Gå til innhold
Hundesonen.no

Snodige Sveiser!


Zoey

Recommended Posts

Jeg lurer på dette jeg..

Jeg har nemlig hatt langt hår hele livet, og så klippet jeg meg kort for ca 1.år siden.. Begynte litt pent, men har etter hvert fått mer og mer snodige frisyrer! Hår også funnet ut at håret mitt vokser sjukt fort, så jeg finnes ikke redd for å gjøre noe "gæærn" med det lenger..!

Så! fortell om deres merklige frisyrer! Sleng gjerne også ut bildet av det:D

Jeg kan jo legge til at jeg har klippet hanekam i dag :) (og jodda, jeg er jente :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra: jeg tror ikke det gjelder. Akkurat som mine innflettede afrofletter sikkert ikke ville vært godt nok *sukke*

Søren og! Det er rett før (eller like etter?) jeg blir såret og vonbråten. Er ikke litt av poenget med dreads å HA en snodig sveis? :drool: Og plutselig er det liksom helt vanlig? WTF?? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren og! Det er rett før (eller like etter?) jeg blir såret og vonbråten. Er ikke litt av poenget med dreads å HA en snodig sveis? :wub: Og plutselig er det liksom helt vanlig? WTF?? :yes:

Jeg vet *surmule* Men hva skal en si?

Sleng ut bilder da, så skal vi bedømme om det er spesielt eller ikke! :drool:

Heeh... da må jeg kaste meg igang m letingen og scanning av bilder tror jeg.. Men det skal finnes en plass. Jeg ser jo bare "pen" og pyntelig ut. Kanskje Huldra ser mer "out there" ut liksom? *flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren og! Det er rett før (eller like etter?) jeg blir såret og vonbråten. Er ikke litt av poenget med dreads å HA en snodig sveis? :drool: Og plutselig er det liksom helt vanlig? WTF?? :wub:

Dreads gjelder i min verden, men bare hvis det er sånn type "afrodreads" som stritter i alle retninger! Hvis ikke er jo dreads bare dritkult! (mumle noe om at jeg skulle ønske håret mitt ville være med på det..)

sleng ut bildet da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn så jeg ut på håret i juleferien i forfjor. :wub: (jeg og den daværende kjæresten hadde et liiite uhell med maskinen på siden av hodet mitt, så da ble det sånn.) :yes: Menmen, det virket å ha det sånn også, ikke ble jeg gal, og ikke ble jeg frustrert heller. :drool: Det bare var sånn.

Ellers så har jeg også hatt rein hanekam, og i diverse farger. Er vel 2 og 1/2 år siden jeg har hatt langt hår nå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn så jeg ut på håret i juleferien i forfjor. :drool: (jeg og den daværende kjæresten hadde et liiite uhell med maskinen på siden av hodet mitt, så da ble det sånn.) :wub: Menmen, det virket å ha det sånn også, ikke ble jeg gal, og ikke ble jeg frustrert heller. Det bare var sånn.

Ellers så har jeg også hatt rein hanekam, og i diverse farger. Er vel 2 og 1/2 år siden jeg har hatt langt hår nå. :yes:

Alt kler den smukke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet *surmule* Men hva skal en si?

Heeh... da må jeg kaste meg igang m letingen og scanning av bilder tror jeg.. Men det skal finnes en plass. Jeg ser jo bare "pen" og pyntelig ut. Kanskje Huldra ser mer "out there" ut liksom? *flire*

Tja.. ikke så VELDIG "out there", men i begynnelsen måtte jeg gå med lue hele tiden, for da stod de til alle kanter! :)

Dreads gjelder i min verden, men bare hvis det er sånn type "afrodreads" som stritter i alle retninger! Hvis ikke er jo dreads bare dritkult! (mumle noe om at jeg skulle ønske håret mitt ville være med på det..)

sleng ut bildet da;)

Det eneste jeg har på nett nå (tror jeg), er dette:

joomla%2077.jpg

det har jeg lyst på!

Sett i gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kler den smukke :)

Takk for det! :) Jeg og eksen spøkte med at jeg så ut som en skamklipt puddel. *ler* Selv hadde jeg vært mer fornøyd med klippen hvis jeg enten hadde fått skikkelig hanekam, eller helt kort på hele hodet(Sinead O'Connor-look), men nei, han nekta å ta mer hår enn det som måtte tas, gitt. <_< Også en halv dag før jeg skulle treffe foreldra og søstrene hans, liksom. *ler* :) Men man overlever jaggu alt! (nå skal jeg forresten spare til langt, tenk, så Kee-Kee har mer å bite i..) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i gang! :)

Er litt sånn fram og tilbake og jeg tørr :) Har hørt det er 3 forskjellige dreads-varianter (?)

Ditt var utrolig kult, slik jeg vill ha det! :) IKKE en slik, de blir alt for tykke ..

Meen, hvordan får du det ut igjen? Jeg mener du kan jo liksom ikke ha det foralltid, du får jo en slags "ettervekst" Av det ..

Og forresten, jeg har prøv en slags, home made dreadlucks, gikk ikke så bra. Når alle floke/dreadsene skulle ut, ehhh ja da for halve håret + at jeg måte til med saksa. .. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg skulle tatt dreads igjen hadde jeg ihvertfall holdt meg langt unna alt som het VOKS (vet mange sverger til det, men jeg vil ikke ha det i håret mitt igjen..)

Krever litt tålmodighet før de ser ut som skikkelige dreads og ikke bare rufs, men til gjengjeld blir de skikkelig fine. Det viktigste vil jeg tro er å dele det fint i rota når man lager dem, hvis man vil ha dreads som ser ryddige ut.

Jeg greidde ut mine, det tok tid og gjorde vondt, men de kom da ut og håret overlevde... jeg hadde ganske mange og brukte kanskje en halvtimes-times tid på én. Måtte jo klippe litt, men håret ble allikevel lenger enn med dreads.

Psycholynx: Tror uansett ikke det er så sannsynlig? (med mindre du vet hvem jeg er og ikke motsatt :)) Også så jeg så fjern ut på bildet at jeg ikke ville vise fram trynet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Den gangen jeg var ung, så hadde jeg vel en del mønsterklipp med farge, men det har jeg heldigvis ingen bilder av *flir* Dvs at det var kort-kort i nakken, også hadde jeg et enda kortere klippet mønster som ble farget. Sjakkbrett, hjerte, lyn osv.. Jeg har også hatt 2 mm kort hår (sånn kan det gå når man låner maskin, tror 2 står for cm, og begynner midt i panneluggen - da er det ingen vei tilbake :rolleyes: ) Det har jeg lagt ut bilde av her før (i akkurat nå-tråden), men jeg kan jo se om jeg finner det igjen..

Også har jeg hatt langt hår, kort hår, farga hår, og en gang jeg hadde hatt langt hår og gikk til frisøren for å få kort hår fordi det lange håret var så slitt (pga farging og sånt), så barberte hun alt i nakken og ved ørene, og beholdt det rundt :shocked: Ja, for det var jo ikke DET håret som var mest slitt, liksom :rolleyes: Det har jeg heller ingen bilder av, heldigvis..

Skal vi se, meg med superkort hår (Zarten på fanget):

001.jpg

Det er vel egentlig ikke så snodig, det er bare veldig kort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt noe rart... :) OM man ser borti i fra den tiden jeg var hardbarka blitzer. For da hadde jeg en periode med langt svart hår, hvor pannluggen var knallrød og 5 cm i tuppene var knallrøde, altså det sorte var på en måte innrammet. Så har jeg hatt knall sort, gjelder sikkert ikke, men det var ett must. Så fikk jeg kjærlighetssorg og klippet håret fikk lekker knall sort hanekam. Jeg var egentlig ganske sort der en periode... På min tid hadde vi ikke fancy ting som emo, men hadde nok ramlet inn i den kategorien i dag. Nei, jeg har ingen bilder, tror mor og far mente at det var tull å forevige den tiden av mitt liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...