Gå til innhold
Hundesonen.no

Potesokker til belger


Recommended Posts

Ace sine poter sliter med veisaltet som ligger igjen etter vinteren. Vi trives godt med joggeturer langs veien, og vil gjerne fortsette med det. Det bør vel gå bra å bruke potesokker til det? Vil hun fortsatt klare å løpe normalt med dem? Er det i såfall noen som har tips til gode potesokker, evt. har noen til salgs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ace sine poter sliter med veisaltet som ligger igjen etter vinteren. Vi trives godt med joggeturer langs veien, og vil gjerne fortsette med det. Det bør vel gå bra å bruke potesokker til det? Vil hun fortsatt klare å løpe normalt med dem? Er det i såfall noen som har tips til gode potesokker, evt. har noen til salgs?

Jeg kjøpte noen på "Min Beste Venn" butikken på senteret vårt. Vanskelig å forklare hvordan de er. De er i "stoff" litt á la overtrekksdress stoff, med padding inni. Kommer i par, tror jeg betalte mellom 150-200 kr for de, da... God borrelås på toppen, som gjør at ikke de detter av. Og Gigi klarer å løpe med de, og hun får "veldig vondt" om hun har plaster på :whistle: (ingen som skal påstå at hun ikke er en dyktig skuespiller) Roma dermiot bryr seg lite om noe som helst, hun durer på uansett... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Ruff Wear skoene?

Har ikke prøvd noe sånt på Ace, selv, så jeg vet ikke. Men du bør jo ha noe som gir godt fraspark og som sitter bra på.

De skoene har jeg hørt en del bra om (fra amerikanere da). Men mamma skal kjøpe det til vofsen nå, for han får så såre poter av all snøen. Og potesokker er jo greie de, men blir jo slitt ut etter en liten stund, ellers så har de en liten tendens for å falle av.. også koster det jo nesten 300kr for et sett.. så skoene må jo lønne seg over lengre tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenrisgutten har Ruffwear-sokkene, og skryter veldig av de. Jeg har sett litt på de og synes også de virker veldig bra. Sålen er ruglete og har visstnok godt feste (de er prøvd ut på Hovawart). Skal jeg kjøpe potesokker blir det disse, har ikke sett lignende med like god såle i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har direkte erfaringer med disse ruffwearskoene? Pris og sånt på dem?

Ann-Merethe har, så om du sender en mail til henne, så kan hun sikkert fortelle deg det du vil vite? Hun er veldig positiv til de, ihvertfall :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det sånn at de er ganske dyre, og at borrelåsen ikke sitter så veeldig godt (i snø), lurt å bruke elektrikerteip i tillegg sikkert, spesielt siden de er såpass dyre. De kommer i fir-pakk. Canis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg syns helt enkle sokker er det beste. Hunden kan bevege poten akkurat som uten sokk, og de koster ikke sjorta. De er også slitesterke i forhold til prisen og det er ikke krise om en skulle dette av. De med strikk syns jeg sitter veldig godt på, og så lenge du strammer borrelåsen skikkelig er det ikke noe problem med at de detter av i løssnøløping (men husk å ta dem av i lengre pauser). Du får kjøpt dem mange steder, og det er bare å sjekke litt rundt på pris, men her er et eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det sånn at de er ganske dyre, og at borrelåsen ikke sitter så veeldig godt (i snø), lurt å bruke elektrikerteip i tillegg sikkert, spesielt siden de er såpass dyre. De kommer i fir-pakk. Canis.

Stemmer. Dene ene borrelåsen gikk opp etter ei drøy mil i ekstrem-kram snø da det lurte seg snø inn i borrelåsen, så neste gang blir det elektrikertape utenpå borrelåsen for sikkerhets skyld. Den satt forresten godt igjen de siste 8 km hjem når jeg bare fikk all snøen ut av borrelåsen. Godt fornøyd med skoene, eneste minus må være at de kommer i 4-pakk til en høøy pris, dermed ekstra kjipt å miste en.

Fenris merker seg ingenting av å ha sokker/sko på beina, løper som en helt uansett. Har kun brukt de på snø, og de ser ut til å ha godt grep.

Canis er nok ikke det rimeligste stedet å kjøpe disse, xxl var iallefall billigere for et år siden.

Om du har symaskin er det jo veldig veldig enkelt å sy potesokker selv også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...