Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetrener vest


Recommended Posts

Ser det selges sånne hundefører vester overalt til 800-1200 kr... Hva er det som er så spes med disse vestene kontra feks denne

Bare nysgjerrig....

Og er det forresten noen som vet om et sted man kan få kjøpt vester (bare det er vest, er det et fett åssen den ser ut, nesten, bare den har lommer) som er STORE i størrelse? Og da snakker jeg ikke 48 liksom.. Men STORE! (ja, jeg sliter med å finne klær med lommer egentlig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskevestene har gjerne ikke tunnellommer bak... og det er vel det eneste argumentet jeg kommer på.

Gappayvestene og arrakvestene vet jeg er store i størrelsene!

Aldri i verden om jeg bruker mer enn 600 på en slik vest, så bra er det IKKE. Funker fint å trene uten vest å :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=KL100_var denne er jo med ballutløser.. Ikke sett ballutløser'n live enda, men skal ha denne vesten selv..

Det jeg syns er kjekt med denne vesten er at lommene er åpne, så det er lett å putte tingene oppi lomma uten å måtte fikle. Også er det åpning på begge sider på lommen bak.. Og et pluss at di er store.

med vanlig vest eller jakke blir det mye å holde styr på med løsbitt,godbiter,baller,påvisningsline, bånd i små lommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har bestillt vest her. Jeg har kjøpt "lite" vesten, den mener jeg at det var 5- 600kr for. Jeg er veldig fornøyd med den, den har store gode lommer som er lett å ta ut av og plass til masse sporgjenstander (for de som driver med sånt), den er romslig i ermene, så man kan ha mye klær under (eks varmedress) og den kommer i alle str. Grunnen til at jeg har kjøpt meg vest er at jeg var så utrolig lei av å ha lommene fulle av halvsure pølser som stadig ble glemt til neste gang, møkkete jakker pga hopping, for små lommer til alt rælet mitt. Da var vest en god investering. Jeg har både bodywarmer og lite-utgaven, liker best lite-typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik fiskevest, og bakdelen med den er når jeg har fyllt den opp med ting og tang, så "gnager" den veldig bakpå nakken. (Det ble en lang setning det) Jeg ble bare gående å "løfte" den opp foran hele tiden.

Ellers grei med masse lommer.

Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestillt vest her. Jeg har kjøpt "lite" vesten, den mener jeg at det var 5- 600kr for. Jeg er veldig fornøyd med den, den har store gode lommer som er lett å ta ut av og plass til masse sporgjenstander (for de som driver med sånt), den er romslig i ermene, så man kan ha mye klær under (eks varmedress) og den kommer i alle str. Grunnen til at jeg har kjøpt meg vest er at jeg var så utrolig lei av å ha lommene fulle av halvsure pølser som stadig ble glemt til neste gang, møkkete jakker pga hopping, for små lommer til alt rælet mitt. Da var vest en god investering. Jeg har både bodywarmer og lite-utgaven, liker best lite-typen.

Den likte jeg! Syns de fleste treningsvestene ser sååå store og klumpete ut, men den der så flott ut! Kommer de i ganske små størrelser også? Jeg er flis og ganske høy (172cm over bakken og 52kg)

EDIT: Kjenner meg igjen i pølse-problemet.. Jeg tror ikke jeg har en eneste jakke som ikke er "ødelagt" av godbiter.. Den ene har jeg hatt ost(!) liggende i, så den er full av gammelt fett som ikke vil bort i vaskemaskinen.. Til og med de "vanlige" jakkene mine er fulle av godbiter, godbitrester eller uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Den likte jeg! Syns de fleste treningsvestene ser sååå store og klumpete ut, men den der så flott ut! Kommer de i ganske små størrelser også? Jeg er flis og ganske høy (172cm over bakken og 52kg)

Jeg har small og er 160cm og den passer helt greit. Vet det finnes xs også. Men det som er så fint er at om det ikke passer, så går det an å sende tilbake å få ny..

EDIT: Kjenner meg igjen i pølse-problemet.. Jeg tror ikke jeg har en eneste jakke som ikke er "ødelagt" av godbiter.. Den ene har jeg hatt ost(!) liggende i, så den er full av gammelt fett som ikke vil bort i vaskemaskinen.. Til og med de "vanlige" jakkene mine er fulle av godbiter, godbitrester eller uansett.

Ikke sant, det er hat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestillt vest her. Jeg har kjøpt "lite" vesten, den mener jeg at det var 5- 600kr for. Jeg er veldig fornøyd med den, den har store gode lommer som er lett å ta ut av og plass til masse sporgjenstander (for de som driver med sånt), den er romslig i ermene, så man kan ha mye klær under (eks varmedress) og den kommer i alle str. Grunnen til at jeg har kjøpt meg vest er at jeg var så utrolig lei av å ha lommene fulle av halvsure pølser som stadig ble glemt til neste gang, møkkete jakker pga hopping, for små lommer til alt rælet mitt. Da var vest en god investering. Jeg har både bodywarmer og lite-utgaven, liker best lite-typen.

Har den også sånn lang lomme på ryggen, blitt litt avhengig av det :D Hvor skal jeg ellers gjøre av alt mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Kjenner meg igjen i pølse-problemet.. Jeg tror ikke jeg har en eneste jakke som ikke er "ødelagt" av godbiter.. Den ene har jeg hatt ost(!) liggende i, så den er full av gammelt fett som ikke vil bort i vaskemaskinen.. Til og med de "vanlige" jakkene mine er fulle av godbiter, godbitrester eller uansett.

Litt OT, jeg bruker kaffefilter som "lommebeskytter" i jakker, fungerer faktisk ganske bra siden man kan åpne filtrene såpass at de ikke bare er klønete og i veien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, jeg bruker kaffefilter som "lommebeskytter" i jakker, fungerer faktisk ganske bra siden man kan åpne filtrene såpass at de ikke bare er klønete og i veien :D

Men blir ikke de fort fulle av fett f.eks, og går det ikke raskt hull i dem? Ser for meg at en brødpose hvor man kutter av en god del av toppen på posen må fungere like bra, om ikke bedre.. Så det bare blir en "liten" pose med bunn altså, nesten som et kaffefilter i plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir ikke de fort fulle av fett f.eks, og går det ikke raskt hull i dem? Ser for meg at en brødpose hvor man kutter av en god del av toppen på posen må fungere like bra, om ikke bedre.. Så det bare blir en "liten" pose med bunn altså, nesten som et kaffefilter i plast.

Bruker også små poser, så små at de akkurat rommer godbitene. Funker kjempefint det og null gris :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir ikke de fort fulle av fett f.eks, og går det ikke raskt hull i dem? Ser for meg at en brødpose hvor man kutter av en god del av toppen på posen må fungere like bra, om ikke bedre.. Så det bare blir en "liten" pose med bunn altså, nesten som et kaffefilter i plast.

Om jeg bruker noe som er klissete bruker jeg to filter i hverandre, synes ikke det går spes fort hull heller,

Poser krøller seg altfor lett, i allefall i mine lommer :D

Burde finnes noe som er enda bedre å bruke enn både filter og pose.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg bruker noe som er klissete bruker jeg to filter i hverandre, synes ikke det går spes fort hull heller,

Poser krøller seg altfor lett, i allefall i mine lommer :D

Burde finnes noe som er enda bedre å bruke enn både filter og pose.. ?

Jeg har en sånn godbit-beholder som kan festes rundt livet kjøpt på europris av alle plasser. Syns den er grei, men er usikker på om den kan vaskes?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...