Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor fort tok dere med valpen ut i verden?


Leela

Recommended Posts

Jeg har igrunnen aldri tenkt over når eller hvor valpen er med meg jeg. Den må jo bare være der jeg er med mindre den er hjemme eller i bilburet. Tror det er mer viktig å se an hunden og bli kjent med den enn å kaste den ut i sånn type "12 punkts skjema" eller hva en skal kalle det. Sofus var første gang på tog da han var to år (ca) og det datt meg jo ikke inn at det skulle være noe problem eller kunne by på problemer siden han aldri hadde kjørt tog før? Klart det var en ny erfaring for ham, men sånn er det bare liksom? Valpene tar man jo med seg på besøk såfremt det er ok for dem man besøker (noe som man da utsetter, dersom det ikke er ok :))

Jeg tror det er viktig å ta tingene som de kommer jeg. En normal hund skal jo kunne ta opplevelser på strak arm uten å ha blitt sosialisert til absolutt alt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynte å ta med laika rundt når hun hadde fått vaksine, og den virket...

har hørt at de lett får valpesyke... (tror et av kullsøskenene til Laika døde av det?)

Jag har aldrig, under mina 17 år som hundägare, hört talas om en hund som har fått valpsjuka. Så speciellt vanligt är det nog inte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort tok dere med valpen til andre folk?? Hm, hvor gammel var hun da, mon tro? Jeg husker faktisk ikke

På bil, buss,tog tur? Bil, med en gang. Buss da hun var en ti, elleve uker, samme med tog

Til stallen?Skal vi see ... Tipper hun var rundt tre og en halv mnd. Hun bet hesten i mulen:p

Til venner en hel kveld?Har enda ikke skjedd.

På overnatting borte??Hun var sikkert rundt fire mnd

På utstillinng for å se på?Stilte henne på valpeshow da hun var fem mnd

Ja, dere skjønner.. Lurer litt på hvor fort dere gjorde ting og hvor fort dere gikk frem Wink

hvor gamle de var da!?

Er så forskjellig hva folk gjør, men spennende å høre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort tok dere med valpen til andre folk?? Lyng var vel på besøk hos folk allerede første kvelden, bodde i studentleilighet og "alle" rundt var jo nysgjerrig på lille valpen. Zima var også på besøk med en gang, vi måtte overnatte hos et vennepar på vei hjem.

På bil, buss,tog tur? Lyng kjørte bil med en gang, buss når han var rundt 4mnd tror jeg og første gang alene på fly når han var 8mnd (da var jeg ikke med engang, sendte ham med ei veninne). Tog tok han først når han var 1,5år.. Er dårlig med tog her gitt... Zima tok tog fra stochholm til Luleå med sambo (17t), og der plukket jeg de opp så kjørte vi bil i 8timer. Hun fløy i lasterommet på fly når hun var ca10uker gammel, for tung for å være med inn.

Til stallen? Hun var med i stallen når hun var 10uker gammel, men kun for miljø. Vi driver ikke med hest her vi bor nå.

Til venner en hel kveld? Zima var med første dagen, siden vi overnattet, Lyng var vel hele to dager gammel;)

En hel dag? Zim var med første dagen, Lyng var vel 4-5dager eller noe sånt.

På overnatting borte?? Allerde første natta med Zima, og Lyng var vel 3mnd eller noe sånt.

På utstillinng for å se på? Når Lyng var 8uker, vi var på øyenlysning og jeg jobbet på utstillinga, så han måtte nesten være med. Zima var 7-8mnd, var ikke noe utstilling før det.

Ellers har hundene vært med på "alt", de har blitt bært i sekk når turene har vært for lange for de, og de har vært rundt om på besøk der vi har vært. Valpen som kommer blir nok også til å være med over alt, så lenge de er friske og fine dyr så takler de jo det:) Så lenge de får sove så mye som de trenger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort tok dere med valpen til andre folk?

Uhm, hun hadde vel vært her en måned eller noe. Er ikke så ofte hos andre folk :) Men hun var med på hytta da hun var tolv uker.

På bil, buss,tog tur?

Bil hjem fra oppdretter, buss etter et par uker såvidt jeg husker.

Tur har vi på en måte bare tatt gradvis fra andre uka.

Til stallen?

Æh, aldri.

Til venner en hel kveld?

Da hun var tre og en halv måned kanskje? Ble uansett ikke en hel kveld for å si det sånn.

En hek dag?

Aldri

På overnatting borte?

Aldri

På utstillinng for å se på?

Aldri

Ser vi har en del igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort tok dere med valpen til andre folk?? 2-3 dager etter at jeg fikk han hjem.

På bil, buss,tog tur? - bil hadde han allerede kjørt fra Finland til Norge en liten stund før jeg fikk han, buss kjørte han dagen etter at jeg fikk han.

Til stallen? Aldri vært i en stall, men har vært med på å jage hester på et beite (Ikke jeg som hadde han da).

Til venner en hel kveld? Husker ikke, men ganske fort etter at jeg fikk han

En hel dag? Samme som over.

På overnatting borte?? Tror han var rundt 6 mnd.

På utstillinng for å se på? Han ble stilt på spesialen da han var 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...