Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen


Wanderlust

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Nå er jeg live inne fra letohallen! :icon_confused:

Klar til å oppdatere dere ang. Even til Emma(Så lenge batteriet holder).

Holder på med gruppe 2 nå, så er det veteraner etterpå.

Edit 1:

Gruppe 2:

Nr. 1 Dobermann

Nr. 2 Pyrineer

Nr. 3 Dvergpincher

Nr. 4 Kaukasisk ovtcharka

Edit 2:

Æsj, Even ble ikke plassert i veteran.

Edit 3:

BIS valp:

Nr. 1 Samojed

Nr. 2 Mops

Nr. 3 Engelsk Bulldog

Nr. 4 Rhodesian Ridgeback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg live inne fra letohallen! :icon_confused:

Klar til å oppdatere dere ang. Even til Emma(Så lenge batteriet holder).

Holder på med gruppe 2 nå, så er det veteraner etterpå.

Gruppe 2:

Nr. 1 Dobermann

Nr. 2 Pyrineer

Nr. 3 Dvergpincher

Nr. 4 Kaukasisk ovtcharka

Venter spent.Hva m X'n da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dennis ble 1 CHK, 2 CKK, CK, 3 BHK

Mille ble 1 AUK, 1 AUKK, 2 BTK

Egentlig ikke så værst resultatmessig- men begge ledet "mestvinnende basenji- lista" i år, og om jeg ikke tar feil mistet begge den. Gah!

Nuvel. 2 beste tispe OG hannhund igjennom året er vel ikke så aller værst :icon_confused:

Var borte fra mini-yodel som ble passet på av sin farmor og farfar. Han hadde det helt supert der, men jeg fikk ordentlig "savne mini-yodler'n" min kvaler, så neste gang blir han med! :icon_redface: :icon_redface:

Ellers var det moro å få snakket ordentlig med Miriam (Og Josie)- dere var så flinke til ¨å øve lydighet atte. Ble rent imponert, jeg!

Grattis til alle med gode resultater!

Veldig moro å få snakket ordentlig med deg også, og hilse litt bedre på hundene :lol: Og hva flink angår, så takker jeg for komplimentet og innser at jeg må øve mer enn jeg har gjort i det siste *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg live inne fra letohallen! :icon_redface:

Klar til å oppdatere dere ang. Even til Emma(Så lenge batteriet holder).

Holder på med gruppe 2 nå, så er det veteraner etterpå.

Edit 1:

Gruppe 2:

Nr. 1 Dobermann

Nr. 2 Pyrineer

Nr. 3 Dvergpincher

Nr. 4 Kaukasisk ovtcharka

Edit 2:

Æsj, Even ble ikke plassert i veteran.

Edit 3:

BIS valp:

Nr. 1 Samojed

Nr. 2 Mops

Nr. 3 Engelsk Bulldog

Nr. 4 Rhodesian Ridgeback

Noen som TILFELDIGVIS vet noe om hvilken mops det var som vant? (selvom noe sier meg at det var Tangetoppen's Royal Star Of Roma) :icon_confused:

Men er jo ikke sikkert det er henne da.. men noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan fortelle hvem som ble BIR og BIM berner sennen?

BIR ble N.Uch. Cinnia av Triomar. BIM og cert gikk til Havika's Ares. Tispecertet gikk til Cafrida's Frolic Friendly Fannie.

Even vant altså veteranhannhund - i sterk konkurranse med seg selv. Men han fikk CK, og det får en jo ikke bare for å melde på, så det var veldig moro. Dommeren falt helt for og ble meget imponert over en så gammel og sprek berner. Skal faktisk dele kritikken med dere:

10 år. Usedvanlig velholdt. Fine proporsjoner. Uttrykksfullt hode. Passe benstamme. Kropp i bra kondisjon. Beveger seg med ungdommelig humør. Gode poter. Bra farge og tegninger. Fantastisk temperament. Velvist.

Dommeren fikk de ringside til å klappe for oss da vi løp første runden - en herlig dommer! Arne Foss heter den mannen, anbefales (uavhengig av mine resultat, altså!). Og Even storkoser seg i ringen, han er gøy å stille!

X'en vant unghund med CK, og ble fjerde beste tispe. Hakket bak cert'et, så nærme har vi aldri vært - men hey, jeg er faktisk strålende fornøyd uansett, også satser vi heller på opprykk i løpet av 2009. Jeg hadde på forhånd HP på begge som mål, jeg hadde som maksimal uttelling en drøm om CK på Even og bøtteplass på X'en - og jeg fikk det jeg ønsket meg mest.

Etter dette har Even sikret en trygg andreplass på rankingen over mestvinnende veteran hannhund. Jeg tror det er fem, kanskje seks, hanner på den lista. Vinneren er en superflott hannhund, som har stilt i veteran i hele år. Even har jo bare hatt noen gjesteopptredener og er vist for moro skyld, så da er det jo stas at han også får en god plassering.

Og etter denne utstillingen klatret X'en litt, og ligger på en uoffisiell 16. plass på mestvinnendelista for berner sennenhund tispe. Det høres kanskje ikke så fint og flott ut, men jeg er utrolig imponert over det unge dyret mitt. Det er over 70 tisper på lista, og en topp 20-plassering er over alle mine drømmer og forventninger. Kun de som får en bøtteplassering får poeng, og med 25-50 tisper på hver utstilling sier det seg selv at det er vanskelig å få en plassering. På flere utstillinger er det jo kun championer plassert i BTK. Det hjelper ikke at X'en har vunnet klassen på nesten samtlige utstillinger i år, så lenge det må BTK-plassering for å få poeng. Derfor er jeg stolt over den sekstendeplassen. Hun er den yngste som er så høyt oppe, og det er jaggu ikke mange som ikke er champion foran henne på lista heller.

Gratulerer til alle som er fornøyd, lykke til videre i 2009!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR ble N.Uch. Cinnia av Triomar. BIM og cert gikk til Havika's Ares. Tispecertet gikk til Cafrida's Frolic Friendly Fannie.

Even vant altså veteranhannhund - i sterk konkurranse med seg selv. Men han fikk CK, og det får en jo ikke bare for å melde på, så det var veldig moro. Dommeren falt helt for og ble meget imponert over en så gammel og sprek berner. Skal faktisk dele kritikken med dere:

Dommeren fikk de ringside til å klappe for oss da vi løp første runden - en herlig dommer! Arne Foss heter den mannen, anbefales (uavhengig av mine resultat, altså!). Og Even storkoser seg i ringen, han er gøy å stille!

X'en vant unghund med CK, og ble fjerde beste tispe. Hakket bak cert'et, så nærme har vi aldri vært - men hey, jeg er faktisk strålende fornøyd uansett, også satser vi heller på opprykk i løpet av 2009. Jeg hadde på forhånd HP på begge som mål, jeg hadde som maksimal uttelling en drøm om CK på Even og bøtteplass på X'en - og jeg fikk det jeg ønsket meg mest.

Etter dette har Even sikret en trygg andreplass på rankingen over mestvinnende veteran hannhund. Jeg tror det er fem, kanskje seks, hanner på den lista. Vinneren er en superflott hannhund, som har stilt i veteran i hele år. Even har jo bare hatt noen gjesteopptredener og er vist for moro skyld, så da er det jo stas at han også får en god plassering.

Og etter denne utstillingen klatret X'en litt, og ligger på en uoffisiell 16. plass på mestvinnendelista for berner sennenhund tispe. Det høres kanskje ikke så fint og flott ut, men jeg er utrolig imponert over det unge dyret mitt. Det er over 70 tisper på lista, og en topp 20-plassering er over alle mine drømmer og forventninger. Kun de som får en bøtteplassering får poeng, og med 25-50 tisper på hver utstilling sier det seg selv at det er vanskelig å få en plassering. På flere utstillinger er det jo kun championer plassert i BTK. Det hjelper ikke at X'en har vunnet klassen på nesten samtlige utstillinger i år, så lenge det må BTK-plassering for å få poeng. Derfor er jeg stolt over den sekstendeplassen. Hun er den yngste som er så høyt oppe, og det er jaggu ikke mange som ikke er champion foran henne på lista heller.

Gratulerer til alle som er fornøyd, lykke til videre i 2009!

Tusen takk og diger gratulerer med flotte resultater på begge de vakre "små".Ekstra artig med Even og den flotte kritikken da :ahappy::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være prikete eller til forkleinelse for noen Emma, men hannen som ligger på topp på mestvinnende bernerveteranhanne ble ikke veteran før 8. august altså... :rolleyes:

Gratulerer med flott resultat på både Even (han er bare nydelig) og Xen... :brr:

:brr:

Oj, det har du helt rett i - jeg ble lurt av at han stilte i veteran i fjor på gamle regler. Men han måtte jo selvfølgelig tilbake til champion da aldersgrensen ble hevet i år.

Uansett er Hennessy en flott hund, og vel fortjent vinner.

Så håper vi at både han, Even og din gamle kar får være med i veteran i mange, mange flere år. Du vet jeg kommer med begge to til Agder i september, når Arne Foss dømmer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi gleder oss allerede til september vi og håper på velfylte veteranklasser slik som vi hadde i år!

Det er så flott å se disse voksne hundene og det er jo tross alt mange som blir ganske gamle av bernere også :brr:

Even og Kendo slo jo Hennessy på Agderutstillingen i år da... :brr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi gleder oss allerede til september vi og håper på velfylte veteranklasser slik som vi hadde i år!

Det er så flott å se disse voksne hundene og det er jo tross alt mange som blir ganske gamle av bernere også :brr:

Even og Kendo slo jo Hennessy på Agderutstillingen i år da... :brr:

Dommeren kommenterte da jeg kom inn med Even i går at det er jammen ikke ofte en ser berner i veteran. Og han ble helt paff da jeg sa alderen. Men egentlig tror jeg det er mange gamle hunder der ute, vi ser de bare ikke i ringen. Jeg har prøvd å få med meg Evens søster på utstilling, men det passer aldri for eierne, de har ikke lyst - selv om jeg kan gjøre alt arbeidet. Jeg kan jo ikke kidnappe tispa heller. Men jeg synes faktisk det er et visst ansvar hos oppdretterne å synliggjøre de som faktisk blir gamle - både for å vise en penere helhet (at ikke alle dør fem år gamle) og som markedsføring i forhold til avl, for de som vil tenke levealder i sitt oppdrett.

I Danmark har de jo en oversikt i medlemsbladet over de som til enhver tid lever og er over ti år (basert på at eierne selv rapporterer, men det er jo bedre enn ingenting).

Men dette ble "litt" off topic... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella ble som sagt nr. 2 i klassen med ck, ingen plassering i btk.

(Jeg irriterer meg forresten over at jeg glemte å kjøpe ck rosett, så om noen har kjøpt en de egentlig ikke vil ha så kjøper jeg gjerne av :brr: )

Kritikken til Bella:

"Tiltalende helhet. Godt kjønnspreg. Fine proposjoner. Tilstrekkelig bredde i skallen. Bra uttrykk. Passe benstamme. God kropp. Brede fine lår. Meget gode sidebevegelser. Noe upresist fram og bak. Velstelt pels. Bra farge+tegninger. Hærlig temperament. Velvist."

Det ble ikke tatt noen bra bilder fra enkeltbedømmelsen, men her er ett fra klassen hennes. Bella står som nr. 2:

Bella-1.jpg

Emma; Jeg sender deg pm med bildene etter jeg har fått redigert de å lastet de opp. Så at Gro hadde lagt ut et bilde av X'en som er finere enn de jeg har, men det kan jo være moro å ha flere fordi? :brr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma; Jeg sender deg pm med bildene etter jeg har fått redigert de å lastet de opp. Så at Gro hadde lagt ut et bilde av X'en som er finere enn de jeg har, men det kan jo være moro å ha flere fordi? :brr:

Tusen takk! Jeg skal også sjekke Gro sitt.

Vi tok også noen forsøk på bilde av Even i stad, men han skal jo bare stå lent inntil meg og kose, den gutten...

Og CK-rosett kan du vel få kjøpt i Letohallen om ti dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Jeg skal også sjekke Gro sitt.

Vi tok også noen forsøk på bilde av Even i stad, men han skal jo bare stå lent inntil meg og kose, den gutten...

Og CK-rosett kan du vel få kjøpt i Letohallen om ti dager?

Ja, jeg tenkte på det, men i det siste har jeg opplevd å måtta ha med kritikken for å få kjøpt rosetter! :brr: En gang skulle jeg hente premie, og ble spurt om jeg ville kjøpe rosetten samtidig. Jeg svarte at jeg ikke hadde med penger, men at jeg kom tilbake å kjøpte senere på dagen. Men det gikk visst ikke, for de hadde allerede stemplet av kritikken min! Det var ikke lov til å kjøpe rosetter man ikke hadde vunnet..!

Men jeg satser på at det går greit neste helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte på det, men i det siste har jeg opplevd å måtta ha med kritikken for å få kjøpt rosetter! :brr: En gang skulle jeg hente premie, og ble spurt om jeg ville kjøpe rosetten samtidig. Jeg svarte at jeg ikke hadde med penger, men at jeg kom tilbake å kjøpte senere på dagen. Men det gikk visst ikke, for de hadde allerede stemplet av kritikken min! Det var ikke lov til å kjøpe rosetter man ikke hadde vunnet..!

Men jeg satser på at det går greit neste helg.

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge!

De tar førti spenn for en rosett, den koster neppe så mye å produsere. De går i pluss for hver solgte rosett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...