Gå til innhold
Hundesonen.no

Halting


Recommended Posts

Vofsen begynte å halte bittelitt i går, men det gikk over etter de første 10 minuttene av turen i går.. Etterpå var hun helt seg selv, løp og koste seg.

I dag halter hun igjen og nå virker det ikke til å gi seg helt.. Ser ut som det er venstre framfot. Har sjekket poten hennes og sett litt på foten og alt virker til å være som det skal. Kan virke som det er noe i kneleddet som plager henne. Hun viser ikke store tegn til smerte når jeg tar på foten men hun demper litt (slikker på snuten) når jeg klemmer på kneleddet. Ser ut som det er værst for henne å gå på hardt underlag, hun haltet mindre når hun gikk på gresset..

Hun er forøvrig røntget HD/AA fri.

Hvordan bør jeg forholde meg til dette? Har det noe for seg å dra til dyrlegen med en gang eller skal jeg se det litt an?

Blir jo bekymret for henne :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så vil jeg jo anta at dette uansett ikke er noe som "haster" med å få en vet til å kontrollere. Så se henne an til hverdagen kommer tilbake og prisene går til normalen igjen :ahappy: Hvis hun fortsetter med denne haltingen, så ville jeg fått henne undersøkt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haltingen er borte nå, så er nok ikke noe alvorlig.. hun haltet nesten ingenting i går, gikk fint på tur osv.. Haltet litt om hun lå lenge så da tenker jeg det stivnet litt, men det gikk fort over.

I dag morges haltet hun ikke hverken på morgenturen eller etter å ha ligget lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig kaldt ute nå. Det kan ha betydning. Prøve å varme hunden litt opp, før hun får springe tulling feks. Lett for å slå seg om kroppen er kald og en kommer borti noe. :)

Tror heller ikke det er noe alvorlig. Bare følge med og se om det skjer endringer. Så lenge hun kan gå på den, og ikke hyler når du tar på foten, er nok ikke noe brukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så veldig kaldt før det skjedde.. Hun får uansett aldri løpt løs noen steder før vi har gått et stykke i og med at vi bor i sentrum.. Så tviler på temperaturen har så mye å si.

Følger litt ekstra med henne nå da, men tror det går greit, det virker ikke som foten plager henne i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...