Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi vil leke litt i Frognerparken, kanskje.

ida

Recommended Posts

Skrevet

Nå er jeg jo sykmeldt, men beina virker og vi kjeder oss litt. Er det noen som vil leke med Scilos, kanskje?

Skrevet

Norma vil nok gjerne leke med Scilos (de har jo hatt det moro før :)), men akkurat denne uka er timeplanen litt for full... Vi kan eventuelt torsdag/fredag på formiddagen (jeg skal være på jobb 15.00), ellers er søndagen ledig.

Skrevet
Norma vil nok gjerne leke med Scilos (de har jo hatt det moro før :)), men akkurat denne uka er timeplanen litt for full... Vi kan eventuelt torsdag/fredag på formiddagen (jeg skal være på jobb 15.00), ellers er søndagen ledig.

Formiddag er bra, det! :P Torsdag eller fredag er fint. Norma er akkurat passe for en ikke så veldig tøff liten gutt. Hurra ;) !

Skrevet

Hadde du bare spurt igår kunne jeg sagt idag :) Men nå skal jeg jobbe resten av uka <_< Så da orker jeg kun å gå tur hjemme på området. (fått nok av kollektiven da serru)

Skrevet
Formiddag er bra, det! :) Torsdag eller fredag er fint. Norma er akkurat passe for en ikke så veldig tøff liten gutt. Hurra ;) !

Så bra! :P Hva med Frognerparken rundt kl 11 på torsdag eller fredag (hva passer best for dere?)?

Skrevet
Så bra! :) Hva med Frognerparken rundt kl 11 på torsdag eller fredag (hva passer best for dere?)?

Nå fikk jeg smisket meg til å henge meg på Solo og Ane på et besøk på Nordberg dyreklinikk. Ane skal avtale med Mia senere i dag om dag og tid. Jeg skal bare ha en vaksine på Scilos (glemt det litt lenge :P ) og manikyr på begge. Kan jeg ikke gi skikkelig beskjed til deg i ettermiddag? Da vet jeg mer om når vi skal til vetten. (Eller assistenten, da)

Skrevet
Nå fikk jeg smisket meg til å henge meg på Solo og Ane på et besøk på Nordberg dyreklinikk. Ane skal avtale med Mia senere i dag om dag og tid. Jeg skal bare ha en vaksine på Scilos (glemt det litt lenge :) ) og manikyr på begge. Kan jeg ikke gi skikkelig beskjed til deg i ettermiddag? Da vet jeg mer om når vi skal til vetten. (Eller assistenten, da)

Den er grei :P

Skrevet
Den er grei :rolleyes2:

Skal vi satse på morgendagen? Regner med at vetten blir på fredag, selvom den utrolig sløve ungen min ikke har klart å avtale noe som helst. :icon_redface:

Skrevet

Hvis dere skal kanskje jeg og Ellie kan komme å hilse på ?

Vi kan evt komme senere slik at deres hunder kan leke fra seg litt først, siden Ellie ikke orker så mye enda (?)

P.s mulig jeg er litt sent ute med å spørre, men sjekker her imorgen tidlig :)

Skrevet

Hmm, da regner jeg med at det ikke blir noe i dag, vi rekker i hvert fall ikke noe før jeg skal på jobb. Men søndag er vi fortsatt ledige! :)

Skrevet

Hvis dere ikke har møttes enda, så har jeg og Dina veldig lyst til å være med vi også! :icon_redface: Jeg jobber seint på søndag, begynner halv tre. Ellers har jeg fri lørdag og mandag.

Skrevet

Hmm Marit jeg er også ledig imorgen, hvis vi skulle prøvd å treffes ? :)

Men vet ikke om jeg har bil enda da! Hvor transportabel er du ?

Skrevet

Høres gøy ut :) :) Jeg kan på mandag morgen/formiddag, for da har jeg fri fra jobben :) men for min del hadde det vært fint å møte opp ganske tidlig. jeg sitter evnt på med gubben, og da er jeg i byen kl 09.00. Og så må jeg jo ta toget hjem og hente barn i barnehagen osv så greit å starte opp tidlig :D

Skrevet

Nå ble nok denne tråden ikke fulgt helt opp, nei. Sorry :) Vi har vært på parktur i dag, men tar gjerne en tur en annen dag også, vi...

IMG_7873.jpg

Kommer det noen, eller?

IMG_7876.jpg

Lek litt, da

IMG_7877.jpg

Springerkaos

IMG_7899.jpg

Se hva jeg fant.

IMG_7892.jpg

Dagens kompiser

IMG_7904.jpg

Trene litt à. Værsåsnill...

IMG_7920.jpg

Sliten guttehund hviler litt på broen etter all lekingen.

Det kom etterhvert en haug med bikkjer. Noen artigere enn andre.... Takk til Anette Norma og Orry som gadd å ta turen til Frognerparken! Det var et koselig minitreff.

Skrevet

Så koselig :) Har en halvveis avtale med Marit til mandagen jeg, så var litt innstilt på Oslo tur da, men jeg får ikke tak i henne på pm lenger, noe galt med noen innstillinger.. Men uansett så kan kanskje jeg og Marit komme til frognerparken om hun også vil da...

Skrevet

Så fine bilder - skulle ønske vi kunne ha vært med :)

Men vi har fått lekt litt her hjemme vi!

Hvis det er greit at tråden blir litt mer generell så kan ihvertfall jeg i løpet av helgen, og hele torsdag og fredag neste uke + helgen :)

Håper noen vil bli med da ! :)

(På mandag kan jeg forresten også, men det er kanskje litt sent med etter halv 3 ?)

Skrevet
(På mandag kan jeg forresten også, men det er kanskje litt sent med etter halv 3 ?)

Ja desverre.. Jeg må hente sønnen min i barnehagen kl 5, og toget innover tar en time :)

Skrevet

Så fine bilder, Ida! "Springerkaos" var festlig :drool:

Veldig moro å treffe dere igjen, vi satser på at det ikke blir så altfor lenge til neste gang :wub:

Skrevet

Kan det ikke bli et treff til snart da! Skal kanskje begynne i fulltidsjobb og da er det jo greit å utnytte fritiden nå!

Tinka og meg er ihvertfall veldig klar for noe treff!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...