Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg trenger kattavennlige katt-deg-vekk-tips

Hundepsyk

Recommended Posts

Hva gjør jeg?

Vi har et garasjehull, dvs. garasje uten garasjedør, vi bare parkerer inn under tak (og tre vegger) kan man si. Der inne har en av nabokattene bestemt seg for å markere i hytt og gevær. <_<

Det luftes jo egentlig ganske kjapt ut av garasjen, men det sitter igjen en del lukt i bilen. Dessuten kommer katta oftere og oftere bortom for å oppdatere status (MIN garasje!), og nå har den utvida territoriet sitt til trappa i tillegg. :D

Noen tips til kattevennlige katt-deg-vekk-metoder? Jeg har hørt noen av dem før, men når jeg trenger dem selv er alt som blåst vekk fra hodet mitt.

Vil ikke skade den eller noe, men jeg vil ha den til å slutte å tisse i garasjen vår (så hvis det skulle være noen som tenker "skyt!" eller "rottegift!", glem det.)

Jeg så katta denne uka, det er en hvit en! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør jeg?

Vi har et garasjehull, dvs. garasje uten garasjedør, vi bare parkerer inn under tak (og tre vegger) kan man si. Der inne har en av nabokattene bestemt seg for å markere i hytt og gevær. <_<

Det luftes jo egentlig ganske kjapt ut av garasjen, men det sitter igjen en del lukt i bilen. Dessuten kommer katta oftere og oftere bortom for å oppdatere status (MIN garasje!), og nå har den utvida territoriet sitt til trappa i tillegg. :D

Noen tips til kattevennlige katt-deg-vekk-metoder? Jeg har hørt noen av dem før, men når jeg trenger dem selv er alt som blåst vekk fra hodet mitt.

Vil ikke skade den eller noe, men jeg vil ha den til å slutte å tisse i garasjen vår (så hvis det skulle være noen som tenker "skyt!" eller "rottegift!", glem det.)

Jeg så katta denne uka, det er en hvit en! :P

Vi hadde samme problem, (før vi fikk katten vår)

Da tok vi å tok knuste pepperkuler å la de i vann så helte vi litt av denne "sørpen" utover de verst luktene stedene...

Ellers har jo dyrebutikker en sånn spray som heter "fy pus" eller noe i den dur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy-spray, som nevnt over her, kan virke, men denne har kun kort varighet. Jeg synes denne typen er greiest innendørs feks, men kan jo være et alternativ på trappa. Det finnes noe som heter fy-krystaller som også selges i dyrebutikker. Denne varer lengre. Har ikke prøvd fy-krystaller selv, men det har kanskje noen andre?

Ellers så kan du prøve å finne ut hvor katten kommer fra og kreve den kastrert. Vet ikke hvordan du bor, men det kan kanskje være en idé å sende et generelt brev til naboer om å kastrere kattene sine (forklare problemet) om du ikke vet hvor katten kommer fra?

Om det markeres veldig hyppig er det vel en mulighet for at det er flere enn en katt du sliter med også....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy-spray, som nevnt over her, kan virke, men denne har kun kort varighet. Jeg synes denne typen er greiest innendørs feks, men kan jo være et alternativ på trappa. Det finnes noe som heter fy-krystaller som også selges i dyrebutikker. Denne varer lengre. Har ikke prøvd fy-krystaller selv, men det har kanskje noen andre?

Ellers så kan du prøve å finne ut hvor katten kommer fra og kreve den kastrert. Vet ikke hvordan du bor, men det kan kanskje være en idé å sende et generelt brev til naboer om å kastrere kattene sine (forklare problemet) om du ikke vet hvor katten kommer fra?

Om det markeres veldig hyppig er det vel en mulighet for at det er flere enn en katt du sliter med også....?

Godt mulig det er mer enn èn katt, det har jeg ikke tenkt på. Har bare sett den hvite. Fy-spray og fy-krystaller med andre ord... hm..

Hva med parfyme, eddik eller noe i den duren da? Noen som vet om det kan funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Get Off Fy-krystaller her hjemme. Fordi lillpusen tissa og bæsja i vasken på badet. :) (æsj) Det funka veldig fint, tilogmed selv om de tørka inn! Lukter godt gjør det også. :) (synes jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det selges en elektrisk katteskremmer som lager en lyd kattene ikke liker, så om dere har strømuttak i nærheten av garagen er det en mulighet. Var veldig effektvt i carporten til min stefar (helt til den ble stjålet *flire* )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det selges en elektrisk katteskremmer som lager en lyd kattene ikke liker, så om dere har strømuttak i nærheten av garagen er det en mulighet. Var veldig effektvt i carporten til min stefar (helt til den ble stjålet *flire* )

Ble carport'en stjålet :)

*fnise vilt og uhemmet!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...