Gå til innhold
Hundesonen.no

LP på Sviland 01.03.09


Carina

Recommended Posts

Skrevet

Jeg og Cane kasta oss ut i lydighetsringen og det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd, siden jeg bestemte meg nå på fredag for å melde meg på og vi ikke hadde inne alle øvelsene fra før. :)

Dommer var Bjørn Ivar Svendsen, og vi endte på 176 poeng, altså 1. premie og opprykk.

I tillegg vant vi klasse 1 (6 deltagere) og fikk et sånn et sølvmerke. :)

Delpoeng og sånt ligger i bloggen hvis noen vil se.

Skrevet
Gratulerer! Flinke dere er! :)

Tenkte på deg før jeg gikk inn i ringen. :)

Gratulerer :) Alltid glad for belgere som trår til i lpringen!

Ja, vi må jo vise dem litt frem disse flinke belgerne våre. :)

Tusen takk for gratulasjoner. :P

Skrevet
Gratulerer så mye :P Håper dette ga mersmak og at dere vil stille mer fremover!

Mjaaa, skeptisk! :) Var litt sånn antiklimaks når det plutselig var over før jeg hadde startet nesten. Er vant til bruksen der man holder på en hel dag liksom. *ler*

Men, kjekt å ha med seg det og liksom, så kan godt hende vi starter et par ganger til, men jeg har liksom ikke interesse nok til å trene sånn supermasse LP. Liker bruksen aller best. :)

Gratulerer! Super debut det der.. ;)

Helt greit til at vi ikke trente til det liksom. :) Vi fløt egentlig på at han kunne deler av noen av øvelsene, samt de han har fra før fra bruksen. :)

Takker og bukker for grattiser! :P

Skrevet

Gratulerer med kjempe fin debut :)

men jeg har liksom ikke interesse nok til å trene sånn supermasse LP. Liker bruksen aller best. :)

Sånn er det med meg også, jeg synes det er gøy i perioder å trene LP, men har egentlig ikke så stor interesse av det. Jeg synes det er gøyest å trene rundering/feltsøk og agility. Men i bruks konkuransser er det jo også en god del lydighet, så jeg må vel prøve å hjernevaske meg selv hvis vi skal kunne konkurrere i bruks etterhvert...

Det blir liksom å trene lydighet fordi jeg burde/må ikke fordi det er så vannvittig gøy <_<

Skrevet
Gratulerer med kjempe fin debut :)

Sånn er det med meg også, jeg synes det er gøy i perioder å trene LP, men har egentlig ikke så stor interesse av det. Jeg synes det er gøyest å trene rundering/feltsøk og agility. Men i bruks konkuransser er det jo også en god del lydighet, så jeg må vel prøve å hjernevaske meg selv hvis vi skal kunne konkurrere i bruks etterhvert...

Det blir liksom å trene lydighet fordi jeg burde/må ikke fordi det er så vannvittig gøy <_<

Takker!

Haha, lydigheten har alltid gått i rykk og napp her i heimen. Husker to uker før debuten i D når vi nesten ikke hadde noenting inne, det ble skippertak de luxe. :) Skogsøvelsene derimot er kjempekjekke ja, blir lett til at de prioriteres, iallefall så lenge det er lyst ute når det er trening.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...