Gå til innhold
Hundesonen.no

Fluffydogz.norblogg.net

civga

Recommended Posts

Skrevet
linker også deg nå jeg får ordnet link-siden om det er greit for deg? :blink:

Det hadde vært veldig fint! Tusen takk! :yes:

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Tusen takk :P Nå har jeg laget en ny side på hjemmesiden, planer.. Hva syns dere, noe jeg bør fikse på?

• 2 weeks later...
Skrevet

Okei ,da har jeg fikset på 2009 galleriet.

Hvem likte dere best på utseende og oversikt på 2009 og 2008?

Kom også med tips hvis dere har ;)

Guest LeenaM
Skrevet

Veldig fin hjemmeside med fint utseende. Denne siden likte jeg veldig godt!

Fotoalbumet, så likte jeg best 2009 utseende :yes:

Skrevet

Tusen takk for en hyggelig kommentar :yes:

Hehe, ja selv likte jeg også 2009 fotogalleriets utseende,

men er jo greit å vite hva andre også syns om den :yes:

Skrevet

Jeg liker siden din veldig godt! Den har et utsende som er fint og behagelig og se på, og den er ryddig og oversiktlig! Du trenger ikke være et geni for og finne fram heller liksom :lol: Du er veldig flink!

Forresten så synes jeg banneret ditt er litt sånn "Trykk på meg da" :lol:

• 3 weeks later...
Skrevet

Kan noen hjelpe meg litt ?

På hjemmesiden når du går på 'gjestebok', da kommer det en link til gjesteboka..

Jeg vil helst at gjesteboka skal være der istedet for linken..

Hjemmeside greiene er enda ganske nytt for meg, hihi :)

Skrevet

Jeg syns den var kjempe fin,

men jeg lurte på vordan du fikk mønster bak.

Det er kjempe fint men, finer det ikke til min blogg

• 3 weeks later...
Skrevet

Da har jeg endret fotoside på hjemmesiden.. Gikk fra picasa til flickr. Syns selv flickr er mye bedre! Men hva syns dere?

Her er picasa albumet, og her er flicker. Kommenter i vei!

Skrevet

Personlig synes jeg det siste albumet er altfor tregt. Det går lang tid fra man trykker på neste bilde til det er oppe, det blir til at jeg klikker meg ut fordi det er småirriterende å vente så mye. :whistle:

Skrevet

Her går det også raskt, men det kan jo være at det er det at det er så mange bilder. Er jo nesten 100 bilder jeg har lagt ut i fotoalbumet

• 1 month later...
Guest LeenaM
Skrevet

Kjempe fin, men jeg synes at de albumene som skal komme skal ha grå skrift, og albumet som er der skal ha svart skrift :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...