Gå til innhold
Hundesonen.no

Agility til hjemmebruk


Recommended Posts

Endelig muligheten!

Jeg skal ha et agilitysett i hagen til våren :rolleyes2: Og må ha noen tips om hvor det er rimeligst,og selvfølgelig generell info om hvor man får tak i det...

Skal bruke det først og fremst på lille kinesergutt,men ser ikke bort fra at Doberdrøken får seg noen gjennomganger nei!

Men det er vel uansett ikke størrelsesforskjeller på utstyret??

Vet også at jeg har sett enkelte tips et sted om ting man kan gjøre,eller kjøpe som erstatter agilityutstyr.

Gi meg alt av tips!

Skal se om dette er noe for oss,og tror det er en kjempegøy ide og ha det i hagen for hobby i første omgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget noen hinder til nå men skal lage møne,vippa og stigen etterhvert..

Fant målene på nkk sin side og noen tegninger. Dette hinderet er laget på matrialer fra jobben til samboern som skulle kastes:

IMG_0425.jpg

Laget også fester til selve pinnene i tre og kjøpte billige kosteskaft på biltema til pinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YEY!sånne får min sambo med seg hver dag fra jobb:-)De brukes til ved,men jeg skal redde noen av de,helt klart..

Så NKK har altså tips om å lage saker selv?Tjoho!kikke på det litt...

Vet ikke hva alt jeg trenger er engang...

Husker slalomstikkene,tunnelen,hinderet og vippa.Der stopper det!høhø

Takk for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker slalomstikkene,tunnelen,hinderet og vippa.Der stopper det!høhø

Takk for svar..

På Felleskjøpet har de slike gjerdepinner til strømgjerde, de er helt utmerkede som slalompinner :rolleyes2:

Og Ikea har noe som kan brukes som tunnel, er beregnet på barn og finnes i lekesortimentet der :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niiice!

Tror jeg må tvinge meg selv,eller mannen til å lage sånne hinder.Kjekt å ha !

Den tunnelen har jeg hørt om før ja,det var det jeg visste det var noe med Ikea eller noe,hehe!

Men ingen som har linker til sånn kjøpeutstyr?Er vel endel som må kjøpes og,eller?

Hva er det egentlig man trenger??

Sånn liste hadde vært grei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk agility senter var jo svimlende dyre..har kommetover sider med utstyr før(husker ikke hvor,finner aldri tilbake)der prisene ikke var i nærheten av dette.Djiiis...Ser ut som vi må lage mye av dette selv for å få det til!

Edit..ser på den andre siden at prisene er normale! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh..det har de vel ja..sjeldent der inne!hmm...

Har fått en del ideer til hva som kan lages selv ut av denne tråden ihvertfall,og dersom noen kommer påmer så sleng det inn!Har en handyman,så det skal nok gå!

Hjulet (denne tingtilhunden siden har en tervueren som hopper gjennom et sønt svart rør jeg kjenner igjen)

hinder (takk til Josephine)

møne (kan da umulig være vanskelig!)

slalomstikker fra strømgjerdestikketing ,thanks to landy..

Så da gjenstår? Tja si det..Jeg får tråle de sider jeg finner...Men sier ikke nei takk til en samling med tips her heller!

Hvor mange hinder skal man ha da?er jo pakker med flere hinder?

Hva er oppsettet på en vanlig bane liksom?

Jeg skal ikke konkurrere med det første.Det er kun for hobby,for jeg må sette meg langt mer inn i det.Men det er jo likevel greit og ha noe av det samme oppsettet som man kanskje kommer borti senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulet (denne tingtilhunden siden har en tervueren som hopper gjennom et sønt svart rør jeg kjenner igjen)

Gamle dekk får man gratis hos slike som forhandler dekk event noen bensinstasjoner. Billigere får det ikke blitt :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et sett fra www.tingtilhunden.com og er kjempefornøyd :rolleyes2:

tror jeg skal kjøpe et nytt et også, for nå kan hun hoppe lengedehopp og hjulet, og skulle hatt flere vanlige hopp (har bare ett)

har mast på pappa om å lage møne, så det blir vell snart det også :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle dekk får man gratis hos slike som forhandler dekk event noen bensinstasjoner. Billigere får det ikke blitt :rolleyes2:

Jepp, bare husk å teipe rundt dekket, så det ikke er mulig for hunden å henge fast benet inni dekket. Mange hunder tråkker nedpå hjulet spessielt i begynnelsen og da er det lurt at det er teipet.

Ellers kan man gå innom en elektriker og kjøpe elektriker rør, da får du ordentlige hoppepinner for en rimelig penge. Kjøpes i 3 eller 4meters lengde og bare sages opp i riktig lengde.

Disse kan du også tre over strømgjerde stolpene til slalomen, da får pinnene riktig tykkelse og du får en ordentlig slalom, gjerdepinnene er veldig tynne :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så ikke denne før nå. Jeg har kjøpt slalomen til tingtilhunden.com; og den funker utmerket til vårt bruk. Anbefaler det heller enn strømpinner, da det er lettere med rett avstand ingen ting som stikker ut der de ikke skal (der man tråkker ned disse strømpinnene) og de ligner mer på en ordentlig slalom :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke skal lage hinder selv, hvilken av pakkene på tingtilhunden.com ville dere anbefale å kjøpe for å ha noe å starte med? Jeg syns Mini Pakke ser noenlunde grei ut: http://www.tingtilhunden.com/agility_startpakke_mini.htm Noen synspunkter? Og er det verdt pengene? (Hvor mye koster det å få det tilsendt egentlig?)

Jeg kan sikkert sette sammen et eller annet selv eller få overtalt noen andre til å gjøre det for meg, men det er jo litt fristende å bare kunne hente det på posten også :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Agillity pakke til julen, og den var fra Tingtilhunden :whistle:

Jeg har: 4 hinder, et hjul (av skumgummi) og en tunell med sandsekker til og holde det fast.

Jeg synes denne banen er kjempefin! :)

Canis sitt startsett har jo ikke ordntilg tunell.. Og hinderet er jo veldig spinkelt/tynt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...