Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim i slutten av juni

Hampus

Recommended Posts

Guest Dratini
Skrevet
Jeg lurer også på om hva for slags overnattingsmuligheter det er i nærheten der. Noen lokale som har tips? :)

Spørs på hvor mange dere er :D

Skrevet
Spørs på hvor mange dere er :)

hehe - Enn så lenge er vi 6 stk, med mulighet for at vi blir flere :D

Skrevet

Overnatting

http://rlb.no/overnatting/kommune/1714

* Rica Hell Hotell, Hell

* Quality Airport Hotel Værnes, Stjørdal

* Hembre Gård, Hegra

* Vinge Camping, Skatval

* Hognes Gård og Camping, Stjørdal

* Ertsgaard Camping, Stjørdal

* Velvang Camping, Skatval

* Midtkil Camping, Hegra

* Sona Camping, Hegra

* Torpet Camping, Hegra

* Flora Camping, Flornes

Noen av de som kom opp da jeg søkte på overnatting Stjørdal..

Skrevet
For all del - jeg skjønner det! Men da er jeg enig med Stine som mener det burde skifte navn til NKK Trøndelag (noe det kanskje har gjort?). Jeg er vant til å kjøre langt (kjører ofte til Selbu for hunde-ting), og det er jo enda lengre enn til Stjørdal. Støren er jo egentlig lengre unna enn Trondheim, så vi hadde ikke trengt å ha det der heller. Beregner ca like lang tid til Støren som til Stjørdal, litt avhengig av hvor det er på de forskjellige stedene selvsagt.

Egentlig har jeg ingen sure miner (i alle fall ikke om det viser seg jeg skal stille hund), men hadde jeg skullet gå agility, hadde det vært i orden for min del å fremdeles hatt det på Saupstad. Kjøre må jeg uansett, og siden man kan få pirke på småting hvis man vil, så ville jeg ha pirket på at de flyttet det SÅ langt bort. Aller helst kunne de hatt NKK Trøndelag i hagen min! :)

Det stemmer jeg og for!

Skrevet
Om du går inn på dommeroversikten så står det NKK Trøndelag. Jeg synes at de skal endre det på den første oversikten også (og ikke bare i pdf-dokumentet), men NKK Trondheim er vel ett "godt innarbeidet navn"?

Og NKK Trondheim arrangert på Stjørdal'n er vel like confusing som Trondheim Lufthavn Værnes? Eller Oslo Lufthavn Gardermoen?

Men så har jeg vel tydeligvis ikke vært inn på pdf-filen jeg da. NKK Trondheim har jo ikke alltid bare arrangert på Stjørdal, men i de siste årene vært rundt i Trøndelag. Og skal det fortsette sånn at det blir arrangert forskjellige steder i trøndelag, og at de ikke finner en fast plass i Trondheim så bør de skifte navn - noe de visstnok har gjort :) (Trondheim Lufthavn Værnes derimot er ikke blitt flyttet rundt)

Skrevet
Det stemmer jeg og for!

Haha, tviler ikke! :)

Dato: 27.-28. juni.

Tog: Ja, går ikke toget til Trondheim (som kommer nordfra) gjennom Stjørdal?? Eller i alle fall forbi Værnes på et vis?

Guest Dratini
Skrevet
hehe - Enn så lenge er vi 6 stk, med mulighet for at vi blir flere :D

Det ble litt mange :)

(Trondheim Lufthavn Værnes derimot er ikke blitt flyttet rundt)

Det håper jeg da virkelig ikke at den gjør :D

Skrevet

Om du hopper av toget på stjørdal så er det ca 15-20 minutter å gå til 'travbanen' ( området var travbane før de la dit en stor fotballbane ). Du går opp gjennom sentrum ( ikke så stort.. ) via Ole Vigs gate. Ved en U-skole tar du til venstre og følger veien gjennom sandskogan. Svisj og du er på travbanen.

For overnatting bør du derimot ha transport om du ikke kan bo i sentrum. Uheldigvis er jeg bortreist, hvis ikke hadde det vært plass til mange her! :icon_redface:

Skrevet
Om du hopper av toget på stjørdal så er det ca 15-20 minutter å gå til 'travbanen' ( området var travbane før de la dit en stor fotballbane ). Du går opp gjennom sentrum ( ikke så stort.. ) via Ole Vigs gate. Ved en U-skole tar du til venstre og følger veien gjennom sandskogan. Svisj og du er på travbanen.

For overnatting bør du derimot ha transport om du ikke kan bo i sentrum. Uheldigvis er jeg bortreist, hvis ikke hadde det vært plass til mange her! :icon_redface:

Æsj, kanskje jeg må spare opp penger til taxi også da <_<

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...