Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør hunden din akkurat nå?

Milla-5

Recommended Posts

• Svar 294
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Norris har funnet filla si som hun prøver å dytte i trynet på Dina i håp om at Dina gidder å leke med henne.. Funka ikke i dag heller gitt..

Skrevet

Josie prøver å finne matrester, staffedyret har sovnet - omsider - jeg håper han har tenkt til å fortsette med en god stund.

Skrevet

Pondus ligger i buret fordi han ikke klarer å la Stella være i fred. Ask ligger å slapper av etter sykkeltur, Stella leker med en tauleke og Evita ligger å slapper av.

Skrevet

Decoy står ute og søker opp kveldsmaten sin, mens Buster og jeg har treningsøkt hvor hans kveldsmat er belønning. Her må det jobbes for føden! Har en liten pause i treningen nå, men skal ta en runde til før vi tar kvelden. Jobber med stå-en, bare den som må på plass pluss litt mer fart/iver gjennom et helt program så er han klar for klasse 1. :closedeyes:

Skrevet

Jaily ligger nå og døser på sofaen. Hun venter på leggetiden tenker jeg. Venter på litt armkrok-kveldskos før natta. Hun er en kosesyk liten klump om kvelden nemlig... :)

Skrevet

Så morsom tråd! Men tipper det blir noen "de(n) sover", siden vi tross alt sitter og svarer mens vi er på doggis. For joda; det er nettopp det de gjør! Tulla ligger slækk ut på gulvet under salongbordet, Aynï ligger rett ut i sofan ved siden av meg. Hun har nettopp drømt, for det har både rykket i henne og hun har pepet.

Skrevet

Bridie er ute i hagen og følger med på trafikken. Ero ligger under bordet og sover... :)

kan ta med kattene også jeg... Psycho tusler rundt og vet ikke hva han skal gjøre. Lucifer tror jeg sover et sted. Og Helga, den 8-beinte HÅPER jeg at sitter inne i hula si og spiser mat, ellers er maten ute fra terra og vekk! :)

Skrevet

Aynï ligger og ruller på ryggen i sengen til Tulla mens hun leker med en leke. Tulla sover i sofaen.

Skrevet

Eddie ligger i hundesenga i gangen og glaner på meg, Blade ligger på rygg i senga mi og prater med seg selv. Men akkurat nå ble det mistenkelig stille på soverommet, så da er det vel best å sjekke hva valpen driver med...

Skrevet
Eddie ligger i hundesenga i gangen og glaner på meg, Blade ligger på rygg i senga mi og prater med seg selv. Men akkurat nå ble det mistenkelig stille på soverommet, så da er det vel best å sjekke hva valpen driver med...

Stille er skummelt! :icon_confused:

Nå sover begge to under bordet her, ehh.. Trodde jeg... ero sover under bordet. Bridie ser jeg ikke, men det betyr nok at hu sover et eller annet sted som bare er utenfor min synsvidde :icon_redface:

Skrevet

Det er når det blir stille at man vet valpen gjør noe galt *flire* han hadde brytekamp med dyna. Nå ligger Eddie på sofaen under pleddet med meg, mens Blade tusler rundt og slipper et tyggebein i gulvet - plukker det opp - slipper det - plukker det opp *bli tullerusk*

Skrevet
Det er når det blir stille at man vet valpen gjør noe galt *flire* han hadde brytekamp med dyna. Nå ligger Eddie på sofaen under pleddet med meg, mens Blade tusler rundt og slipper et tyggebein i gulvet - plukker det opp - slipper det - plukker det opp *bli tullerusk*

Nettopp! Akkurat som med unger. Når det blir stille er det på tide å sjekke ut hva som foregår.

Bridie lå forøvrig bak stolen her. Rett ut.

Skrevet

Buster ligger ved siden av meg i sofaen og slapper av, mens Decoy nettopp sukket dypt og brettet seg ut på gulvet.

Skrevet

Tigger de, begge to, på hver sin måte. Josie har en litt subtil "se-på-mutter'n-med-blikket-til-katta-i-Shrek"-stil, mens Lucas prøver å hypnotisere meg til å gi fra meg maten :icon_confused:

Skrevet

Forbanna møkkaBridie skal vokte på døra hver eneste gang Lars går ut og inn, Ero stakkar tusler bare etter og lurer på hva Bridie bråker for. Nå er de rolige noen min igjen...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...