Gå til innhold
Hundesonen.no

Toy puddel

Marit32

Recommended Posts

Skrevet

Nokon som har erfaringar å dele om denne hundetypen? Me ventar vår toy puddel i veke 12-13.. Har lest mykje og sett på filmsnuttar på you toube, men det kan aldri bli for mykje info... Vist nokon har bilder av toy puddler i lag med andre hunder eller ting slik at str kjem fram er det fint..

Tusen takk..

Skrevet

Gratulerer med puddelvalp. :) Kan jeg spørre hvilke oppdrett valpen kommer fra? :)

Jeg har en dvergpuddel og han er fra toy-dverg linjer. Det skiller ikke mange cm på en toy og en dverg. Min hund er registrert som en toy, men har vokst seg stor og blitt en dverg :)

Om du ønsker mer informasjon om toypuddel og puddel generelt så anbefaler jeg deg å titte på Norsk puddelklubbs hjemmeside. På hjemmesiden til NPK er det et forum hvor det er mange puddeleiere og oppdrettere som kan hjelpe deg med informasjon. Det finnes også et privat puddelforum som heter Puddelpraten, med mange hjelpsomme puddeleiere.

Skrevet
Gratulerer med puddelvalp. :sint_01: Kan jeg spørre hvilke oppdrett valpen kommer fra? :sint_01:

Jeg har en dvergpuddel og han er fra toy-dverg linjer. Det skiller ikke mange cm på en toy og en dverg. Min hund er registrert som en toy, men har vokst seg stor og blitt en dverg :(

Om du ønsker mer informasjon om toypuddel og puddel generelt så anbefaler jeg deg å titte på Norsk puddelklubbs hjemmeside. På hjemmesiden til NPK er det et forum hvor det er mange puddeleiere og oppdrettere som kan hjelpe deg med informasjon. Det finnes også et privat puddelforum som heter Puddelpraten, med mange hjelpsomme puddeleiere.

Oppdretteren er Stanlej,,, er bilde av mora på finn.no-toy puddel.. De er medlem i NKK, så eg håper det er bra. Kontakten me har hatt med dei har i alle fall vore upåklageleg,, berre positivt..

Har du kjennskap til dei??

Skrevet
Oppdretteren er Stanlej,,, er bilde av mora på finn.no-toy puddel.. De er medlem i NKK, så eg håper det er bra. Kontakten me har hatt med dei har i alle fall vore upåklageleg,, berre positivt..

Har du kjennskap til dei??

Jeg kjenner ikke til Stanlej, men tar du å poster på et av de to puddelforumene så er det helt sikkert noen som kjenner til oppdrettet. :icon_confused:

Skrevet

Var ikkje så mykje å finne direkte om Toy puddel her,, men men.. det er vel sånn.. Me gleder oss sånn, tida står nesten stille.. :D Ingen her som har høyrt om Stanlej altså..

Ja, ja..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...