Gå til innhold
Hundesonen.no

Pris stallplass

Huldra

Recommended Posts

Guest Gråtass

Jeg har hestene hjemme så jeg har ett litt annet regnskap, men naboen nede i bygda her leier ut bokser. Det er ikke spesielt sentralt, så man må enten ha bil/bli kjørt eller ta buss som går en gang pr time, siste kl 20 og gå 1km. Han tar 2700 kr pr mnd. I stallleia så er det utslipp, innslipp, foring 3 ganger pr dag med grovfor, måking og flis. Man må dekke kraftfor selv og betale for hovslager, men han bestiller hovslager for alle hestene. Det er en liten ridebane som er opplyst, gode turmuligheter og kurs ca 4 ganger pr år med innleide instruktører (må betales seperat). Bare for å få en ide om hva man får for pengene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leier plass, der betaler jeg 1000 i boks leie, inkludert at hun tar inne og ut hestene alle dager unntatt lørdag og søndag. Jeg holder da selv flis og for. Kommer på ca 2000 i mnd :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig billig!

Har ikke hest selv, men på stallen like ved meg tar de ca. 8000kr. Inkluderer da standard fór (skal de fóres på Bailey's så må de betales ekstra), flis, 4 timer i paddock på ukedager (hvor hestene tas inn og ut) mens i helgene må alt gjøres selv. Altså møkking gjøres også på ukedager.

Ellers er det et ridehus og en stor og liten utebane. Men det er rideskole på stedet så det er ofte opptatt.

Med andre ord, det er SVINDYRT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 3250,-

Da er det boksleie, 9 kg høy, 3 liter Champion energi, tilgang til ridehall, 1 sponballe i uka.

Min hest trenger MER enn det, så jeg kjøper høy, betfiber og spon i tillegg til det som er inkl i prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig billig!

Har ikke hest selv, men på stallen like ved meg tar de ca. 8000kr. Inkluderer da standard fór (skal de fóres på Bailey's så må de betales ekstra), flis, 4 timer i paddock på ukedager (hvor hestene tas inn og ut) mens i helgene må alt gjøres selv. Altså møkking gjøres også på ukedager.

Ellers er det et ridehus og en stor og liten utebane. Men det er rideskole på stedet så det er ofte opptatt.

Ja, Østern Brug er vel det dyreste stedet i Norge. Til gjengjeld har de en sentral plassering, flotte paddocker, ridehus, ridebaner, flott sprangmateriell, store flotte bokser, fine utstyrsskap, solarium til hestene, walker, kafeteria, gode instruktører m.m.

Som du sa møkker de jo også for deg.

Man får da litt igjen for pengene (jeg stod der i flere år selv) men det blir nok litt dyreste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Østern Brug er vel det dyreste stedet i Norge. Til gjengjeld har de en sentral plassering, flotte paddocker, ridehus, ridebaner, flott sprangmateriell, store flotte bokser, fine utstyrsskap, solarium til hestene, walker, kafeteria, gode instruktører m.m.

Man får da litt igjen for pengene (jeg stod der i flere år selv) men det blir nok litt dyreste laget.

Tja, jeg syntes ikke paddockene er så flotte med tanke på at de er ganske små og hestene kun får stå ute i 4 timer. Ridehuset er kun ledig på kveldstid for de som jobber til etter rideskolen har startet. Tja, sprangmateriellet er ikke så verst nei, men må jo brukes under oppsyn og med tillatelse fra de andre som rir på banen. Men bra instruktører har de forsåvidt, men hvis du kjenner noen gode så kan man jo bare avtale med dem istedenfor.

Så selvom det er flott der, så syntes jeg 8000kr er way too much. Men sånn er Bærum! :S

PS. Hva heter hesten din da? Kanskje jeg har sett deg der??

Min venninne flyttet hesten sin til en stall ved Skui, der betaler hun 5000kr. Da møkker, fórer og setter de ut hestene (som får stå der fra morgen til ca. kl 4-5). Fór og flis er inkludert, kun i helgene må man gjøre ting selv. Og de har et flott ridehus som nesten aldri er i bruk (dvs. at du har det masse for deg selv), ok hindermaterielle og mega supre turmuligheter. Eneste ulempe er at man må ta buss eller kjøre for å komme seg dit. Med mindre man bor i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har så lyst på hest igjen.. :ermm: Og dermed har jeg sittet og tittet på annonser rundt omkring. Husker i "gamle dager" (over ti år siden), hvor en stallplass på travbanen kostet 3500kr, aner ikke hva som var inkludert, men dyrt var det i alle fall for en ungdomsskoleelev. Nå har jeg stall rett på andre siden av veien, fant en annonse for stallplass, og jaggu frister det noe så ENORMT! Boks, fôr, flis, høy, utslipp/innslipp er inkludert, det samme er tilgang til ridebane. Ser ut som om de har nok av luftegårder (ikke alle er i bruk), og det er masse ledig tid på banen. Fantastiske turmuligheter i nær avstand. Men man må ta en "stallvakt" (fôring? men i alle fall lufting) en helg i ny og ne, og selvsagt må man møkke selv, det skulle bare mangle. Sukk, og alt dette for kun 2200kr. Hadde jeg delt en hest på fôr med noen, hadde det jo blitt bare 1100kr, og det er jo skikkelig billig! Selvsagt kommer hovslager, utstyr, forsikring ++ i tillegg, men jeg synes det var billig i alle fall. :P Åh, nå fikk jeg så utrolig lyst på hest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har så lyst på hest igjen.. :ermm: Og dermed har jeg sittet og tittet på annonser rundt omkring. Husker i "gamle dager" (over ti år siden), hvor en stallplass på travbanen kostet 3500kr, aner ikke hva som var inkludert, men dyrt var det i alle fall for en ungdomsskoleelev. Nå har jeg stall rett på andre siden av veien, fant en annonse for stallplass, og jaggu frister det noe så ENORMT! Boks, fôr, flis, høy, utslipp/innslipp er inkludert, det samme er tilgang til ridebane. Ser ut som om de har nok av luftegårder (ikke alle er i bruk), og det er masse ledig tid på banen. Fantastiske turmuligheter i nær avstand. Men man må ta en "stallvakt" (fôring? men i alle fall lufting) en helg i ny og ne, og selvsagt må man møkke selv, det skulle bare mangle. Sukk, og alt dette for kun 2200kr. Hadde jeg delt en hest på fôr med noen, hadde det jo blitt bare 1100kr, og det er jo skikkelig billig! Selvsagt kommer hovslager, utstyr, forsikring ++ i tillegg, men jeg synes det var billig i alle fall. :P Åh, nå fikk jeg så utrolig lyst på hest..

Hadde jeg bodd der hadde jeg jammen delt hest med deg. Savner det så utrolig jeg også. Var en periode jeg fikk ridd på en del hester her og der, men nå har jeg ikke hatt noe tilbud :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bodd der hadde jeg jammen delt hest med deg. Savner det så utrolig jeg også. Var en periode jeg fikk ridd på en del hester her og der, men nå har jeg ikke hatt noe tilbud :ermm:

Ja, det er sånn jeg har hatt det før også. Red vanligvis to hester daglig, fire i ferier - for et herlig liv! :P

Men fikk høre av moren min i går at de som eier stallen rett ved siden av her, er fjerne slektninger av oss, og at de hadde vært desperat etter ridehjelp i fjor. Dumme moren min sa ingenting da, men kom på det i går, så hun mener at jeg bare kan gå bort og spørre om de fremdeles trenger litt hjelp. :P Ville i så fall følt meg som en drittunge igjen, for det var jo nettopp sånn jeg holdt på før, men da gikk det mest på børsting, og ikke så mye ridning.

Så har man jo problemet med å få tak i hest da.. Jeg har en kneskade som gjør at jeg ikke kan ri hvilken som helst hest, formen den har rundt magen og på ryggen er avgjørende for om jeg klarer å ri den uten å få vondt. Men sukk og sukk altså - som jeg savner det å ri! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Hva heter hesten din da? Kanskje jeg har sett deg der??

Har ikke hest nå, og det er noen år siden jeg stod på Østern (må ha vært rundt år 1999-2003 eller noe?) Hesten jeg het da het Alpson- stor brun Svensk Halvblods (Spranghest)

Siden flyttet jeg til Stovner (rundt 3.900 i mnd) og fikk Mr. Chance Dance (Holsteiner)

Var en del på Østern og konkurrerte med Chance også (Red for Bærum rideklubb), og jobbet en periode som Spranglærer på rideskolen -og også for privatryttere- på Østern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hest nå, og det er noen år siden jeg stod på Østern (må ha vært rundt år 1999-2003 eller noe?) Hesten jeg het da het Alpson- stor brun Svensk Halvblods (Spranghest)

Siden flyttet jeg til Stovner (rundt 3.900 i mnd) og fikk Mr. Chance Dance (Holsteiner)

Var en del på Østern og konkurrerte med Chance også (Red for Bærum rideklubb), og jobbet en periode som Spranglærer på rideskolen -og også for privatryttere- på Østern.

Alpson husker jeg godt faktisk. Men da sto jo du der da det faktisk fortsatt var ganske hyggelig og godt miljø der. Ikke fullt så mega snobbete som det har blitt nå.

Men var det ikke du som trente han opp og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Så utrolig billig!

Jeg syntes det er dyrt, men ut fra markedet, beliggenhet og hva folk er villig til å betale så er det sikkert greit tydeligvis ?

Åh, jeg har så lyst på hest igjen.. :icon_confused: Og dermed har jeg sittet og tittet på annonser rundt omkring. Husker i "gamle dager" (over ti år siden), hvor en stallplass på travbanen kostet 3500kr, aner ikke hva som var inkludert, men dyrt var det i alle fall for en ungdomsskoleelev. Nå har jeg stall rett på andre siden av veien, fant en annonse for stallplass, og jaggu frister det noe så ENORMT! Boks, fôr, flis, høy, utslipp/innslipp er inkludert, det samme er tilgang til ridebane. Ser ut som om de har nok av luftegårder (ikke alle er i bruk), og det er masse ledig tid på banen. Fantastiske turmuligheter i nær avstand. Men man må ta en "stallvakt" (fôring? men i alle fall lufting) en helg i ny og ne, og selvsagt må man møkke selv, det skulle bare mangle. Sukk, og alt dette for kun 2200kr. Hadde jeg delt en hest på fôr med noen, hadde det jo blitt bare 1100kr, og det er jo skikkelig billig! Selvsagt kommer hovslager, utstyr, forsikring ++ i tillegg, men jeg synes det var billig i alle fall. ;) Åh, nå fikk jeg så utrolig lyst på hest..

Hvor lenge får de gå ute? Er det gjørmete lugtegårder ? Hva slags grovfor får de ?

Høres jo ut som et fint sted :)

Men ikke kjøp hest.. det er så mye bekymringer ;)

Ihvertfall hvis man vil prøve å få alt så optimalt som mulig, og jeg har intrykk av at du er litt sånn. Ment som et kompliment ;)

Men jo.. kjøp hest likevel :)

Edit så at du skrev høy nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpson husker jeg godt faktisk. Men da sto jo du der da det faktisk fortsatt var ganske hyggelig og godt miljø der. Ikke fullt så mega snobbete som det har blitt nå.

Men var det ikke du som trente han opp og sånn?

Oj, så du husker han? *Fiine hesten*

Jo, jeg trente han opp. Konkurrerte til slutt opp til 130-140 cm klasser, og var med i Hestesportcup.

Var et veldig hyggelig miljø når jeg var der, ja :icon_confused:

Nå har jeg ikke vært der på mange år. Savner hest litt, men har innrømmet ovenfor meg selv at jeg ikke har tid lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så du husker han? *Fiine hesten*

Jo, jeg trente han opp. Konkurrerte til slutt opp til 130-140 cm klasser, og var med i Hestesportcup.

Var et veldig hyggelig miljø når jeg var der, ja :icon_confused:

Nå har jeg ikke vært der på mange år. Savner hest litt, men har innrømmet ovenfor meg selv at jeg ikke har tid lenger.

Ja han var skikkelig fin! Men Østern har vel blitt ganske mye mer snobbete, men virkelig sånn SNOBBETE. Selvom det fortsatt er et hyggelig miljø da.

Savner hest her også, men venninna mi skal kanskje få seg hest.. så da blir det vel litt ridning der. Men egen har jeg rett og slett ikke tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge får de gå ute? Er det gjørmete lugtegårder ? Hva slags grovfor får de ?

Høres jo ut som et fint sted :P

Men ikke kjøp hest.. det er så mye bekymringer :P

Ihvertfall hvis man vil prøve å få alt så optimalt som mulig, og jeg har intrykk av at du er litt sånn. Ment som et kompliment :P

Men jo.. kjøp hest likevel :P

Edit så at du skrev høy nå...

Glemte helt denne jeg. :yes:

Hehe, takk for komplimentet! :P Har ingen planer om å kjøpe hest med det første, har verken tid eller råd til det. Må bli å ha en hest på delfôr i tilfelle. Men èn gang.. DA skal det bli hest! :P

Jeg ser det står hester ute "hele tiden", fra tidlig morgen til ca åtte på kvelden. Men jeg vet jo ikke om de skifter ut hestene eller ikke. De har nok av luftegårder (ikke alle er i bruk hele tiden), så det skulle ligge til rette for at de fikk gå ute hele dagen om så er. Akkurat nå er det snø i luftegårdene, men jeg kan tenke meg de blir litt gjørmete nå når våren kommer. Det er relativt nylig de har begynt med stallplassutleie, så i høst da alt var nokså nytt, var luftegårdene fulle av gress eller "nedklipte" jorder. Noen luftegårder er litt små (men jeg har sett mye mindre), og så har de en som er ganske stor som det står mange hester i. Der er det også et skur til de. Rundball er det i alle luftegårdene nå.

Det er også en stall litt lengre unna (fremdeles gåavstand), og den er helt splitter ny, med to-tre store innhegninger. Der står også hesten ute hver gang jeg går forbi med hundene, og ridebane har de også. Sukk og stønn altså! Jeg må slutte å tenke på dette og skrive om dette - får jo bare så lyst på hest jo! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350 kr døgnet for oppstalling med for

260 kr mnd for skrittemaskin

1000 kr mnd for møkking

560 i for utslipp

100 kr pr. trillebår med spon

500 kr mnd i baneleie

.... på det dyreste stedet i Bergen.. :D Har ikke hest der selv altså, men ganske så ekstremt dyrt! Er en pakke eller noe som inkluderer noe av dette, blir 6-7000 da.

For travhestene betalte jeg 2500 i mnd, men da jobber jeg en god del med de andre hestene, i tillegg var stalleier en nær bekjent.. Det er DYRT å ha hest altså!

Du har ikke vurdert å ha en på hel/halvfor da? Halvfor er jo helt topp, hvis du bare finner en bra hest og en grei eier.. :D Helfor er jo også en plan, så slipper du utgiften med å kjøpe hesten, men kan han den er periode og se hvordan alt funker? :D

(Forresten vet jeg om to travere som skal mer eller mindre gies vekk nå, om det er aktuelt... Såvidt jeg vet skal de avlives relativt snart hvis ingen vil ha de, 5 og 6 år gamle valakker..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...