Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Harstad 18-19 April


Gjest

Recommended Posts

Guest Dratini
Juniorklasse tispe: O-Bra-Tali`s Nanna.

Åpen klasse tispe: Robenhof`s Champagne.

Takker og bukker. Synd at ikke Skoddevikas Blonde Balder stillte, han står for championatet og jeg vet at dommeren liker store blonde hannhunder :blink:

Edit: Fant nå ut at junior-tispa fikk cert og bir i sin debut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Arghhhh! Labradorresultatene er inne:

Skogviks Aylar/Armani eller Breeze kom foran mamman til Luna som ble 2BTK... Res cacib og inget cert denne gang :lol: Så nært så nært!

Bestemor til Luna ble BIR veteran og halvsøstra fikk CK :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes i grunnen at jeg fikk den største premien jeg kunne fått.

Å få tilbake den glade hunden som er fornøyd i ringen og på bordet, som fokuserer på meg og godisene jeg har med i stede for på skumlingene som er der for å tafse på han, det var en god følelse.

Så får vi se da om vi fortsetter å stille han ut.

Får vel prøve oss på stort CERT på NKK Trondheim for å få championatet, og videre stille han ut i Sverige og Danmark i august forutsatt at han fortsatt trives med det.

... storcert på Hunderfossen også... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle sammen!

Ja, det ble ikke så ille lang tur hjem med slike resultater :lol: Vi hadde med 5 av de 50 påmeldte hundene og fikk følgende resultater på disse:

GB Ch Int Nord Uch NV-06'08 KBHV'06 AmsW'06 NordV-08 SV-09 Edglonian The Real McCoy:

1 kval 1 konk CK 1 BHK BIR, BIR-veteran, 4 BIG og Beste veteran søndag.

GB Ch Nord Uch Japaro By Design (som jeg handlet for dagen):

2 BHK Cacib og Int Uch på dagen.

Sheldon Smart Design (9 mnd. gammel sønn av ovennevnte):

1 kval 1 konk CK

Mellsjøhøgda's Vision Of Trust (for dagen nyavrøytet på rekordtid):

1 kval

Nord Uch NordV-08 SV-09 Andvaka Solaris (for dagen bortlånt til Finn Helge da jeg skulle prioritere Villa):

1 kval 1 konk CK 1 BTK Cacib BIM

En av våre argeste konkurrenter, årets sheltie i Sverige 2008, Ch Lundecock's Hoity Toity var også der og hun ble 2 BTK, så dét var for meg en av helgens høydepunkter :icon_confused: Også utrolig gøy å få vise Cody til sitt siste Cacib!

Har et par bilder jeg kan dele litt senere, men jeg kom hjem rundt halv åtte og har bare rukket butikk og middag, så det får nok vente litt.

:wub:

Caroline, jeg som trodde dere fikk bir på sheltie, jaja :lol:

Haha, fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... storcert på Hunderfossen også... ;-)

Men den utstillinga ligger så uhøvelig til.

Langt å kjøre og upraktisk og fly.

Og når jeg først skal langt av gårde, foretrekker jeg utstilling der jeg kan få vist gårdisen også.

For det koster jo en del å reise fra Tromsø til Hunderfossen.

Men skulle gjerne ha vært der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...