Gå til innhold
Hundesonen.no

Viking Agility Week 09

jaroshund

Recommended Posts

Skrevet

Noen som skal dit?

Vi har nå bestillt bobilplass :icon_confused: Så da blir det en hel uke med agility! Weeeee...

Easy er nok ikke klart til å starte, men vi melder på allikevel. Bruker noen kroner på starter kun for å trene start.

Sitte på start og ikke tjuve! Så sitter hun får hun gå ett par hinder, så disker vi og belønner.

Gleder oss! :sleep:

Skrevet

Vi skal, Molly skal få gå ett par løp i løpet av uka hvis formen er bra :sleep:

Søndagen (første dagen) skal vi arrangere, så da blir det jobbing på meg.

Jeg kommer sikkert ut dit hver dag siden det er "hjemme" :icon_confused:

Skrevet
Mest sannsynlig ikke, men jeg vet jo aldri om jeg ombestemmer meg.

Ikke? Jeg leste bare "agility" og tenkte at nå svarer hvertfall Martine at 'selvfølgelig skal vi dit!' :icon_confused:

Skrevet
Ikke? Jeg leste bare "agility" og tenkte at nå svarer hvertfall Martine at 'selvfølgelig skal vi dit!' :icon_confused:

Vi er med på det meste annet, men det er i midten av juli i den varmeste perioden på den varmeste plassen. Og ikke minst, plassen med desidert mest flått. Om Kokos er som i fjor, takler hun ikke varme særlig bra - og da er det ingen vits i å gå en uke med løp 6 av 7 dager.

Selv om jeg etter mest sannsynlighet blir med lell

Skrevet
Vi er med på det meste annet, men det er i midten av juli i den varmeste perioden på den varmeste plassen. Og ikke minst, plassen med desidert mest flått. Om Kokos er som i fjor, takler hun ikke varme særlig bra - og da er det ingen vits i å gå en uke med løp 6 av 7 dager.

Selv om jeg etter mest sannsynlighet blir med lell

Psst...da er Danmark et bra alternativ - vi skal dit! :icon_confused:

Skrevet
Psst...da er Danmark et bra alternativ - vi skal dit! :lol:

Har vurdert Danmark også, men det var dette med varmen da. Regner med hun skal takle den bedre i år. I fjor jobbet jeg på dagen, så hun fikk aldri tur eller trening når det var varmt. I år er det planen å gå turer/trene på varmeste tid av døgnet fra børjan.

Men vi får se hva som skjer i sommer, midnattsolhoppet skal vi få med oss - selv om det skal gå på grus i år.

• 3 weeks later...
Skrevet
Noen som skal dit?

Vi har nå bestillt bobilplass :) Så da blir det en hel uke med agility! Weeeee...

Easy er nok ikke klart til å starte, men vi melder på allikevel. Bruker noen kroner på starter kun for å trene start.

Sitte på start og ikke tjuve! Så sitter hun får hun gå ett par hinder, så disker vi og belønner.

Gleder oss! :D

Jepp, det er planen ja. Foreløpig har jeg vel kun tenkt å melde på Tulla, men vi får se om ikke Aynï også kan få noen starter. :D

Er det lurt å bestille campingplass (til vogn) allerede nå? Og hvor er beste stedet for det?

• 4 weeks later...
Skrevet
Vi har også booket bobilplass. Da sees vi da!

Det gjør vi! :icon_confused: Jeg må si jeg er fryktelig spent på varmen, og håper egentlig på regn (og gjerne torden for den saks skyld) på dagen, og nydelig sol på kveldene.. :P

Skrevet

Viktig å trene i all salgs vær - sånn at hunden er vant til også å prestere i varmen. Nå er det ikke alltid like lett her i Trøndelag da, for vi er ikke så bortskjemt med varme om sommer`n. ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...