Gå til innhold
Hundesonen.no

Tervueren valper forhåpentligvis på vei:)


turid83

Recommended Posts

Har parret tispen min Kira, med hannhunden min Rex, og forhåpentligvis er der valper :P

Skal ta ultralyd den 04.02.09, og da får jeg vite om det ble noe resultat av parringen.. Hadde fire heng :)

Tispen var merkelig, så når vi skulle opp og sjekke henne hos hannhunden på dag 4, så hang de.. Tror ikke det ble resultat den dagen, alt for tidlig... Dag 8 var både hannhunden og tispen helt på tuppa, og når dag 10 kom, var de ikke så gira lenger.. Vi får bare vente og se :)

Kira:

DSCF0668.jpg

DSCF0100.jpg

Rex:

DSCF0669.jpg

DSCF0134.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet med parringen er og få sunne og friske valper etter sunne og friske hunder.. De utfyller hverandre med at Kira har mye av det Rex mangler, beinstamme, pigment (rex har litt dårlig pigment i munn, men ingen i linjene hans har det), Rex har fargen(som jeg liker da :) ) , pelsen, (kira har og bra pels, men en annen kvalitet) Kira viser også mer oppmerksomhet i fks utstillingsringen, noe Rex har mistet sansen for..:) Er så mye, men kommer ikke på det meste nå, (for meg) I de tidlige morgentimer..:P

Akkurat nå er jeg litt trett, men kan skrive mere senere.. Begge har ett hyggelig temperament, og er snille og gode hunder. Rex viser en god del mer motor en Kira, og jeg håper at dette er noe som vil føle valpene :P

Har fått mange tilbakemeldinger om at dette er en spennende kombinasjpn, og at de gleder seg til og se resultatet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Å kalle denne kombinasjonen spennende vil jeg nok ikke gjøre. Men på papiret er den ikke risikosport (man vet jo aldri før resultatet er der) - det burde bli snille og greie familiehunder.

Personlig så synes jeg du er tøff som tør sette igang med kull nå :) - markedet er jo supertrått og selv oppdrettere som har vært lenge i gamet sliter med å få solgt valper, og mange har blitt sittende igjen med valper til de er ganske store.

Når jeg ser på lista over planlagte kull så kommer det til å være mer enn nok valper tilgjengelig utover våren og ett par av kombinasjonene er svært spennende.

Så ja, jeg synes du er tøff som tør gå for kull i disse dager. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :) Kjekt med fler sonenvalper (og spesielt av rett rase og farge :)) ... Men jeg må innrømme at jeg er særdeles misunnelig på at Kira'en din (som forøvrig er en herlig liten jente, iallefall var hun det de gangene jeg har truffet henne) mest sannsynlig venter valper...

Min kjære, men noget bestemte og selvstendige Roma har bestemt seg for å knipe igjen, og det tydeligvis lenge.... :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle denne kombinasjonen spennende vil jeg nok ikke gjøre. Men på papiret er den ikke risikosport (man vet jo aldri før resultatet er der) - det burde bli snille og greie familiehunder.

Personlig så synes jeg du er tøff som tør sette igang med kull nå :P - markedet er jo supertrått og selv oppdrettere som har vært lenge i gamet sliter med å få solgt valper, og mange har blitt sittende igjen med valper til de er ganske store.

Når jeg ser på lista over planlagte kull så kommer det til å være mer enn nok valper tilgjengelig utover våren og ett par av kombinasjonene er svært spennende.

Så ja, jeg synes du er tøff som tør gå for kull i disse dager. Lykke til :)

Spennende for meg og de jeg har hatt kontakt med er det iallefall, og JA, jeg er forberedt på det meste, om jeg blir sittende igjenn med valper, så er jeg i den situasjonen at det har ingenting i mot...

Roma: Kira er fortsatt like hærlig hun..:) Skikkelig kosejente er hun..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Blir ekstra nysgjerrig når det er belgere jeg ikke har hørt så mye om. :)

Vi bor jo på en plass i landet hvor vi må reise langt for og komme på utstillinger og sånn, så det er ikke så rart du ikke har hørt noe om de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg peiling på belgere,men synes det var ei fin mor.Likte ansiktet hennes!

Faren var finest på ståbildet!

Håper det blir som du forventer med valpene!Er det første kull,eller?

Er første kull ja, men har vert med på to valpefødlser, hvorav ene tispen bodde her hos meg sammen med matmor fra før fødselen og til valpene var leveringsklare..:) Så føler jeg vet hva jeg går til..:) rex er ikke så glad i og vise seg frem lenger, og haaater og bli tatt bilder av;) Ligger flere bilder av dem på min hund, der er noen som er bedre og finere også :P

Takk for ros av Kira :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kira viser også mer oppmerksomhet i fks utstillingsringen, noe Rex har mistet sansen for..:whistle:

Bare lurte på hva du mente med akkurat det?? Er det en av grunnene til at du gjør denne kombinasjonen??

Hvem er foreldrene? (Stamtavlenavn)

Lykke til med valper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurte på hva du mente med akkurat det?? Er det en av grunnene til at du gjør denne kombinasjonen??

Hvem er foreldrene? (Stamtavlenavn)

Lykke til med valper!

Om du sjekker litt av turid83 sine tråder her inne så er det presentasjon av hennes 4 (tror jeg har talt riktig da) hunder og to av dem er terver: Rex og Kira, og i tittelfeltet står stamtavlenavnene deres.

Hun svarer også lengre opp her hvorfor hun har tatt denne kombinasjonen, klipper og limer det inn jeg for det burde sees i helhet og ikke bare klippe ut et lite stykke av det. Og jeg tror vel at det hun skriver også vil gi deg svar på det du har quotet. Da det kan virke som at hun vil ha frem mer show i valpene enn hva faren viser pr, nå for det kan virke som at han er blitt lei av å være i ringen. Ut fra det hun skriver så kan det virke som at de utfyller hverandre veldig godt og den ene har mer "liv" å gi. :-) Tror ikke det nytter KUN å se på den ene setningen du har quotet her.

"Målet med parringen er og få sunne og friske valper etter sunne og friske hunder.. De utfyller hverandre med at Kira har mye av det Rex mangler, beinstamme, pigment (rex har litt dårlig pigment i munn, men ingen i linjene hans har det), Rex har fargen(som jeg liker da smile.gif ) , pelsen, (kira har og bra pels, men en annen kvalitet) Kira viser også mer oppmerksomhet i fks utstillingsringen, noe Rex har mistet sansen for..smile.gif Er så mye, men kommer ikke på det meste nå, (for meg) I de tidlige morgentimer..smile.gif

Akkurat nå er jeg litt trett, men kan skrive mere senere.. Begge har ett hyggelig temperament, og er snille og gode hunder. Rex viser en god del mer motor en Kira, og jeg håper at dette er noe som vil føle valpene smile.gif"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sjekker litt av turid83 sine tråder her inne så er det presentasjon av hennes 4 (tror jeg har talt riktig da) hunder og to av dem er terver: Rex og Kira, og i tittelfeltet står stamtavlenavnene deres.

Det må jo gå ann å spør om stamtavlenavn på hundene uten at det blir forventet at man skal tråle gjennom hele doggis først for å sjekke om det står ett annet sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurte på hva du mente med akkurat det?? Er det en av grunnene til at du gjør denne kombinasjonen??

Hvem er foreldrene? (Stamtavlenavn)

Lykke til med valper!

Nei, det er ikke en av grunnene til kombinasjonen, håper bare det er noe eventuelle valper vil arve fra moren, ikke faren..:whistle:

Moren heter Certavia's Fakirah, faren heter Fauve art's OX Goofy Rex... ;)

korrekt BDD girl ;)

Og, bare så det er på det rene:Kira shower mer, og det jeg mener med at Rex har mer motor, da tenker jeg på trening...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sjekker litt av turid83 sine tråder her inne så er det presentasjon av hennes 4 (tror jeg har talt riktig da) hunder og to av dem er terver: Rex og Kira, og i tittelfeltet står stamtavlenavnene deres.

For det første regner jeg at damen med kullet klarer fint å svare selv:) Det var da voldsomt til å gå i forsvar for et enkelt spørsmål. Og jeg ser ingen grunn til at jeg skal måtte leite rundt her inne så lenge det kan stilles spørsmål her. Å spørre etter stamnavn kan umulig være noe å gå i forsvar på heller.

Moren heter Certavia's Fakirah, faren heter Fauve art's OX Goofy Rex... :whistle:

Takk for svar.. og igjen... Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første regner jeg at damen med kullet klarer fint å svare selv:) Det var da voldsomt til å gå i forsvar for et enkelt spørsmål. Og jeg ser ingen grunn til at jeg skal måtte leite rundt her inne så lenge det kan stilles spørsmål her. Å spørre etter stamnavn kan umulig være noe å gå i forsvar på heller.

Takk for svar.. og igjen... Lykke til:)

Det gjør hun sikkert, og det har hun også gjort. Men jeg synes sprøsmålet var unødvendig da det står klart i hennes tidligere svar her.

Men beklager dersom du føler deg støtt eller noe. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :whistle:

Vakker hannhund. Jeg likte det alvorlige ansiktet hans.

Har dere vært på noen utstillinger rundt om i fylket eller? Ble det noen spennende resultater ? ;)

Er noen av disse hundene mentaltestet og eller?

Rex er vakker ja.. ;)

Har vert på en god del utstillinger, rex har gjort det ganske så bra, men siste året synest dommerene han har vert for mørk, og de kicker litt på pigmentfeilen i munnen hans.. Om dere går inn på hjemmesiden min www.123hjemmeside,no/kjempholhunder, så har jeg skrevet ned alle kritikkene der.. Har ikke kommet så langt at jeg har fått skrevet inn fra nkk hamar, men der fikk rex rød sløyfe, og gikk ut fordi han ikke shower...

Rex var mestvinnende Tervueren i møre og romsdal -07. ;)

De er ikke mentaltestet nei. rex er øyelyst fri i 07, og begge skal øyelyses så fort jeg får det til.. (bor på en gudsforlatt plass)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så har jeg skrevet ned alle kritikkene der..

Ålesund 24.05.08 - Dommer Wenche Eikeseth

Meget god type, maskulin.Meget godt hode og uttrykk, valansatte ører, kvadratisk kropp med tilstrekkeilg benstamme. Meget god pels og farge, men må ikke få mer champagne. Beveger seg bra.

1kval, 2 konk.

Var inne på hjemmesiden og leste kritikker, mye bra, men hva i all verden. Stiller du fulle hunder du? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på hjemmesiden og leste kritikker, mye bra, men hva i all verden. Stiller du fulle hunder du? ;)

Fulle hunder? *Ler* Hæææ? :whistle:

Åja, den ja ;) hihi, stusset på den selv ;) Men det var nok fargen gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 'må ikke få mer champagne' sto det jo i den kritikken jeg quotet. :whistle:

Er forresten champagne korrekt? Det skal ikke være charbonnage da?

hihi, skal det sikkert.. jeg tolket det på min egen lille måte jeg..;) du vet jo de kritikkene, ikke alle kan og skrive ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, skal det sikkert.. jeg tolket det på min egen lille måte jeg..;) du vet jo de kritikkene, ikke alle kan og skrive ;)

Hehe, har ikke vært på noe særlig med utstillinger. :P Men kan tenke meg at det ikke alltid er like lett å lese ja. :o

:o.... det skal nok være charbonnage ja :P for det har han mer enn nok av :hug:

Det var sånn jeg og tenkte, det stemte liksom med utseende på hunden. Takk for oppklaring. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...