Gå til innhold
Hundesonen.no

Line-height: 100%;


Nirm

Recommended Posts

I hvilken sammenheng trenger du å bruke den.?

Og ikke virker = ingenting vises, hører ikke etter, eller ser ut anderledes.?

link / eksempel.?

Jeg bruker den i tabeller for å få litt avstand mellom tekst og topp/bunn, og det skjer ingenting i IE...

Link. Denne ser jo anerledes ut i FF og IE. IE er det ikke noe "luft" mellom topp og bunn av cellene.

I FF blir cellene blir samme høyde selv om det det blir to linjer. Bruker jeg noen kode for padding el.l. økes jo avstanden til topp og bunn i de feltene også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da skjønner jeg, husk min berømte pie-chart om web-utvikling... :P

Men det blir kanskje litt feil måte å løse problemet på, vertfall for Explorer som ikke skjønner en dritt... ***** drittprogrammet...

Jeg har skrevet en løsning for deg.. :P

I stede for å surre rundt med line-height, så bruk enkelt å greit height="33" ...

Her er koden css fila har feil adresse, derfor mangler css'n...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da skjønner jeg, husk min berømte pie-chart om web-utvikling... :P

Men det blir kanskje litt feil måte å løse problemet på, vertfall for Explorer som ikke skjønner en dritt... ***** drittprogrammet...

Jeg har skrevet en løsning for deg.. :P

I stede for å surre rundt med line-height, så bruk enkelt å greit height="33" ...

Her er koden css fila har feil adresse, derfor mangler css'n...

Tusen takk. :-)

Jeg husker den ja, for jeg synes at halvparten av tiden går søren meg til for å få ting fikset til å passe IE... *sensurert mening om IE*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trampe rundt grøten når man vet hva man vil ha, å en stabil kode for å få det til er tilgjengelig...

Skal man ha en bestemt høyde på tabellen så skriver man den høyde man vil ha, enkelt å greit...

Prøvde ikke med padding, sjans for at en eller annen nettleser fucker det til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Padding øker avstanden til de cellene som har dobbelt linje med tekst slik at de blir større enn de med enkelt tekst. Og da må jeg kode en celle for seg, mens jeg vil at css skal styre det meste.

Kodet om siden nå, og satte koden for høyde på cellene i css-arket i stede. Og nå fikk jeg som jeg vil ha det, og det fungerer jo både i FF, IE og Opera.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...