Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg har Troll i hus!

Linda Marie

Recommended Posts

Ja, nå er valpen i hus! 13 uker gammel og helskjønn! Oppdretteren heter Eric Robinson og han eier begge foreldrene. Mor til valpene er 2 år og far til valpene er 9 år. Faren gikk sammen med mor og valper i hundegården. Valpene virket sosialisert med både hest, sau og katt. I tillegg til mennesker. Og for oss var det greit at valpen er vant til biler og annet motorbråk.

Troll er navnet, og det skal bli spennende å begynne treningen av henne :) Her er et par bilder av henne. På det ene er den stolte "pappaen" hennes.

post-3122-1231954336_thumb.jpg

post-3122-1231954348_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et kreativt lite troll i hus: Troll i katteluka

I tillegg til å krype gjennom trange åpninger, elsker ho å apportere ting. Pus er ikke noe glad for dette... Skal prøve å få filmet ei gang ho tar pus i munnen for å dra pus bort til mor :rolleyes:

Blir nok ei flink jente i lydighet og spor dette :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja,m ting går framover. Er positivt overassket over at BC er SÅ aktive. De sover ikke, de bare ligger til lading. Dette er jo en perfekt rase for meg som har ADHD!

Begynner så smått å legge treningen inn i hverdagen. Så sitt, dekk, bli og på plass er noe av det som øves på. Apport kom helt naturlig. Ho har funnet ut at vi konstant har godbit og ball i lomma. Så på egen hånd har ho funnet ut at hvis ho finner noe søppel ute, så plukker ho det opp og slipper det foran beina våres. I bytte får ho leke med ballen eller en godbit. :icon_clapping:

Det å få ho renslig har vært vanskeligere enn jeg først hadde trodd. Vet ikke om det kan komme av at ho var 13 uker da vi fikk ho? Nå begynner ho så smått å gå mot døra hvis ho må tisse. Såpass at ho går til døra, så til jakka med godbiter/ball i lommene, så til døra igjen. Ikke alltid ho faktisk må tisse, ho skal bare se om ho faktisk får godbiten... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,m ting går framover. Er positivt overassket over at BC er SÅ aktive. De sover ikke, de bare ligger til lading. Dette er jo en perfekt rase for meg som har ADHD!

Begynner så smått å legge treningen inn i hverdagen. Så sitt, dekk, bli og på plass er noe av det som øves på. Apport kom helt naturlig. Ho har funnet ut at vi konstant har godbit og ball i lomma. Så på egen hånd har ho funnet ut at hvis ho finner noe søppel ute, så plukker ho det opp og slipper det foran beina våres. I bytte får ho leke med ballen eller en godbit. :icon_clapping:

Det å få ho renslig har vært vanskeligere enn jeg først hadde trodd. Vet ikke om det kan komme av at ho var 13 uker da vi fikk ho? Nå begynner ho så smått å gå mot døra hvis ho må tisse. Såpass at ho går til døra, så til jakka med godbiter/ball i lommene, så til døra igjen. Ikke alltid ho faktisk må tisse, ho skal bare se om ho faktisk får godbiten... :whistle:

Haha, det med å bare "ligge på lading" kjenner jeg godt igjen fra mine små bøllefrø! :hyper:

Min første bc var veldig sen med å bli husren da, hun var bortimot halvåret før det begynte å bli gitt at hun sa fra når hun måtte ut. Og dette til tross for at jeg fikk henne i juni/juli. Buffy var heller ikke spesielt rask, tror hun var bortimot 4 mnd... Mulig mine har vært ekstremt trege da?

Lykke til med troll i hus, vil tro at navnet passer ypperlig! :lol: Så veldig søt og rampete ut! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå har vi fått opprettet egen hjemmeside med treningsblogg. Foreløpig er det ikke mye å skrive om, men det håper jeg å endre etterhvert. Troyamin

Troll har ikke hatt uhell inne hele denne uken, så hun begynner nok å bli husren nå. Ellers er hun en ivrig apportør. Hvis ungene mister brusbokser på gulvet, så plukker ho de opp igjen og kommer med de til mor eller far. Kjempemorsom lek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner så smått å legge treningen inn i hverdagen. Så sitt, dekk, bli og på plass er noe av det som øves på. Apport kom helt naturlig. Ho har funnet ut at vi konstant har godbit og ball i lomma. Så på egen hånd har ho funnet ut at hvis ho finner noe søppel ute, så plukker ho det opp og slipper det foran beina våres. I bytte får ho leke med ballen eller en godbit. :P

Det å få ho renslig har vært vanskeligere enn jeg først hadde trodd. Vet ikke om det kan komme av at ho var 13 uker da vi fikk ho? Nå begynner ho så smått å gå mot døra hvis ho må tisse. Såpass at ho går til døra, så til jakka med godbiter/ball i lommene, så til døra igjen. Ikke alltid ho faktisk må tisse, ho skal bare se om ho faktisk får godbiten... :P

Haha.... Det var godt forklart. Bare ligger til lading.

Bonnie ble også sent husren. 5 mnd. Kanskje det ligger til rasen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...