Gå til innhold
Hundesonen.no

Løse hannhunder under løpetid


Matmora

Recommended Posts

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar
Les de andre innleggene så slipper jeg å gå gjennom alt igjen. Dette var i min gård. Det var sjekket om hannhunden var i nærheten. Den ble ikke observert. Så da trodde vi det var trygt å la Troya gå ut og tisse. Jeg slapp Troya mens jeg knyttet skolissene mine. BANG! Der satt hannhunden på ho. 5 meter unna meg. Jeg løp hen for å prøve å skille de. I mellomtiden måtte kompisen min binde sine to hunder før han kunne komme og hjelpe meg. Selvsagt forsøkte jeg å rope inn hunden, men alt skjedde meget fort. Hvis ikke andre har vært i eksakt samme situasjon, så tror jeg det er vanskelig å forstå. Det gikk IKKE an å skille hundene.

Man må da ikke prøve å skille hunder som allerede henger. Da er det for seint. Det er direkte farlig å prøve å røske ut penis.

Nope! Ser ikke mitt ansvar der nei...

Det har vi forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser for meg Marco som Lappisgigolo resultatet i gata ville vært:

Cavalappis

Bernerlappis evt. Finsk Sennenhund

GoldenLappis

SchæferLappis

og West Highland Finsk Lappterrier..

Da ville jeg hatt en valp fra alle sammen som parringsavgift.

Nei, det kan da virkelig ikke være så vanskelig å ha styr på både tisper og hannhunder, ulykker kan skje såklart uten at man trenger å bli hysteriske for det, men da tar riktig hundeier ansvar som seg hør og bør.

"Her får du betaling for at Marco fikk lov å ha en hyrdestund med Laika"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope! Ser ikke mitt ansvar der nei...

Nei for løpetisper skal kunne få gå hvor de vil når de vil uten at du skal kunne være nødt til å se til henne. DET kaller jeg en ansvarsfull hundeeier... <_< (beklager spydigheten)

Hunden er ditt ansvar om du liker det eller ikke. Vil du ikke ha valper på henne, pass bedre på henne. Om du ikke orker/ vil /gidder å bry deg om henne mer når hun har løpetid, bør du revurdere kjønnet på neste bikkje. Jeg synes ikke synd på deg i det hele tatt. Snarere tispa di, selv om hun sikkert koser seg med mannebesøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope! Ser ikke mitt ansvar der nei...

Antar nevnte hanhundeier mener det samme?..

Du: eier av tispe som ikke var under kontroll

Hanhundeier: eier av hanhund som ikke var under kontroll

Du: ansvarlig hundeeier som har rett til å skyte andre hunder

Hanhundeier: uansvarlig hundeeier..

*Skrattler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha tispe og hannhund går faktisk veldig fint selv under løpetiden. Her veksler vi på å ha de i et stort bur, om natta ligger de på vårt soverom i hvert sitt bur. Turer går de sammen.

Nå kommer jeg helt sikkert til å få huden full for bur-bruk, men heller det enn å få valper med veldig høy innavls-grad.

Jeg vil jo også bevise at det er mulig å ha en av hver kjønn sammen selv om de må være inne begge to, vi må da klare å ha såpass kontroll over bikjene våre og vite hvordan vi skal innordne oss i den lettere slitsomme løpetida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi må da klare å ha såpass kontroll over bikjene våre og vite hvordan vi skal innordne oss i den lettere slitsomme løpetida.

Enig med deg. Det er deres anvar, ikke noe å sno seg unna. :rolleyes2:

Alle har ansvar for sin (e) hund (er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...