Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til dommere

HHC

Recommended Posts

Jeg skal ha kurs i utstilling i morgen (for grønninger) og tanken er at kurset er 2 dager før fristen til Bø, så de som får lyst kan prøve seg der oppe. Det er jo ganske nærme her vi bor. Derfor lurte jeg på om dere kunne hjelpe meg å luke ut/godkjenne førstegangsdommere. Vil ikke at de skal komme til en dommer som er generelt sur eller liknende første gangen. Skriv gjerne under dersom dere har stilt for noen av nevnte dommere og de var hyggelige. Evnt annet må gjerne sendes på PM. På forhånd takk for all hjelp :D

Andrezej Stepinski

Ralf D. Campell

Rony Doedijns

Ingebjørg Stenhaugen

John Jakobsen

Marianne H. Hansen (her har jeg gode minner selv :D )

Filip Johnson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte for John Jakobsen i november, og han var kjempegrei å stille for! Tror nok de trygt kan debutere for han.

Har noen av de på kurset berner, siden du lurer på han? Han dømmer jo kun berner, pyrineer og st.b. i Bø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte for John Jakobsen i november, og han var kjempegrei å stille for! Tror nok de trygt kan debutere for han.

Har noen av de på kurset berner, siden du lurer på han? Han dømmer jo kun berner, pyrineer og st.b. i Bø.

2stk Bernere ja :D

Flott å høre at han var hyggelig :D

Jeg tror Rony Doedijns skal være ganske grei å stille hund for. Han virket ganske ok og hyggelig. (Tj vet sikkert mer siden det var han som faktisk var i ringen, dommeren Decoy ble stilt for på Oppdal).

Bra! Viktigste er at de i hvertfall er hyggelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar Balken, Kurt Espeland og Frode Jevne er veldig behagelige førstegangsdommere.

Disse er ikke autoriserte enda (så vidt jeg vet, mulig kurt er autorisert for noen miniatyrer nå?)

.Men de dømmer mye valpeshow.

Anne Mari Haugsten, Lisbeth Cambell og Hassi Assenmacher er også noen av de bedre jeg har vært borti med tanke på mottagelse av "nybegynnere" i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrezej Stepinski grei etter det jeg vet

Ralf D. Campell

Rony Doedijns sur som ei pissepotte,men rolig og tar ikke på hundene noe voldsomt

Ingebjørg Stenhaugen

John Jakobsen

Marianne H. Hansen (her har jeg gode minner selv :D )

Filip Johnson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marianne Baden - Hyggeligere dame skal man lete lenge etter :)

Paula Heikkinen-Lehkonen

Hassi Assenmacher

Sonny Ström

Gunnar Jensen

Margaret Everton

Edit: oooops, så plutselig at jeg var litt ute å kjøre vedr kursdato.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

har aldri stilt før, har en GD av den gamle typen (ikke den amerikanske). de er litt grøvere med brett brøst, i forhold til amerikanere;) valpis er 8 uker, men har planer om å stille henne :)

noen som veit noe gode førstegangsdommere?? da tenker jeg de som er rolig når de omgås hunden, gjerne noen som liker den litt massive typen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg stilt noen hund noen gang, men jeg har skrevet for en del dommere, så det blir jo et litt annet inntrykk, kanskje, men dog... Jeg synes Arne Foss var veldig trivelig som dommer, samme med Ingrid Prytz Ohm.

Hvis det er lov å nevne dommere man ikke har likt så godt, så vil jeg kanskje nevne Åke Cronander, men det er mulig at det var noe irritasjon der fra før pga arrangøren som bare kløna fra ende til annen.... Han dikterte fryktelig fort, og det var ikke alle utstillerne heller som var heeelt fornøyde med ham :)

Ellers er jeg veldig enig med Yodel i at Kurt Espeland er en knall dommer å stille for (i hvertfall å skrive for), Lisbeth Campbell har jeg bare hatt som dommerelev, men hun var kjempehyggelig mot utstillerne i hvertfall :) My five cents worth...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...