Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilkjøp


Gjest

Recommended Posts

Nå begynner tiden å bli moden for ny bil, hvis jeg skal tjene noe som helst på bilen jeg har nå.

Jeg driver og hopper mellom biler som det står etter, men har klart å runde meg ned til tre "favoritter". To tyskere, og en svenske.

* BMW X3 ; http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

Positivt: Ikke så verst pris, heftig motor, fargen jeg ønsker meg.

Negativt: Gått en del km og manuell girkasse. Litt gammel årsmodell hvis jeg skal tjene noe på å selge den om 3-4 år.

* Volvo XC 60; http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde (ikke bil jeg kommer til å prøvekjøre)

Positivt: Helt sinnsykt rått utseende, automatgir, masse ekstrautstyr som standard, rå på vinterføre, vil få godt med penger tilbake når jeg selger.

Negativt: Må vente på å finne en til salgs (ikke leasing) innenfor Nordre Nordland/Troms/Finnmark, stiv pris som det holder (600,000 nybil).

*Volkswagen Passat Highline; http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Positivt: Billig, stor plass, godt med utstyr, kjørt lite, god årsmodell = litt penger tilbake om et par år.

Negativt: Lang og lav for kjøring på hytta, litt "familiefar"-bil, manuell girkasse.

Skal og prøvekjøre BMW'en og VW'en i løpet av helga, så da blir jeg kanskje litt klokere. Men er det noen som kan komme med flere positive/negative sider? Kan noen gi meg en god grunn til å ikke svi av 80,000 ekstra på en sort, lekker BMW 4hjulstrekker mot bestefarbilen passat? :yes::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minuset med BMV og Volvoen må jo være hva de egentlig definerer som stasjonsvogn. BMV,en bruker jo lasterommet til hjulbuer, får vel knapt ett greit enkeltbur mellom dem, Volvoen ser ut til å ha fantastisk mye luft mellom karosseri og panelene i bagasjerommet bak, men litt mer funksjonelt enn BMV'en sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ute etter et "mekker prosjekt" er BMW tingen. (=vis du konstant vill stå med hodet under panseret)

Hadde hun skrevet BMW E36 318 så hadde jeg kanskje vært enig med deg, men ikke på de nye BMW'ene. Har du vært oppi panseret på en X3 eller? Er ikke så mye å skru på der gitt - alt er elektronikk :lol:

TS: Siden du har planer om å bruke litt peng på bil så tar jeg meg friheten til å foreslå noen:

Nissan Pathfinder

Land Rover Discovery

VW Tiguan

VW Tourag

Audi Q5

Ny VW Touran (med facelift)

Av de du har satt opp her så hadde jeg valgt X3'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hvis jeg hadde hatt så mye penger å kjøpe bil for, så hadde jeg uten tvil kjøpt meg en helt ny Mitshubishi Pajero. Koster litt over 300.000kr for ny varebil. :lol: *sukk- drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun skrevet BMW E36 318 så hadde jeg kanskje vært enig med deg, men ikke på de nye BMW'ene. Har du vært oppi panseret på en X3 eller? Er ikke så mye å skru på der gitt - alt er elektronikk :lol:

TS: Siden du har planer om å bruke litt peng på bil så tar jeg meg friheten til å foreslå noen:

Nissan Pathfinder

Land Rover Discovery

VW Tiguan

VW Tourag

Audi Q5

Ny VW Touran (med facelift)

Av de du har satt opp her så hadde jeg valgt X3'n.

Har sett på Tiguan, men den ble alt for "stor plastbil" for meg. Lite innhold til en stor bil med en relativt kraftig pris.

Skal se nærmere på de andre :yes:

Og ja jeg har absolutt ingen tro på at BMW'en har mye motorproblemer. Søskenebarnet mitt hadde den i 3-4 år uten et eneste problem før den ble bytta ut. (Med porsche cayenne, men den synes jeg er støgg!) :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du rik, eller? :lol: Her sitter jeg og vurderer bil til godt under 100.000...

Når det er sagt - vi har en passat (som den nederste), og den er fantastisk deilig å kjøre, har god plass, god komfort, sikkerheten er høy osv. Det har ikke vært noe trøbbel med den heller, generelt holder volkswagen-biler seg lenge og er rimelig driftsikre. Her i huset har vi alltid hatt minst en volkswagen, nå har vi en golf og en passat og er like fornøyd med begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner tiden å bli moden for ny bil, hvis jeg skal tjene noe som helst på bilen jeg har nå.

Jeg driver og hopper mellom biler som det står etter, men har klart å runde meg ned til tre "favoritter". To tyskere, og en svenske.

* BMW X3 ; http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

Positivt: Ikke så verst pris, heftig motor, fargen jeg ønsker meg.

Negativt: Gått en del km og manuell girkasse. Litt gammel årsmodell hvis jeg skal tjene noe på å selge den om 3-4 år.

* Volvo XC 60; http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde (ikke bil jeg kommer til å prøvekjøre)

Positivt: Helt sinnsykt rått utseende, automatgir, masse ekstrautstyr som standard, rå på vinterføre, vil få godt med penger tilbake når jeg selger.

Negativt: Må vente på å finne en til salgs (ikke leasing) innenfor Nordre Nordland/Troms/Finnmark, stiv pris som det holder (600,000 nybil).

*Volkswagen Passat Highline; http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Positivt: Billig, stor plass, godt med utstyr, kjørt lite, god årsmodell = litt penger tilbake om et par år.

Negativt: Lang og lav for kjøring på hytta, litt "familiefar"-bil, manuell girkasse.

Skal og prøvekjøre BMW'en og VW'en i løpet av helga, så da blir jeg kanskje litt klokere. Men er det noen som kan komme med flere positive/negative sider? Kan noen gi meg en god grunn til å ikke svi av 80,000 ekstra på en sort, lekker BMW 4hjulstrekker mot bestefarbilen passat? :icon_confused::icon_cry:

Km-stand...

115000 km på en 2006 mod BMW X3 er alt for mye. Sjansen for at du kjøper deg store verkstedregninger er stor.

Av prinsipp ville jeg ikke kjøpt bil som har gått over 100000 km. Da ville jeg heller valgt en rimeligere model med lavere kmstand. Det er også bedre om du skal selge den om noen år igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Den eneste av disse som jeg har kjørt er Volkswagen Passat Highline. Dette var en leiebil som ikke passet oss i det heletatt (hva gjør man ikke når man har bilhavari i Sundsvall og skal på world dog show dagen etter). Skal nevnes at vi i tillegg til bilen hadde en campingvogn på slep, og dette passet ikke den bilen til (campingvogna har bogey).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Km-stand...

115000 km på en 2006 mod BMW X3 er alt for mye. Sjansen for at du kjøper deg store verkstedregninger er stor.

Av prinsipp ville jeg ikke kjøpt bil som har gått over 100000 km. Da ville jeg heller valgt en rimeligere model med lavere kmstand. Det er også bedre om du skal selge den om noen år igjen.

Tror ikke det er det verste å kjøpe en BMW som har gått for mye, litt sånn i mellomsjiktet over bilmerker "du ikke kjøper etter så så mange km". MEN - når det er sagt søkte jeg litt mer i går, og fant en 2008modell i Bodø som kan friste med 17,000km. Litt dyrere pris igjen, men man får som oftest det man betaler for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...