Gå til innhold
Hundesonen.no

En barnevakts dagbok

Carma

Recommended Posts

Om man har vinterferie og ingenting spesielt fore, hva er da mer naturlig enn å låne en valp? Så jeg lånte lille Gry, så får vi se hvor lenge hun blir her... :D

Gry er den søteste lille jenta! Utrolig snill og urampete til tross for at hun er en meget aktiv liten dame! Ikke den letteste i verden å ta bilde av siden hun er mye svart, men bilder blir det likevel! Her er en liten bildespam fra de siste tre dagene. :D

002Grycopy.jpg

033Grycopy.jpg

036Grycopy.jpg

066Grycopy.jpg

071Grycopy.jpg

Yeeah, baby!

097GryogBuffycopy.jpg

Har du tenkt å hjelpe meg opp, eller...?

101Grycopy.jpg

122Grycopy.jpg

Flott jente!

127Grycopy.jpg

167Grycopy.jpg

170Grycopy.jpg

Gale Gry hadde vært et mer passende navn enn Gossine Gry... :icon_redface:

200Grycopy.jpg

264Grycopy.jpg

Gry kysser dronningens (dvs meg da!) hånd! :)

266Grycopy.jpg

Smake litt også.

282Grycopy.jpg

306Grycopy.jpg

311Grycopy.jpg

328Grycopy.jpg

330Grycopy.jpg

Hva? Skal vi ikke hit? Vi var jo her i går...

I efta har vi vært på sosialisering sammen med oppdretter/eier med hunder, broder Gynter med eiere og Marit med følge. 7 hunder i alt. Både Buffy og Gry har vært rimelig slække her etter at vi kom hjem! Nå ligger begge strødd rundt på stua, Gry har funnet seg plass under blomster"benken" og grynter fornøyd... Ingenting er deiligere enn slitne hunder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi hun HAR lange bein, særlig bak... Ser litt ut som et helikopter for tida... Regner med at frambeina vokser igjen bakbeina om ikke lenge, får iallefall tro det ellers blir det hardt å gå i nedoverbakke! :)

Hu er altså så rar. Gjemme er fint! Om hun får godis og ikke orker å spise opp alt så går hun rundt og gjemmer det som blir igjen (Buffy gjør det samme, men begynte ikke før hun var halvvoksen). Det samme har hun gjort med en leke faktisk! Gummileke syntes hun passet fint å gjemme bak ovnen.... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi hun HAR lange bein, særlig bak... Ser litt ut som et helikopter for tida... Regner med at frambeina vokser igjen bakbeina om ikke lenge, får iallefall tro det ellers blir det hardt å gå i nedoverbakke! :)

Hihi, så utrolig skjønn! <3

Bea hadde også altfor lange bein i en periode, så helt skeiv ut.. på kurset vi gikk på kalte de henne for kenguru ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, hun er jo bare rååååsøt:-D

Tenker du på å ha en valp igjen?? hun er ihvertfall nydelig:-D

Hun er bare den godeste! Men tror nok det blir litt stress på Ole her om jeg sier at jeg skal beholde han. Pubertetskåt Falco, høyløpsk Buffy og tissevalpis Gry kan nok bli heftig for han når jeg er borte... :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom Marit med Bridie og Ero en tur og til tross for dustefotolys så ble det da et bilde eller to (for Marit sin del ble det nesten 1300 bilder! Hu er gæærn... :rolleyes::wub: ). Ny spam kommer her:

066Grycopy-1.jpg

082Hundercopy.jpg

218GryogErocopy.jpg

Ta den!

308Grycopy.jpg

Gry hadde ikke vært en aussie om hun ikke hadde tatt alt for store sjanser som å hoppe ned høye snøkanter... Går med hjertet i halsen!

376Grycopy.jpg

Skjeeeera?

387Grycopy.jpg

460GryogBuffycopy.jpg

526GryogErocopy.jpg

538Grycopy.jpg

Når man har halvparten så lange frambein som bakbein så bør man kanskje ikke stå i nedoverbakke... :drool:

542GryogBuffycopy.jpg

632GryogBridiecopy.jpg

Wow, du kan hoppe høyt asså Bridie!

667BridieogGrycopy.jpg

709Grycopy.jpg

Stakkars lille kom i veien for en Ero med pinne og fikk et sår ved øyet. Gikk bra da heldigvis! Nevnte jeg hjertet i halsen???

729Grycopy.jpg

772Grycopy.jpg

Beklager å si at jeg har tatt litt bilder i dag også så det kan være det plutselig kommer flere.... :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...