Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvalp og katt som slåss


Choovanski

Recommended Posts

Min 6 mnd gamle katt og 9 veker gamle labrador slåss så fillene fyk. Til å byrje med frika me litt ut, og spurde oppdrettar kva me skulle gjere, han sa slapp av, katten kjem til å setja seg i respekt og så går kvalpen lei. Men det ser liksom ut som om katten finn seg i kva det skulle vera, hunden tek han i nakkeskinnet og rister, bit han i buk og strupe (tilsynelatande berre leikebiting ettersom katten ikkje tek skade), og han fekk til og med rive av halsbåndet til katten, som er elastisk. Innimellom mjauer katten til, for hunden bit han i bakbein eller halefeste, og det er alltid hunden som er øverst, står over katten som litt og "tar imot". Katten sparker litt, dasker, bit litt i øyret, men "seier ikkje frå" slik oppdrettar meinte...kun nokre få gonger høyrer me hunden pip /bjeffe til.

Både katten og hunden ypper, så det er sagt. Oftast er det hunden som går rett i rugbytakling på katten, men ikkje sjelden er det katten som snik seg innpå og dasker hunden på hovudet e.l.

Kva trur de? Leiker dei berre? Fekk i alle fall streng beskjed om ikkje å ta vekk hunden, men av og til har eg teke vekk katten i staden, og då sit han heilt roleg i armane mine.

Nervøs! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De leker nok bare, og det kan sikkert se ganske brutalt ut til tider! Hvis dere ikke VIL at de skal leke inne, bør dere stoppe de, men hvis det er i orden, så ser jeg ingen grunn til å gripe inn med mindre de blir alt for voldsomme i lekingen, noe som kanskje er et skjønns-spørsmål. Det er jo unge dyr begge to, og de har sikkert masse lekelyst de bare er "nødt" å få ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 6 mnd gamle katt og 9 veker gamle labrador slåss så fillene fyk. Til å byrje med frika me litt ut, og spurde oppdrettar kva me skulle gjere, han sa slapp av, katten kjem til å setja seg i respekt og så går kvalpen lei. Men det ser liksom ut som om katten finn seg i kva det skulle vera, hunden tek han i nakkeskinnet og rister, bit han i buk og strupe (tilsynelatande berre leikebiting ettersom katten ikkje tek skade), og han fekk til og med rive av halsbåndet til katten, som er elastisk. Innimellom mjauer katten til, for hunden bit han i bakbein eller halefeste, og det er alltid hunden som er øverst, står over katten som litt og "tar imot". Katten sparker litt, dasker, bit litt i øyret, men "seier ikkje frå" slik oppdrettar meinte...kun nokre få gonger høyrer me hunden pip /bjeffe til.

Både katten og hunden ypper, så det er sagt. Oftast er det hunden som går rett i rugbytakling på katten, men ikkje sjelden er det katten som snik seg innpå og dasker hunden på hovudet e.l.

Kva trur de? Leiker dei berre? Fekk i alle fall streng beskjed om ikkje å ta vekk hunden, men av og til har eg teke vekk katten i staden, og då sit han heilt roleg i armane mine.

Nervøs! :lol:

Skjer akkurat det samme her hos oss. 16 uker gammelt troll og en 7 måneder gammel diger katt. Jeg blir irritert over at katten aldri tar igjen, men han bare ligger der. Prøver å ta litt igjen, men om hunden merker noe til tenner og klør? Aldri. Har ikke hørt ham pipe enda... Og labbene til katten er digre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok mest sannsynlig bra :lol: Min katt og hund leker, som om de skulle vært to hunder :lol:

Eneste som er litt skummelt er jo katteklør i hundeøye da.. Jeg er blitt ganske redd for det, etter at Micko fikk seg ei klo i øyet da han var 3-4 måneder. Ikke fra min katt da, men ei som var på besøk.. Dyrlegen sa at han hadde vært råheldig, som ikke hadde fått kloen dypere inn enn han hadde fått :) Da kunne det gått riktig ille, men heldigvis slapp vi unna med øyedråper i 4 uker og ingen varige mén.

Mener ikke å skremme deg altså, det er nok mest hvis katten blir skikkelig redd at hun setter klørne i øynene hans.. Vanligvis virker det som om de sikter på snuten om de skal si fra at nok er nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sier den tre år gamle katten vår i fra! Han slær til så han har fått Luna i respekt. Men Luna har så veldig lyst å leke så hun løper rundt hjan og bjeffer. Men katten er jo vant med å bli jagd fordi den gamle hunden vår Tussi jagde han. Så katten vår livredd hunder, speielt de store som ikke bryr seg om fresingen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er litt skummelt er jo katteklør i hundeøye da..

Hehe, det var eg redd for i byrjinga, men no er det heller kattens ve og vel eg er redd for! Nei, når katten har bitt til og fått hunden til å pipe, har det vore i bakbeinet eller øyret eller noko.

Vel, det ser ut som om dette kan vera heilt normalt...puh, takk og lov for det! Men jammen er det vanskeleg å vera konsekvent på "ikkje hopp opp på sofaen" til hunden når katten ligg der og terger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår leker med klørne inne. Men det hjelper lite om han har de ute. Trollungen ignorerer det glatt :lol: Skulle ønske han kunne bli litt mer satt i respekt, noe han blir hele tiden når vi er hos mamma. Både av katter og hunder... Ikke det at det hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund liker å herje med kattene, og det hender at han har ristet de litt i nakken. Det får han IKKE lov til !

Som valp sloss han med den eldste katten.. Katten klorte og han svarte med å "angripe" henne. Nå har de lært seg å omgås hverandre UTEN å sloss. Han får seg en labb på nesen hvis han blir for intens, og da går han bare unna. heldigvis.

Det høres ut som de bare terger hverandre. Og får katten vondt, sier den nok fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...