Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg har Troll i hus!


Linda Marie

Recommended Posts

Ja, nå er valpen i hus! 13 uker gammel og helskjønn! Oppdretteren heter Eric Robinson og han eier begge foreldrene. Mor til valpene er 2 år og far til valpene er 9 år. Faren gikk sammen med mor og valper i hundegården. Valpene virket sosialisert med både hest, sau og katt. I tillegg til mennesker. Og for oss var det greit at valpen er vant til biler og annet motorbråk.

Troll er navnet, og det skal bli spennende å begynne treningen av henne :) Her er et par bilder av henne. På det ene er den stolte "pappaen" hennes.

post-3122-1231954336_thumb.jpg

post-3122-1231954348_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et kreativt lite troll i hus: Troll i katteluka

I tillegg til å krype gjennom trange åpninger, elsker ho å apportere ting. Pus er ikke noe glad for dette... Skal prøve å få filmet ei gang ho tar pus i munnen for å dra pus bort til mor :rolleyes:

Blir nok ei flink jente i lydighet og spor dette :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja,m ting går framover. Er positivt overassket over at BC er SÅ aktive. De sover ikke, de bare ligger til lading. Dette er jo en perfekt rase for meg som har ADHD!

Begynner så smått å legge treningen inn i hverdagen. Så sitt, dekk, bli og på plass er noe av det som øves på. Apport kom helt naturlig. Ho har funnet ut at vi konstant har godbit og ball i lomma. Så på egen hånd har ho funnet ut at hvis ho finner noe søppel ute, så plukker ho det opp og slipper det foran beina våres. I bytte får ho leke med ballen eller en godbit. :icon_clapping:

Det å få ho renslig har vært vanskeligere enn jeg først hadde trodd. Vet ikke om det kan komme av at ho var 13 uker da vi fikk ho? Nå begynner ho så smått å gå mot døra hvis ho må tisse. Såpass at ho går til døra, så til jakka med godbiter/ball i lommene, så til døra igjen. Ikke alltid ho faktisk må tisse, ho skal bare se om ho faktisk får godbiten... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,m ting går framover. Er positivt overassket over at BC er SÅ aktive. De sover ikke, de bare ligger til lading. Dette er jo en perfekt rase for meg som har ADHD!

Begynner så smått å legge treningen inn i hverdagen. Så sitt, dekk, bli og på plass er noe av det som øves på. Apport kom helt naturlig. Ho har funnet ut at vi konstant har godbit og ball i lomma. Så på egen hånd har ho funnet ut at hvis ho finner noe søppel ute, så plukker ho det opp og slipper det foran beina våres. I bytte får ho leke med ballen eller en godbit. :icon_clapping:

Det å få ho renslig har vært vanskeligere enn jeg først hadde trodd. Vet ikke om det kan komme av at ho var 13 uker da vi fikk ho? Nå begynner ho så smått å gå mot døra hvis ho må tisse. Såpass at ho går til døra, så til jakka med godbiter/ball i lommene, så til døra igjen. Ikke alltid ho faktisk må tisse, ho skal bare se om ho faktisk får godbiten... :whistle:

Haha, det med å bare "ligge på lading" kjenner jeg godt igjen fra mine små bøllefrø! :hyper:

Min første bc var veldig sen med å bli husren da, hun var bortimot halvåret før det begynte å bli gitt at hun sa fra når hun måtte ut. Og dette til tross for at jeg fikk henne i juni/juli. Buffy var heller ikke spesielt rask, tror hun var bortimot 4 mnd... Mulig mine har vært ekstremt trege da?

Lykke til med troll i hus, vil tro at navnet passer ypperlig! :lol: Så veldig søt og rampete ut! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har vi fått opprettet egen hjemmeside med treningsblogg. Foreløpig er det ikke mye å skrive om, men det håper jeg å endre etterhvert. Troyamin

Troll har ikke hatt uhell inne hele denne uken, så hun begynner nok å bli husren nå. Ellers er hun en ivrig apportør. Hvis ungene mister brusbokser på gulvet, så plukker ho de opp igjen og kommer med de til mor eller far. Kjempemorsom lek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,m ting går framover. Er positivt overassket over at BC er SÅ aktive. De sover ikke, de bare ligger til lading. Dette er jo en perfekt rase for meg som har ADHD!

Begynner så smått å legge treningen inn i hverdagen. Så sitt, dekk, bli og på plass er noe av det som øves på. Apport kom helt naturlig. Ho har funnet ut at vi konstant har godbit og ball i lomma. Så på egen hånd har ho funnet ut at hvis ho finner noe søppel ute, så plukker ho det opp og slipper det foran beina våres. I bytte får ho leke med ballen eller en godbit. :P

Det å få ho renslig har vært vanskeligere enn jeg først hadde trodd. Vet ikke om det kan komme av at ho var 13 uker da vi fikk ho? Nå begynner ho så smått å gå mot døra hvis ho må tisse. Såpass at ho går til døra, så til jakka med godbiter/ball i lommene, så til døra igjen. Ikke alltid ho faktisk må tisse, ho skal bare se om ho faktisk får godbiten... :P

Haha.... Det var godt forklart. Bare ligger til lading.

Bonnie ble også sent husren. 5 mnd. Kanskje det ligger til rasen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...