Gå til innhold
Hundesonen.no

Chinese Crested PP

Coco

Recommended Posts

Har lest nå uttallige steder også på Canis at disse er alelrgivennelige. Noen som har erfaring med dette?

Også lurte jeg på om det er noen her inne som har en CCPP i hus i Oslo, Bærum? Vi vil gjerne hilse på og teste allergien litt! Har forelsket meg heeeelt i denne lille rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tante er allergisk og tåler ikke min wheaten terrier. hun har en CCPP, og ligger med den i senga om natta. Mamma er også allergisk, og hun tåler ikke tante sin hund, men våres wheaten. Så er nok litt fra person til person. Tror det er veldig smart å låne en/ besøke ja :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er allergivennelig, ja, men det varierer veldig fra person til person. Som 'Softis' sa :whistle:

Det er det samme med puddel, de er allergivennelige, men det er ikke alle som tåler dem :icon_clapping:

Det er veldig lurt og låne en av den rasen og se om man tåler den :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergispørsmålet er sammensatt, men jeg tror jeg tør påstå at litt av grunnen til at ullraser oppfattes som allergivennlige er at de bades ofte og at man dermed blir kvitt noen allergener. Det kan man jo i og for seg gjøre med hunder av andre raser også (og med mindre jobb/kortere tørketid). Bare noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allergispørsmålet er sammensatt, men jeg tror jeg tør påstå at litt av grunnen til at ullraser oppfattes som allergivennlige er at de bades ofte og at man dermed blir kvitt noen allergener. Det kan man jo i og for seg gjøre med hunder av andre raser også (og med mindre jobb/kortere tørketid). Bare noe å tenke på.

Bading har litt å si, men det er andre faktorer som er viktigere. Det har f.eks veldig mye å si hvor mye en hund røyter eller ikke og hvor mye fett det er i pelsen: http://www.isaktheo.com/allergivennlig.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...