Gå til innhold
Hundesonen.no

èn hund per husstand

Benedicte

Kun èn hund per husstand??  

24 stemmer

1. 1.

• ja
      1
    • nei
      23

Recommended Posts

det har de ikke lov til... har blitt diskutert på ett annent forum og de mente at det ikke kunne gå igjennom pga diverse andre lover og forskrifter..

akkurat i jølster er forslaget fremmet pga ei frykta dame der inne... tannlegen jeg jobber for er derfra..han fortalte litt om det på jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, hvordan blir det for oppdrettere der da...?

Oppdretterere må også kvitte seg med hundene eller flytte :roll: Oppdretteren til faren til Cita har bygget huset for at han skal ha plass til mange hunder (han har vel ca 30 hunder eller noe). Hva skulle ha gjort i en slik situasjon da?! Flytte fra huset han har spesialbygget?! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for dumt! velge ut en "favoritt" blant to eller tre og oppover, så lenge hundene ikke går løs i hagen er det noe å være redd for da eller? :? om denne loven kommer igjennom, flytter de fleste med hund på landet da ut fra tettbygde strøk, hva med ungene som bor i tettbygde strøk hvor det er ingen hunder da? de blir jo ikke vant til at hund ikke er farlig. (ganske drastisk tenking, men blir irritert :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare sånn at dere vet det at i følge den nye hundeloven så har kommunen ikke hjemmel for å sette en avgrensing for bare en hund, men hadde det vært den gammle hundeloven som gjaldt enda så kunne kommunen ha gjort det 8)

denne love skulle visst nokk virke for besøkendes også så hvis du skulle besøke kommunen så kunne du bare ha en hund med deg inn.

så hvor skulle en da gjøre av resten av hundene da :? binde dem utenfor kommune grensen eller :?

satt å snakket med jostein anngåendes dette og vi kom frem til at tenkt hvis noen åpnet et pensjonat der for hunder da?? de måtte jo ha nedlagt bedriften sin på grunn av loven, for hvis du selv hadde en hun så kunne du ikke samtidig passe andres hunder for da hadde du jo plutsselig for mangen hunder.

det jeg synes er det verste er jo at kommunen ville regne en valp på 6mnd som voksen så hvis du da hadde en hund på 1år og en på 6mndr så hadde du to "voksne" hunder og måtte ha kvittet deg med den ene innen 6mndr og hvis du ikke fikk omplasert hunden så måtte du ha avlivet den,

det er rett og slett en horribel lov og håper ikke at den noen gang blir godkjent, det er rett og slett skremmendes hele loven som har blitt laget av noen ukompetente folk som jobber i kommunen og som sikkert ikke har peiling på hunder og hundehold i det hele tatt.

det verste er vell at hvis du bodde utenom tettbebyggelse så fikk du bare lov til å ha 2 hunder. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har de ikke hjemmel til å godta dette lovforslaget. Dessuten tror jeg faktisk politikere på høyere nivå ville satt stopp her.. Det er jo både tåpelig og idiotisk, og jeg tror nok ikke det er en lov som ville fungert i virkeligheten uansett.. Det måtte være for mange unntak. Hva med sledehunder for eksempel? Hundepensjonat?

Nei, heldigvis så har vi en lov som beskytter oss fra hundefiendtlige rådmenn i enkelte kommuner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...