Gå til innhold
Hundesonen.no

Sosialisere for mye?

Nihon Supittsu

Recommended Posts

Skrevet

Jeg lurer litt på det, om det går ann å sosialisere en hund for mye? da tenker jeg mest når det gjelder andre hunder.

Jeg tenker at om jeg da har bare hunden min med snille hunder hele tiden, at den kan rett og slett overmodig når hunden møter hunder den ikke kjenner?

Sånn i mitt tilfelle føler jeg det har blitt sånn, i bygda jeg kommer fra er det mange hunder, men interessen for å sosialisere hundene er relativt lav, så det er endt opp med at hunden min som regel bare møter de samme hundene, med noen unntak. og når vi møter andre hunder han aldri har møtt, uansett hvordan de oppfører seg, så klikker han som regel før vi har gått forbi dem. Går det ann at jeg har han for mye med de samme hundene??

huff ble litt rotete dette :P men håper dere skjønner hva jeg mener..

takk for svar!:P

Skrevet

Jeg fikk beskejd fra treneren på førerhundskolen:

En hundevalp trenger ikke og skal ikke ha mange hundevenner.

Vær selektiv med hunder du sosialiserer valpen din med (sørg for at du har dannet deg ett bilde av den andre hunden)

Når valpen er i "sårbare" og "tøffe" utviklingsstadier så er det viktig å ha "safe" hundevenner.

"Smeller" det i disse periodene så kan det sette seg "sår" på sjelen.

Fri lek bør begrenses av eieren.. +- 15 min er mer enn nok.

Skrevet

Tror ikke den er modig, men redd. "Jeg kjenner deg ikke, ha deg vekk". Tren passering. Allier deg med noen som har en hund du ikke kjenner og gå forbi til hunden din går pent.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...