Gå til innhold
Hundesonen.no

Angående kennelnavn og klager


Huldra

Recommended Posts

Hvis noen søker om kennelnavn, og det kommer inn klager på alle forslagene vedkommende har sendt inn, så må man jo søke på nytt med flere alternativ. Må man da betale kennelnavnsøknadsavgiften på nytt, eller holder det at man har gjort det en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen søker om kennelnavn, og det kommer inn klager på alle forslagene vedkommende har sendt inn, så må man jo søke på nytt med flere alternativ. Må man da betale kennelnavnsøknadsavgiften på nytt, eller holder det at man har gjort det en gang?

Avgiften er ikke for søknaden, men for kennelnavnet - ergo betaler man bare én gang uansett hvor mange navn man må igjennom før man har et ferdig godkjent kennelnavn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgiften er ikke for søknaden, men for kennelnavnet - ergo betaler man bare én gang uansett hvor mange navn man må igjennom før man har et ferdig godkjent kennelnavn :lol:

Godt å høre...

Jeg må svinge meg rundt og søke om drømmenavnet mitt før det blir opptatt. Jeg aner ikke om jeg skal drive oppdrett, men om jeg skal MÅ jeg ha det navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgiften er ikke for søknaden, men for kennelnavnet - ergo betaler man bare én gang uansett hvor mange navn man må igjennom før man har et ferdig godkjent kennelnavn :lol:

Okei, det var fint å vite. Lurer også på hva som skal til for at man ikke får navnet man har søkt om, når man først har fått det godkjent av FCI og NKK; tas alle klager til følge, hva klager folk på, hva er en "godkjent" klage; skjønner at hvis et navn ligner på et annet, så vil nok folk klage, men finnes det andre ting å klage på?

Godt å høre...

Jeg må svinge meg rundt og søke om drømmenavnet mitt før det blir opptatt. Jeg aner ikke om jeg skal drive oppdrett, men om jeg skal MÅ jeg ha det navnet.

Hehe, skjønner hva du mener! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, det var fint å vite. Lurer også på hva som skal til for at man ikke får navnet man har søkt om, når man først har fått det godkjent av FCI og NKK; tas alle klager til følge, hva klager folk på, hva er en "godkjent" klage; skjønner at hvis et navn ligner på et annet, så vil nok folk klage, men finnes det andre ting å klage på?

Folk finner de merkeligste grunner til å klage, men det skal visst være meget vanskelig å få gjennom en klage! Så bare søk i vei, men sjekk FCI først om det er noe lignende der fra før av. Tror man er rimelig "safe" dersom det ikke finnes noe som er veldig likt fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk finner de merkeligste grunner til å klage, men det skal visst være meget vanskelig å få gjennom en klage! Så bare søk i vei, men sjekk FCI først om det er noe lignende der fra før av. Tror man er rimelig "safe" dersom det ikke finnes noe som er veldig likt fra før.

Kan hvem som helst klage og si at det søkte kennelnavnet ligner for mye på ett allerede i bruk, eller må innehaveren av det som allerede er i bruk og som ligner, selv klage?

Og hvis man først har søkt om kennelnavn, kan man av en eller annen grunn velge å ombestemme seg og søke om et annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, det var fint å vite. Lurer også på hva som skal til for at man ikke får navnet man har søkt om, når man først har fått det godkjent av FCI og NKK; tas alle klager til følge, hva klager folk på, hva er en "godkjent" klage; skjønner at hvis et navn ligner på et annet, så vil nok folk klage, men finnes det andre ting å klage på?

Jeg vet om en som har sendt inn klage to ganger på kennelnavn som er for likt det denne selv har, og begge gangene har klagen gått gjennom.

Jeg vet ikke, men jeg kan tenke meg at enkelthunder med stor rolle kan ha et slags beskyttet navn, at det er grunnlag for å kunne klage? Altså, husker du storpuddelen Topscore Contradiction? Hvis en annen oppdretter søkte om et kennelnavn som het of Contradiction, Contradiction's, Contradiction King's osv, så vil jeg tro det også kunne være grunnlag for å klage - at det nye kennelnavnet kan gi feil assosiasjoner. Særlig hvis det gjaldt en annen puddeloppdretter som ikke har noe med den hunden å gjøre.

Jeg kan se for meg at jeg hadde klaget, om jeg hadde en hund som ble BIS på Crufts, som hadde et spesielt navn, og som noen brukte i en kennelnavnsøknad rett etterpå, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...