Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi vil leke litt i Frognerparken, kanskje.

ida

Recommended Posts

Skrevet

Nå er jeg jo sykmeldt, men beina virker og vi kjeder oss litt. Er det noen som vil leke med Scilos, kanskje?

Skrevet

Norma vil nok gjerne leke med Scilos (de har jo hatt det moro før :)), men akkurat denne uka er timeplanen litt for full... Vi kan eventuelt torsdag/fredag på formiddagen (jeg skal være på jobb 15.00), ellers er søndagen ledig.

Skrevet
Norma vil nok gjerne leke med Scilos (de har jo hatt det moro før :)), men akkurat denne uka er timeplanen litt for full... Vi kan eventuelt torsdag/fredag på formiddagen (jeg skal være på jobb 15.00), ellers er søndagen ledig.

Formiddag er bra, det! :P Torsdag eller fredag er fint. Norma er akkurat passe for en ikke så veldig tøff liten gutt. Hurra ;) !

Skrevet

Hadde du bare spurt igår kunne jeg sagt idag :) Men nå skal jeg jobbe resten av uka <_< Så da orker jeg kun å gå tur hjemme på området. (fått nok av kollektiven da serru)

Skrevet
Formiddag er bra, det! :) Torsdag eller fredag er fint. Norma er akkurat passe for en ikke så veldig tøff liten gutt. Hurra ;) !

Så bra! :P Hva med Frognerparken rundt kl 11 på torsdag eller fredag (hva passer best for dere?)?

Skrevet
Så bra! :) Hva med Frognerparken rundt kl 11 på torsdag eller fredag (hva passer best for dere?)?

Nå fikk jeg smisket meg til å henge meg på Solo og Ane på et besøk på Nordberg dyreklinikk. Ane skal avtale med Mia senere i dag om dag og tid. Jeg skal bare ha en vaksine på Scilos (glemt det litt lenge :P ) og manikyr på begge. Kan jeg ikke gi skikkelig beskjed til deg i ettermiddag? Da vet jeg mer om når vi skal til vetten. (Eller assistenten, da)

Skrevet
Nå fikk jeg smisket meg til å henge meg på Solo og Ane på et besøk på Nordberg dyreklinikk. Ane skal avtale med Mia senere i dag om dag og tid. Jeg skal bare ha en vaksine på Scilos (glemt det litt lenge :) ) og manikyr på begge. Kan jeg ikke gi skikkelig beskjed til deg i ettermiddag? Da vet jeg mer om når vi skal til vetten. (Eller assistenten, da)

Den er grei :P

Skrevet
Den er grei :rolleyes2:

Skal vi satse på morgendagen? Regner med at vetten blir på fredag, selvom den utrolig sløve ungen min ikke har klart å avtale noe som helst. :icon_redface:

Skrevet

Hvis dere skal kanskje jeg og Ellie kan komme å hilse på ?

Vi kan evt komme senere slik at deres hunder kan leke fra seg litt først, siden Ellie ikke orker så mye enda (?)

P.s mulig jeg er litt sent ute med å spørre, men sjekker her imorgen tidlig :)

Skrevet

Hmm, da regner jeg med at det ikke blir noe i dag, vi rekker i hvert fall ikke noe før jeg skal på jobb. Men søndag er vi fortsatt ledige! :)

Skrevet

Hvis dere ikke har møttes enda, så har jeg og Dina veldig lyst til å være med vi også! :icon_redface: Jeg jobber seint på søndag, begynner halv tre. Ellers har jeg fri lørdag og mandag.

Skrevet

Hmm Marit jeg er også ledig imorgen, hvis vi skulle prøvd å treffes ? :)

Men vet ikke om jeg har bil enda da! Hvor transportabel er du ?

Skrevet

Høres gøy ut :) :) Jeg kan på mandag morgen/formiddag, for da har jeg fri fra jobben :) men for min del hadde det vært fint å møte opp ganske tidlig. jeg sitter evnt på med gubben, og da er jeg i byen kl 09.00. Og så må jeg jo ta toget hjem og hente barn i barnehagen osv så greit å starte opp tidlig :D

Skrevet

Nå ble nok denne tråden ikke fulgt helt opp, nei. Sorry :) Vi har vært på parktur i dag, men tar gjerne en tur en annen dag også, vi...

IMG_7873.jpg

Kommer det noen, eller?

IMG_7876.jpg

Lek litt, da

IMG_7877.jpg

Springerkaos

IMG_7899.jpg

Se hva jeg fant.

IMG_7892.jpg

Dagens kompiser

IMG_7904.jpg

Trene litt à. Værsåsnill...

IMG_7920.jpg

Sliten guttehund hviler litt på broen etter all lekingen.

Det kom etterhvert en haug med bikkjer. Noen artigere enn andre.... Takk til Anette Norma og Orry som gadd å ta turen til Frognerparken! Det var et koselig minitreff.

Skrevet

Så koselig :) Har en halvveis avtale med Marit til mandagen jeg, så var litt innstilt på Oslo tur da, men jeg får ikke tak i henne på pm lenger, noe galt med noen innstillinger.. Men uansett så kan kanskje jeg og Marit komme til frognerparken om hun også vil da...

Skrevet

Så fine bilder - skulle ønske vi kunne ha vært med :)

Men vi har fått lekt litt her hjemme vi!

Hvis det er greit at tråden blir litt mer generell så kan ihvertfall jeg i løpet av helgen, og hele torsdag og fredag neste uke + helgen :)

Håper noen vil bli med da ! :)

(På mandag kan jeg forresten også, men det er kanskje litt sent med etter halv 3 ?)

Skrevet
(På mandag kan jeg forresten også, men det er kanskje litt sent med etter halv 3 ?)

Ja desverre.. Jeg må hente sønnen min i barnehagen kl 5, og toget innover tar en time :)

Skrevet

Så fine bilder, Ida! "Springerkaos" var festlig :drool:

Veldig moro å treffe dere igjen, vi satser på at det ikke blir så altfor lenge til neste gang :wub:

Skrevet

Kan det ikke bli et treff til snart da! Skal kanskje begynne i fulltidsjobb og da er det jo greit å utnytte fritiden nå!

Tinka og meg er ihvertfall veldig klar for noe treff!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har ikke vært borti det selv personlig, men har hørt om andre som har det; og som da har betalt 'ekstra'. Dette har vært blandingsrase i tillegg.   Men som Simira skriver, avtalebrudd ja.
    • Det er avtalebrudd. Jeg har aldri hørt om eller vært borti det, men hvis de har annonsert en "vare" til en pris så er de forpliktet til den prisen hvis de har inngått en avtale med kjøper uten at noe annet er nevnt.  Hvis de FØR avtale om kjøp sier at annonsen bare er veiledende og valpen koster så mye mer så er det noe annet.  Jeg ville uansett tenkt meg grundig om før jeg evt. kjøpte av en slik oppdretter.
    • Jeg har opplevd det selv, nær familie har opplevd det, og mange jeg kjenner.    De er interessert i et kull, setter seg på valpeliste, blir godkjent som valpekjøpere, møter oppdretter. Oppdretter kyder av kjøper,og forteller at det er akkurat slike kjøpere hen er ute etter, og er veldig nøye med hvem hen selger til. Så skal valpen hentes, penger overleveres- og da har prisen vært en annen en det som sto i annonsen.  Oppdretters unnskyldninger er: Det er veldig gode valper Alle andre tar de prisene Raseannonsen er bare veiledende De har så mange på liste at de velger de som betaler mest   Og hvis en setter spørsmåltegn med det så: Ja hvis du ikke gidder å betale så mye så har jeg mange andre i kø Disse linjene selges ikke til hvilken som helst pris har du  et problem med det så er du ikke rett kjøper..   Har dere vært borti dette? 
    • Det kommer an på hunden, treningen og målet.Jeg vil alltid belønne innkalling og innkallingstrening med noe av de beste godbitene hunden kan få, fordi det er den absolutt viktigste treningen. Men belønning er ikke bare godbiter. Belønning er alt hunden vil ha. For noen hunder er det kos, mange liker leker, men godbiter er ofte den beste måten å belønne presist på. I valpe- og unghundtiden ville jeg alltid hatt en godbitpose tilgjengelig på meg, og gjerne en draleke/tauleke. De fleste som driver aktivt med hund bruker godbitposer som er enkle å åpen og lukke, og som flyttes over i lommen på det man har på deg. De første par årene er det mye godbiter "hele tiden", fordi hunden skal lære så mye nytt. Hva slags godbiter kommer an på hvor matfokusert hunden er og hva den liker. Her må du prøve deg fram litt. Til enkle hverdagsøvelser som "sitt", "gi labb" osv. kan du godt bruke tørrfõr fra dagens matrasjon hvis hunden er matglad. Godbiter fra butikk eller dyrebutikk er som oftest helt ok, men å skjære opp rent kjøtt fra påleggsskiver eller ost for eksempel er gjerne billigere. Rester av pannekaker, fiskepudding, pølser osv. er fint. Skinkeost på tube er en annen variant. Variasjon er også generelt fint. Ferske godbiter er ofte mer populært og sterkere enn tørre godbiter.  Når valpen/hunden har lært en øvelse kan man fase ut belønningen, men det kan være lurt å belønne innimellom og forsterke øvelsene over tid. Om belønningene plutselig forsvinner kan hunden miste motivasjonen for det, om den ikke finner belønning i øvelsen i seg selv. Jeg belønnet fortsatt mine hunder på 13 og 17 for innkalling (alltid), og innimellom for kontakt, lydighetsøvelser osv., men ikke hver gang slik jeg ville gjort med en valp eller unghund for eksempel.
    • Hei!  Sikkert dumt spørsmål, men jeg er likevel usikker. Det står at man skal bruke godbiter og belønne alt i starten, det er jeg helt med på, men hva slags godbiter belønner man med? Tenker på helseaspektet, dette kommer jo i tillegg til for. Hva slags godbiter bruker man til valp, og har man alle lommer fulle til en hver tid, belønner man hele tiden i lang periode? Når faser man ut? Hva slags godbit bruker man? 😊
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...