Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra NKK Bø, 21. og 22. februar

Siri

Recommended Posts

• Svar 154
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Så bra, men kan jeg bare spørre dere som har øyelyst på andre NKK uts, er det vanlig at øyelyseren tar vanlig pris på disse NKK uts? For jeg innbiler meg at det vanligvis er litt billigere mens Nils (han i Bø) tar akkurat det samme <_<

Vet ikke hva som er normalt lengre jeg, men jeg betalte vel 780 nå.

Skrevet
Vet ikke hva som er normalt lengre jeg, men jeg betalte vel 780 nå.

Ok, jeg innbilte meg i hvertfall i fjor at han tok mer. Men hvis noen betalte 650,- på Hamar, så gjør han vel det. Jeg kan gjøre det billig på tirsdag privat, derfor jeg lurte. Takk for svar :)

Skrevet
Ok, jeg innbilte meg i hvertfall i fjor at han tok mer. Men hvis noen betalte 650,- på Hamar, så gjør han vel det. Jeg kan gjøre det billig på tirsdag privat, derfor jeg lurte. Takk for svar :banana:

Men det var en hun som var veterinær der, ikke en han.

Skikkelig dumt med den ryggen altså, for hun løper jo så fint når hun "glemmer" deg *ler*. Vi må få orden på lille ekorn der .

Jeg tror ikke hun var så ille første rundene, men dommeren hadde en tendens til å sende hundene en ekstra runde om han var usikker på CK eller ikke. Og da kom jo det selvsagt.

Skrevet

Gratulerer med flotte resultater folkens, og lykke til dere som skal i ilden i morgen :banana:

Noen som har siste panikktips til hvordan å få kontakt med en pubertal hannhund?? Hehehe.

Løpetid på boks hadde gjerne vært noe...?! :yes:

Skrevet
Og jeg fikk satt "ansikt" på 2ne (hun ER virkelig ikke en SGT altså *fnis*)

Jeg jo :banana:

- Vi herpa vel egentlig SGT-imaget skikkelig i dag vi, Belgerpia hadde til og med med seg hjemmebakte boller og kanelsnurrer :P Mon tro om vi ikke har blitt glemske og ikke husker at vi er purkete, rett og slett? :yes:

Gratulerer med alle strålende resultater! Vi skal i ilden i morgen og jammen begynner ikke nervene å gjøre seg gjeldende her. Noen som har siste panikktips til hvordan å få kontakt med en pubertal hannhund?? Hehehe.

Den slemme metoden er tynn kjettingstrup plassert helt øverst ved ørene ;)

Kritikken til Dinamor var forøvrig:

Ex. in type, a little long in body. Nice topline and neck. V.g. ang. both ends. V.g. eyes and ears. G. moover.

Ja, og resultatet var jo som nevnt 3. beste tispe med CK og res.CACIB :P

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg er superfornøyd med dagen. Utstillingsdelen gikk greit, Ace fikk rød og 4.plass i åpen klasse tispe. I hoppringen vant hun klassen, feilfritt og 10 sekunder under standardtiden - og har dermed de opprykkene til hopp klasse 2 :banana: Film av løpet og sånt ligger i bloggen min.

Skrevet

Gratulerer alle sammen!

Enzo som vi blandt annet var heia gjeng til, kom hjem med HP, Ck og ble 4. beste hanne... Spice fikk rødt og ehhh... ehrm... Dina fikk blå.

Jeg kom hjem med en hund til bare :banana: Angrer meg fortsat forbanna mye for at jeg ikke meldte på bridie

Skrevet

Jeg glemte jo helt eneste resulatet jeg har fra i dag. Eieren til broren til Aris stilte Aussie for en bekjent, fikk 1AK, 1AKK, CK, 2BTK res: CACIB :banana:

Skrevet
Cane fikk rødsløyfa si, men ble uten CK.

Weeee, jeg fikk røøød fiiin sløyfe! :yes: To faktisk, vi var jo eneste i bruksklassen. :(

Tuuusen takk til Jeanette for at du tok han for meg, holdt jo på å dø på meg bare av å være utenfor ringen... :(

Grattis til Belger-banden ;) (og denne gangen registrerte jeg cert-sløyfen til Belgerpia OG husket gratte FØR jeg gikk derfra :P ). Og jeg fikk satt "ansikt" på 2ne (hun ER virkelig ikke en SGT altså *fnis*) OG jeg fikk hilst på vakre, søte Supra og hennes hyggelige eier ;)

Og rett som det var dukket JeanetteH opp, så da fikk jammen meg hun et "ansikt" også. Et meget blidt et siden hun leide rundt på en BIM-hund :P Grattis også til deg.

SusanneL "kræsjet" jeg med da jeg skulle gå og hun vandret rundt med både BIR og BIM, hurra :P

Keh?? Hvem var du, jeg satt jo midt i blant disse belger og kelpisdamene?? ;)

Jeg jo :banana:

- Vi herpa vel egentlig SGT-imaget skikkelig i dag vi, Belgerpia hadde til og med med seg hjemmebakte boller og kanelsnurrer :P Mon tro om vi ikke har blitt glemske og ikke husker at vi er purkete, rett og slett? :P

Haha, dere kan ikke lure noen lenger nå, SGT'er baker ikke og deler ut på utstilling, det er jeg sikker på! :D

Jeg må innrømme at jeg er superfornøyd med dagen. Utstillingsdelen gikk greit, Ace fikk rød og 4.plass i åpen klasse tispe. I hoppringen vant hun klassen, feilfritt og 10 sekunder under standardtiden - og har dermed de opprykkene til hopp klasse 2 :P Film av løpet og sånt ligger i bloggen min.

Å, jeg visste ikke at du skulle hoppe engang.. eller, ikke du, men hunden. :D Gratulerer med flott resultat!

Gratulerer alle sammen!

Enzo som vi blandt annet var heia gjeng til, kom hjem med HP, Ck og ble 4. beste hanne... Spice fikk rødt og ehhh... ehrm... Dina fikk blå.

Jeg kom hjem med en hund til bare :D Angrer meg fortsat forbanna mye for at jeg ikke meldte på bridie

Var du der også?? Uten å si hei til meg? Og hvilken hund er det??

Ja, forresten, Cane ble øyenlyst fri i dag! :P

Skrevet
Weeee, jeg fikk røøød fiiin sløyfe! ;) To faktisk, vi var jo eneste i bruksklassen. :yes:

Tuuusen takk til Jeanette for at du tok han for meg, holdt jo på å dø på meg bare av å være utenfor ringen... :banana:

Syns nesten litt synd på deg :P

Bare hyggelig å stille flere hunder. Jeg er jo sånn "skap" utstiller, liker det veldig godt, men kan jo ikke viiise at jeg, som bruksmenneske syns det er veldig morro *flirer*

Grattis!

Skrevet
Weeee, jeg fikk røøød fiiin sløyfe! ;) To faktisk, vi var jo eneste i bruksklassen. :yes:

Grattis med begge deler, Cane er fiiin gutt han :banana:

Skrevet
Gratulerer alle sammen!

Jeg kom hjem med en hund til bare :yes: Angrer meg fortsat forbanna mye for at jeg ikke meldte på bridie

Jeg så deg :banana: , og Bridie i den kule t-skjorta.

Var like før jeg sa hei, men så feiga jeg ut...

Skrevet

synes vi skulle hatt en tråd hvor alle MÅ legge ut et bilde av seg selv, jeg :yes: Jeg blir alltid så usikker på om jeg faktisk ser den jeg tror jeg ser, når jeg er på utstilling f.eks.. Eller så går jeg rett forbi folk, og får høre det i etterkant. Også er det sikkert mange som ikke vet hvordan jeg ser ut, og da 'risikerer' jeg å få en "hvem er du? :banana: " i fleisen, som gjør at jeg ofte feiger ut

Edit: Glemte litt hvilken tråd jeg faktisk er i, gratulerer til resten!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...