Mirai Skrevet 12. Januar 2009 Rapporter Share Skrevet 12. Januar 2009 Lurer rett og slett på: går det an at flickr genererer koder fra f. eks et helt set som man kan bruke og legge ut på forumer og hjemmesider og slikt, eller MÅ man manuelt kopiere adressen til hvert enkelt bilde? Hilsen frustrert :rolleyes2: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aussieglis Skrevet 12. Januar 2009 Rapporter Share Skrevet 12. Januar 2009 Eneste jeg vet om flickr er at zooomr virker mye bedre. :rolleyes2: klikketiklikk EDIT: zooomr lager flere bildestørrelser for deg, perfekt til hjemmesiden og forumer. Du kan lage så mange "sets" du vil, men man må lage dem via tags. F.eks kan du ha alle bildene som er tagget med ordet "siri" som et eget set som du kan kalle "aussien Siri" eller noe Og de tilbyr "pro account" til alle bloggere gratis! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 12. Januar 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. Januar 2009 Gir det like bra bildekvalitet som flickr? For jeg har sett at flickr gir skarpere bilder når man laster opp enn f. eks Photobucket, derfor jeg tenkte å begynne å laste litt der. Men om zooomr er like bra, prøver jeg gjerne det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aussieglis Skrevet 12. Januar 2009 Rapporter Share Skrevet 12. Januar 2009 Kan legge ut noen eksempler etter jeg har spist fiskegrateng og poteter :rolleyes2: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 12. Januar 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. Januar 2009 Laster opp noen bilder der nå :rolleyes2: eDit: Ja, nå er det gjort, men KAN den generere koder for meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aussieglis Skrevet 13. Januar 2009 Rapporter Share Skrevet 13. Januar 2009 Aldri vært borti en plass som lager kodelister så alle bildene blir lagt ut på en gang jeg, og det har ikke zooomr heller.. Men de har sånn som photobucket, at de lager et felt med html-adressen til bildet til de som trenger dèt. Jeg trykker høyreklikker på bildet og trykker på "kopier bildeadresse" når jeg legger ut bilder derifra. Syns det går fort nok i massevis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 13. Januar 2009 Rapporter Share Skrevet 13. Januar 2009 Nei, flickr genererer ikke koder til deg. Høyreklikker du på flickr så får du sånn fansy dynamisk link, som ikke funker å poste på forumet her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 13. Januar 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Januar 2009 Aldri vært borti en plass som lager kodelister så alle bildene blir lagt ut på en gang jeg, og det har ikke zooomr heller.. Men de har sånn som photobucket, at de lager et felt med html-adressen til bildet til de som trenger dèt. Jeg trykker høyreklikker på bildet og trykker på "kopier bildeadresse" når jeg legger ut bilder derifra. Syns det går fort nok i massevis Photobucket har en funksjon som gjør at du kan markere alle bildene i et album, og så lager den koder som passer til forum, miniatyrbilder til forum, html-koder og en til. Jeg bruker det kjempemasse, legger ofte ut mange bilder i et album på hjemmesiden og syns det er kjeedelig å legge inn så mange bilder manuelt. Ofte legger jeg dem fler steder også, og kan jo ikke bruke den samme koden på hjemmesiden som på forumer.. Valgets kvaler, hehe Men merker jo jeg digger kvaliteten på f. eks flickr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. Januar 2009 Rapporter Share Skrevet 13. Januar 2009 Finner du ett sted hvor kvaliteten er som på flickr må du si i fra! Synes ikke zoomr hadde helt den samme kvaliteten som flickr, men 10 ganger bedre enn bøtta. For å sammenlikne de tre i skarphet (se også på vannets overflate, og greinene/detaljene i trærne.) Photobucket Zooomr Flickr Vil påstå flickr er i særklasse, av disse, og rangerer fra dårlig til best (alle bildene er i samme størrelse) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peers Skrevet 13. Januar 2009 Rapporter Share Skrevet 13. Januar 2009 Jøss, det var større forskjell en jeg hadde trodd! Flickr var en del hakk bedre ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 13. Januar 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Januar 2009 Ja, det ER en stor forskjell.. var ditt bilde jeg så eks. på Wretch Og da fant jeg ut at jeg må bytte litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest janson Skrevet 14. Januar 2009 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2009 Hvis jeg har skjønt det riktig skal være mulig å trikse og mikse litt så det kan legges på div blogger i alle fall. Hvis du tar en titt på your account - extending flickr så finner du det der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 14. Januar 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2009 God idè, men flickr har ikke bloggløsningen for blogtown som jeg bruker. Sukk. Ser ut til at det må bli manuelt om jeg vil bruke bildene fra flickr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aussieglis Skrevet 14. Januar 2009 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2009 WOW, trodde ikke forskellen skulle være SÅ stor! Flickr kom helt klart best ut på skarphet ja.. Ellers ser jo alt likedan ut i mine øyne (samme med dere andre eller? Tenker på fargene, kontraster o.l) Fikk lyst til å bytte til flickr nå jeg og, men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 14. Januar 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2009 Fargene ser like ut for meg også, ja.. men jeg er litt opptatt av skarphet da, og føler det er litt kjedelig å laste opp til PB om den gjør bildene mer uskarpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar