Gå til innhold
Hundesonen.no

Potesokker til belger

Recommended Posts

Skrevet

Ace sine poter sliter med veisaltet som ligger igjen etter vinteren. Vi trives godt med joggeturer langs veien, og vil gjerne fortsette med det. Det bør vel gå bra å bruke potesokker til det? Vil hun fortsatt klare å løpe normalt med dem? Er det i såfall noen som har tips til gode potesokker, evt. har noen til salgs?

Skrevet
Ace sine poter sliter med veisaltet som ligger igjen etter vinteren. Vi trives godt med joggeturer langs veien, og vil gjerne fortsette med det. Det bør vel gå bra å bruke potesokker til det? Vil hun fortsatt klare å løpe normalt med dem? Er det i såfall noen som har tips til gode potesokker, evt. har noen til salgs?

Jeg kjøpte noen på "Min Beste Venn" butikken på senteret vårt. Vanskelig å forklare hvordan de er. De er i "stoff" litt á la overtrekksdress stoff, med padding inni. Kommer i par, tror jeg betalte mellom 150-200 kr for de, da... God borrelås på toppen, som gjør at ikke de detter av. Og Gigi klarer å løpe med de, og hun får "veldig vondt" om hun har plaster på :whistle: (ingen som skal påstå at hun ikke er en dyktig skuespiller) Roma dermiot bryr seg lite om noe som helst, hun durer på uansett... *sukk*

Skrevet
Hva med Ruff Wear skoene?

Har ikke prøvd noe sånt på Ace, selv, så jeg vet ikke. Men du bør jo ha noe som gir godt fraspark og som sitter bra på.

De skoene har jeg hørt en del bra om (fra amerikanere da). Men mamma skal kjøpe det til vofsen nå, for han får så såre poter av all snøen. Og potesokker er jo greie de, men blir jo slitt ut etter en liten stund, ellers så har de en liten tendens for å falle av.. også koster det jo nesten 300kr for et sett.. så skoene må jo lønne seg over lengre tid!

Skrevet

Fenrisgutten har Ruffwear-sokkene, og skryter veldig av de. Jeg har sett litt på de og synes også de virker veldig bra. Sålen er ruglete og har visstnok godt feste (de er prøvd ut på Hovawart). Skal jeg kjøpe potesokker blir det disse, har ikke sett lignende med like god såle i alle fall.

Skrevet
Er det noen som har direkte erfaringer med disse ruffwearskoene? Pris og sånt på dem?

Ann-Merethe har, så om du sender en mail til henne, så kan hun sikkert fortelle deg det du vil vite? Hun er veldig positiv til de, ihvertfall :whistle:

Skrevet

Jeg har forstått det sånn at de er ganske dyre, og at borrelåsen ikke sitter så veeldig godt (i snø), lurt å bruke elektrikerteip i tillegg sikkert, spesielt siden de er såpass dyre. De kommer i fir-pakk. Canis.

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Jeg syns helt enkle sokker er det beste. Hunden kan bevege poten akkurat som uten sokk, og de koster ikke sjorta. De er også slitesterke i forhold til prisen og det er ikke krise om en skulle dette av. De med strikk syns jeg sitter veldig godt på, og så lenge du strammer borrelåsen skikkelig er det ikke noe problem med at de detter av i løssnøløping (men husk å ta dem av i lengre pauser). Du får kjøpt dem mange steder, og det er bare å sjekke litt rundt på pris, men her er et eksempel.

Skrevet
Jeg har forstått det sånn at de er ganske dyre, og at borrelåsen ikke sitter så veeldig godt (i snø), lurt å bruke elektrikerteip i tillegg sikkert, spesielt siden de er såpass dyre. De kommer i fir-pakk. Canis.

Stemmer. Dene ene borrelåsen gikk opp etter ei drøy mil i ekstrem-kram snø da det lurte seg snø inn i borrelåsen, så neste gang blir det elektrikertape utenpå borrelåsen for sikkerhets skyld. Den satt forresten godt igjen de siste 8 km hjem når jeg bare fikk all snøen ut av borrelåsen. Godt fornøyd med skoene, eneste minus må være at de kommer i 4-pakk til en høøy pris, dermed ekstra kjipt å miste en.

Fenris merker seg ingenting av å ha sokker/sko på beina, løper som en helt uansett. Har kun brukt de på snø, og de ser ut til å ha godt grep.

Canis er nok ikke det rimeligste stedet å kjøpe disse, xxl var iallefall billigere for et år siden.

Om du har symaskin er det jo veldig veldig enkelt å sy potesokker selv også da!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...