved kjøpet. Heldigvis finnes det flere slike å få tak på nå enn tidligere, da måtte man kjøpe med Norton (og jeg endte med å bygge meg en maskin selv, stasjonær)...

Skrevet
For å si det slik: her hjemme er Normann og Norton nesten sidestillt med å ødelegge maskinene... Kanskje jeg skulle ha vurdert de programmene om jeg fikk en klekkelig milliongave for å bruke de :ahappy:

Å bli kvitt de (spesiellt Norton) er ett sannt mareritt, alle filene blir ikke borte når man avinstallerer programmene og de filene som blir liggende igjen ødelegger for andre antivirus-program.

Ett av kriteriene da jeg tittet etter ny lap til sambo, var at det ikke skulle være installert Norton/Norman ved kjøpet. Heldigvis finnes det flere slike å få tak på nå enn tidligere, da måtte man kjøpe med Norton (og jeg endte med å bygge meg en maskin selv, stasjonær)...

Jøss, er Norton såpass ille altså? Kunne ikke noen fortalt meg det FØR jeg fornyet den? ;)

Guest Dratini
Skrevet
Jøss, er Norton såpass ille altså? Kunne ikke noen fortalt meg det FØR jeg fornyet den? :ahappy:

Er det først installert så ligger det filer overalt på pc'n, for ikke å snakke om hvor store ressurser programmet bruker (iallefall fram t.o.m.2007-utgaven). Det skal ha blitt bedre med utgaven som kom i 2008, men det er ikke bra nok for meg ;)

Og skal man avinstallere programmet, så må man også fjærne div filer som ligger i registeret. Har man ikke gjort dette tidligere, er det lett å ta feil fil...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...