Gå til innhold
Hundesonen.no

Etterlyser info om eu-regler

Argyr

Recommended Posts

Jeg mener å huske at noen skrev et sted at det var nye eu-regler på trappene, som ville gjøre salg av rå hundemat ulovlig. Jeg klarer ikke finne noe via søkefunksjonen her, men det kan jo ha vært på et annet forum.

Noen som vet hva jeg snakker om og har noe info? Alternativt link til oversikt over diverse EU-direktiv? Google hjalp meg lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at noen skrev et sted at det var nye eu-regler på trappene, som ville gjøre salg av rå hundemat ulovlig. Jeg klarer ikke finne noe via søkefunksjonen her, men det kan jo ha vært på et annet forum.

Noen som vet hva jeg snakker om og har noe info? Alternativt link til oversikt over diverse EU-direktiv? Google hjalp meg lite...

Jeg skrev om det i "Akkurat nå...." tråden for noen uker siden.

Det er vel snakk om at det gjerne skal bli forbudt å selge bla. v&h. Jeg fikk selv ikke forklaring på hvorfor. Det var vel noen her inne som hadde en teori om at det var fordi fòret er rått, og ikke "pakket inn" godt nok.

Mer vet jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte på dyrebutikken om dette, men de hadde ikke hørt noe om det. De selger V&H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt dette ifra folk som misliker V&H jeg da. Som mener tørrfor er det neste hunder noensinne har spist :)

Men jeg har lest igjennom hver eneste sak ifra EU og Norge i håp om å finne dette. (offentlige internett rapporter/arkiver) og finner ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev om det i "Akkurat nå...." tråden for noen uker siden.

Jeg trodde jeg hadde begynt å bli senil jeg nå.. Godt at det ikke var tilfelle! :)

Men du hadde ingen link eller noe? For jeg mener bestemt at jeg satt og leste på lovgivningen, men nå klarer jeg ikke lete meg frem til noe som helst. Svingende google-evner?

Har hørt dette ifra folk som misliker V&H jeg da. Som mener tørrfor er det neste hunder noensinne har spist :)

Men jeg har lest igjennom hver eneste sak ifra EU og Norge i håp om å finne dette. (offentlige internett rapporter/arkiver) og finner ingenting.

Ja, jeg har lett uten å finne noe jeg også.. Jeg håper det er fordi jeg har drømt opp å ha lest det, og at det ikke er aktuelt med råfôringsforbud.. Jeg blir en anelse irritert om de kommer med noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Har ventet på svar i denne tråden selv og i dag kom jeg i tale med en grei kilde som mente at dette gjelder behandling av rå hundemat. V&H er i så måte pr. definisjon behandlet som vasket, kvernet, vitaminisert osv. Det er ingen krav om varmebehandling.

Jeg tror ikke V&H hadde satset som de gjør om dette påståtte EU-regulativet var på trappene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde begynt å bli senil jeg nå.. Godt at det ikke var tilfelle! :rolleyes2:

Men du hadde ingen link eller noe? For jeg mener bestemt at jeg satt og leste på lovgivningen, men nå klarer jeg ikke lete meg frem til noe som helst. Svingende google-evner?

Jeg vet dessverre ikke mer. Jeg mener at det var Cavalita, her inne, som hadde litt mer info om denne saken (?) :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...