Gå til innhold
Hundesonen.no

V&H


KristinL

Recommended Posts

Nå har jeg endelig bestemt meg for å begynne å fôre meg V&H, selv om jeg har vel liten fryser til det <_<

Jeg har tenkt å gi halvt om halvt med tørrfôr og V&H. Men jeg er litt usikker på hvor mye jeg skal gi av våtfôret. Micko får vanligvis 50 g tørrfôr til hvert måltid. Skal jeg da bare bytte ut 25 g av det med 25 g V&H, eller blir det lite? Syntes det så så lite ut da jeg sto og delte opp nå nettopp nemlig..

Jeg er redd for å gi han for mye mat også, siden rasen fort legger på seg, og han egentlig ikke bør bli så mye rundere enn han er. Samtidig er han bare 8 mnd, så han vokser jo enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva veier hunden din da tro? man gir de etter vekt

hvis en bare forer hunden sin på V&H så skal en voksen hund ha 2% av sin kroppsvekt, og valper skal ha betydelig mer. Jeg ville nok gitt den 2% av vekten sin + de 25g tørrfòr, også må du bare følge med på hundens vekt og justere opp og ned etter det.

Han veier nesten 6 kg.. Han kan legge på seg ett par kilo til innen han er ferdigvokst, men ikke mer. Er en rase som legger veldig fort på seg og kan bli tykk dette, så er litt skummelt å gi dem for mye mat også ;)

Jeg prøver i første omgang med 25 g av tørt og vått til hvert måltid, så ser jeg det an. Merker jo fort om han ikke blir mett regner jeg med, så får jeg heller justere litt opp da :P

Edit: Han får mye godbiter også da, og det utgjør jo også en del gram om dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...