Gå til innhold
Hundesonen.no

utdanning i hund?


laikamor

Recommended Posts

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Det var blant annet det jeg spurte om i mailen jeg sendte til dem. Er litt i tvil ennå så får se hva de skriver.

Jeg går nå Vg2 blomsterdekoratør, men pga sterk angst har jeg ikke mulighet til å komme meg ut i lærling fra høsten av og det å kunne jobbe med hund har alltid vært hovedrømmen min,så nå endelig støtter mamma meg. jeg inbiller meg at vi har mye av det samme her på blomsterdekoratør og Vg1 naturbruk så de jeg kontaktet i fjor skrev at jeg kunne hoppe rett på Vg2 etter å ha gått her. Men tror nok at selv om muligheten er der så vil jeg starte på Vg1.

Hehe ble litt rotete dette her, men klarer bare ikke å tenke. Nå er jeg i drømmeland som sagt :blink::blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var blant annet det jeg spurte om i mailen jeg sendte til dem. Er litt i tvil ennå så får se hva de skriver.

Jeg går nå Vg2 blomsterdekoratør, men pga sterk angst har jeg ikke mulighet til å komme meg ut i lærling fra høsten av og det å kunne jobbe med hund har alltid vært hovedrømmen min,så nå endelig støtter mamma meg. jeg inbiller meg at vi har mye av det samme her på blomsterdekoratør og Vg1 naturbruk så de jeg kontaktet i fjor skrev at jeg kunne hoppe rett på Vg2 etter å ha gått her. Men tror nok at selv om muligheten er der så vil jeg starte på Vg1.

Hehe ble litt rotete dette her, men klarer bare ikke å tenke. Nå er jeg i drømmeland som sagt :wub::blink:

Skjønte hva du mente :blink: Så mest sannsynlig skal du begynne på vg1? Mamma har også vært veldig skeptisk med tanke på jobber når jeg har sagt jeg vil gå på hundelinje. Men nå har jeg forklart henne at jeg vil gå videre på veterinærhøgskolen etterpå, så nå er hun mer enig med meg :blink: Heldigvis, for det må jo være drømmeskolen :hmm:

Ser de har litt færre timer med hund i uka på Melsom enn det de har på Stend, men på Stend har de bare hundelinje på andre året, så det går vel omtrent opp i opp, da det er to år med hundelinje på melsom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma vasker på den skolen jeg går på, så hun pleier som regel å møte rådgiveren i gangen. I dag spurte mamma henne om hun kunne finne ut mer hvordan du søker der. De hadde da sagt at man bare måtte legge til ett valg på vigo, så få kvittering på det. Etterpå det kan man søke på tre skoler i samme fylke. Tror jeg har fått det til nå ,eller jeg har ihvertfall fått kvittering på at jeg har søkt både på Stend og på Melsom :)

Noen som vet når man velger valgfag(hund)? Trodde mesten man skulle velge det nå slik at de ser hvor mange søkere det blir på hvert av de forskjellige valgfagene. Det er vel en grense for hvor mange de kan ta inn i de forskjellige klassene(valgfag)? Eller er dette noe man først velger etter man har fått svar på at man kommer inn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry blir litt mye noen dager skjønner du. Var ikke meningen å bare slutte å svare/skrive :devilbanana:

Jeg har snakket med mamma og hun støtter meg fortsatt og sier at jeg ikke får gi opp Melsom, så hun skulle undersøke litt mer osv. Jer er fortsatt ikke helt sikker, men er nok ikke umulig at jeg velger/søker på Melsom. Det er toårig, men siden vi er de første som starter så starter ikke 2 året før til neste år igjen da vi har gått år 1.

Det eneste jeg sliter litt med er holdningene deres, men de kan vel vi komme å snu :icon_redface:

har du bestemt deg?

har du fått vite noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da med holdningen deres?

Jeg har søkt på Melsom, og jeg tror jeg kommer til å gå der om jeg kommer inn :icon_redface:

Har sendt mail for en stund siden, til både Melsom og Stend. Fra Stend fikk jeg svar dagen etter jeg sendte mail til dem, men fra Melsom har jeg ennå ikke fått svar :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet mer info om hundelinje på hjemmesiden til Melsom vgs :icon_confused: Står litt mer enn det som har stått før hvertfall.

Det står der at man må ha med egen hund, men er det noen som vet om det er lov med hund på internatet? Det står jo på reglene for internatet at det ikke er lov med noen slags kjæledyr, men skal de lage til noe slik at det blir lov med hund? De burde da hvertfall det siden det skal komme en hundelinje.

Sendte en mail til i dag hvor jeg spurte om de vanligvis var så treige med å svare på mail, da det nærmer seg to uker siden jeg sendte mail. Håper jeg snart får svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har nå sendt til sammen fire mailer til Melsom vgs, men fremdeles ikke fått svar. Fristen for å levere inn søknad er 1. mars, altså mandag. Jeg synes det er veldig dårlig at de ikke tar seg tid til å svare på mailene, spesielt når det gjelder elever som har spørsmål om skolen, og som kanskje har tenkt å søke der.

Linda, har du funnet ut om du skal søke der? :P (Fremdeles nysgjerrig :console:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå VG1 på Melsom, fordypning hund :P Jeg ville tatt en telefon jeg, enten til studierektor eller rektor!

Ok, så gøy :P Da møter jeg kanskje deg der? :D

Mamma har ringt en gang før. Det jeg lurer på i mailen er hvordan det er med internatet, er det lov å ha med hund? Også spurte jeg om det var noe hindring å ha med Laika da hun utagerer mot andre folk og hunder, og hun bjeffer ganske mye.

Men vet du om det er lov med hund på internatet? Kommer ikke inn på alle sidene på hjemmesiden deres :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så gøy :) Da møter jeg kanskje deg der? ;)

Mamma har ringt en gang før. Det jeg lurer på i mailen er hvordan det er med internatet, er det lov å ha med hund? Også spurte jeg om det var noe hindring å ha med Laika da hun utagerer mot andre folk og hunder, og hun bjeffer ganske mye.

Men vet du om det er lov med hund på internatet? Kommer ikke inn på alle sidene på hjemmesiden deres :)

Det vil bli lov å ha hund i kjeller-rommene om jeg har forstått det rett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil bli lov å ha hund i kjeller-rommene om jeg har forstått det rett :aww:

Ok, er det noen av rommene man bor på selv, eller er det bare beregnet at hundene skal bo der?

Går hver dag og gleder meg til å gå på den skolen, så håper virkelig jeg kommer inn :lol:

(Beklager sent svar, har ikke vært hjemme i ferien:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, er det noen av rommene man bor på selv, eller er det bare beregnet at hundene skal bo der?

Går hver dag og gleder meg til å gå på den skolen, så håper virkelig jeg kommer inn ;)

(Beklager sent svar, har ikke vært hjemme i ferien:))

Hihi ;) Man bor der med hundene ja. Tror det er 2-3 dobbeltrom, så det er begrenset hvor mange som kan bo der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi ;) Man bor der med hundene ja. Tror det er 2-3 dobbeltrom, så det er begrenset hvor mange som kan bo der!

Ok :)

Viste ikke om det bare var f.eks noen hundegårder i kjelleren eller noe slikt ;)

Håper fremdeles jeg kommer inn...

Skal du gå vg1 om igjen? ;) (Skrev du ikke tidligere at du har går første året der nå?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :)

Viste ikke om det bare var f.eks noen hundegårder i kjelleren eller noe slikt :)

Håper fremdeles jeg kommer inn...

Skal du gå vg1 om igjen? :) (Skrev du ikke tidligere at du har går første året der nå?)

Ja, jeg og ei venninde fra klassen :) Blir jo ikke akkuratt hele om igjen da, bare hundetimene jeg vil ha. Så da jobber jeg resten av dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg og ei venninde fra klassen :) Blir jo ikke akkuratt hele om igjen da, bare hundetimene jeg vil ha. Så da jobber jeg resten av dagene!

Okey :)

Vet du om det bare er dobbeltrom det er beregnet at det skal være lov å ha hund på? Kjenner jo ingen der, så ville vel helst bodd på enerom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey :)

Vet du om det bare er dobbeltrom det er beregnet at det skal være lov å ha hund på? Kjenner jo ingen der, så ville vel helst bodd på enerom :)

Det blir nok dobbeltrom ja. Men det er jo bare bra med dobbeltrom, da blir du jo kjent med personen fort! Men det er jo kjedelig om du ikke går overens med personen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok dobbeltrom ja. Men det er jo bare bra med dobbeltrom, da blir du jo kjent med personen fort! Men det er jo kjedelig om du ikke går overens med personen da..

Ja... Det er jo bra det da, må bare håpe at både folk og hunder går bra sammen da :) Blir vel lettere å bli kjent også da, jeg er også ganske sjenert, så har litt problemer med å bli kjent med folk :) Men det går nok bra (om jeg bare kommer inn) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål til jeg...

Hvordan gjør man det med internatet? Man må vel søke, men er dette noe man gjør etter man har fått svar på om man kommer inn eller ikke? Blir man da bare satt opp på et rom sammen med en annen elev (om man da ikke har ønsker selv), eller må man selv sette opp navn på den man vil bo med? Bare lurer siden jeg ikke kjenner noen, så da kan jo ikke jeg sette opp noe navn på romkamerat... :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål til jeg...

Hvordan gjør man det med internatet? Man må vel søke, men er dette noe man gjør etter man har fått svar på om man kommer inn eller ikke? Blir man da bare satt opp på et rom sammen med en annen elev (om man da ikke har ønsker selv), eller må man selv sette opp navn på den man vil bo med? Bare lurer siden jeg ikke kjenner noen, så da kan jo ikke jeg sette opp noe navn på romkamerat... :whistle:

Jeg tror man får brev i posten etter man har kommet inn (før skolen starter). Jeg vet egentlig ikke :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man får brev i posten etter man har kommet inn (før skolen starter). Jeg vet egentlig ikke :whistle:

Ok... Kan spørre søskenbarnet mitt om hun husker hvordan hun gjorde det da hun flyttet på internat. Synes forresten jeg husker at hun fikk et skjema hun måtte fylle ut, hvertfall om hvilken linje hun ville gå på, kanskje det var noe om internatet der:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...