Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
Spor er kjempegøy, hilsen Valpis!

ja er mer morro enn jeg hadde trodd :o går du spor med din??

Men, pubertet, allerede? Valpis var fortsatt skikkelig valp til hun var rundt 10 mnd, da begynte jeg å se hormonene i henne. Fikk løpetia ei uke før ettårsdagen, og har vokst veldig mentalt på det.

ja har merka en del til at ho ikke hører så godt på innkalling for tiden og er blitt en del frekkere :) men vi får bare jobbe på :lol: prøvd seg en del på bordet i det siste også, noe ho ikke har gjort siden ho var bitte litten og veit at IKKE er lov!

høres gøy ut med spor og går seg nok til når får prøvd seg mere!Tenker hun er sliten etter vært ute så lenge i dag da!

jaja det superdupert for hodet til hunden :) ligger og koser seg med bein nå:lol: men blir sliten når det blir litt ut på dagen ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

da er Kita påmeldt til utstillinga i Råde :) går rykter om at det er over 1000 hunder som er påmeldt der :D satser på fint vær, har i hvertfall vært mer enn varmt nok de siste dagene :) tror Kita synes det er i varmeste laget.

Ellers er vi ferdig med grunkkurs nå, og skal etterhvert starte med privat-timer her oppe på toten til vi flytter ned til Øsfold :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi såpass mange ja:) Vet om en til som skal stille i Råde iallefall:) Tenkte jeg skulle komme å se på:icon_cry: Kanskje vi sees da:) Yakita har vel blitt en stor "dame" hun nå vel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit om hvertfall 4 som skal stille staff...:lol: ho som vi først skulle kjøpe valp fra skal stille... :whistle: også ei som skal stille i unghund, og to valper...og jeg da... :innocent: Uff, er alltid så mange staffer på sånne store utstillinger! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på ringtrening på Raufoss i dag og ho som stilte Kita for meg skal stille der begge dagene :innocent: så blir jo faktisk en del kjentfolk også da :whistle:

går nok bra med Ailo og deg skal du se;) blir spennende å se kritikken hans :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et bilde av Kita og et av Kita og pus :blink:

se bort fra at ho har vanlig bånn på oppstillingsbildet da :P skal prøve å ta noen ordentlige når jeg ikke er aleine :whistle: med ordentlig bakgrund og sånt :ahappy:

Kita26juni09.jpg

dårlig bilde, siden det er tatt i stummende mørke, de sover :wub:

Kitaogpusjuli09.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :whistle: ja ho har passert 40kg (regner jeg med) veide 40kg i forje uke i hvertfall :ahappy: skal prøve å få veid ho på jobb igjen i morra også er jeg nøtt til å få målt høyden igjen:P er noen uker siden sist :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

ja da er Kita veid til 43kg i dag og 75cm høy :hyper: så her vokser det stadig :lol:

ellers har vi hatt vår første privattime med Liv Tone :ermm: motivasjon er ikke helt på plass når det gjelder sitt, ligg og bli sittende og liggende, så vi trente litt innkalling og leika en del med lineføring :jump:

neste time er på mandag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi håper det:) dekk og bli og det fungerer, men vi må få litt mer fart i det:P så vi trener på ting med litt fart i :D

begynner å bli stor nå, og golden til mamma og dem bare krymper mer og mer hehe begynner å bli liten han :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi nei jeg er så inmari gravid at å løpe i en ring må jeg vente en liten stund med, men har en liste skrevet ned her med utstillinger utover senhøsten. Gleder oss! Oscar er det bare bra med..men han spiser dårlig i varmen så litt tynn er han om dagen da.. men men..ikke noe ukjent problem blandt gd. Vet heldigvis at det går seg til igjen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp det er litt kronglete side bestille fra synes jeg men,servicen er knall bra og produktene er kjempe fine og solide!Så bestemmer du jo alt selv så de blir jo så fine at ;) Har handlet der 3 gange og sluppet unna toll alle gangene da det har kommet i pakke i postkassa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk..GDer er så fiine! :lol: Hvorfor kjøpte jeg ikke en slik en istedet? :D hihi

hehe nå kan du angre nå;) neida, synes du har en veldig staselig hund du også ;)

Nitro er jo bare kjempeherlig ;)

hihi nei jeg er så inmari gravid at å løpe i en ring må jeg vente en liten stund med, men har en liste skrevet ned her med utstillinger utover senhøsten. Gleder oss! Oscar er det bare bra med..men han spiser dårlig i varmen så litt tynn er han om dagen da.. men men..ikke noe ukjent problem blandt gd. Vet heldigvis at det går seg til igjen :)

aha skjønner, blir litt vanskelig det da :P si fra hvis du stiller i nærheten av Øslandet da, så kanskje jeg også er der :P mat har jeg hørt kan være et problem ja :P heldigvis har snuppa mi spist opp alle måltidene ho har fått av meg :) skikkelig matglad:P

De halsbåndene på vibri.com var jo skikkelig fine! Trur jeg kommer til å bestille noe derfra etterhvert...

der inne skal jeg ta en titt :P

Kita vokser og vokser ja...Blir en vakker ung GD! :P

hehe ja ho kommer seg, men savner det litt mer voksne hodet fortsatt :P

75 cm :wub: Åh himmel her vokser vi ja.... Fine Yakita :)

vokser ja! det skal være sikkert og vist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå etter en lang uke uten nett er det på tide oppdattere :P vi har startet trening med prvat-timer nå:P har gått en del spor p de to siste treningene:)

men heer om dagen kom ho in og blødde fra begge frambeina :P fant ut at det var et sår på den store tredeputa og en på den pota som sitter litt oppe på foten...

så den som er oppe på beinet er bandasjert, eller så sleiker ho til det blør :whistle: det såret på pota grodde heldigvis fort, etter et par dageer var hun haltfri, uten bandasje til og med :P

i morgen skal vi til råde på utstilling med storesøss og Ailo, det blir skikkelig spennende:) og på søndag er det Kita sin tur :lol:

oppdretteren stiller 4 valper fra kullet til Kita, Yazzi, Ylbert, Ylva og Yawa:) så blir spennende å høre hvordan det går med dem også:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...