Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

sånn her er resten av bildene :whistle: skal brå legge de opp før jeg hopper i køya :)

Helt dronning i toseteren sin :whistle:

SDC10158.jpg

Er sliten om dagen, her om dagen lå jo til kl. 12 :D vokser nok mye...

SDC10159.jpg

prøvde å ta bilde i solnedgangen, men blei desverre litt uklart :rolleyes2:

SDC10163.jpg

SDC10165.jpg

Se så søt lita beby :)

SDC10169.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

kjempe fine bilder!!Ser veldig fint ut rundt det vannet også!De 2 er nå så søte sammen,sikkert veldig gøy at de kan møtes så mye :whistle: Ble det lite rift i øret ja,er sikkert fordi han ikke er så vannt med andre hunder og hun var kanskje litt leken og brå?

Går nok bra lille pingla her ble helt forskrekket av forfjamselese da valpelisensen var gått ut og møtte en sur tispe.Det var farlig altså :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de koser seg masse sammen :P ho er ikke den brå typen, men var jo ganske mye større enn han :blink: dreiv å lukta på hverandre både han, Ailo og Kita :icon_redface:

men ho overlever nok:)

er veldig livsglad hund, så ho nyter dagen ho :P

så var ho veldig flink på kurset i går :P var bare 3 som kom og med to instruktører fikk vi trent masse :P

trente på kontakt, begynner å bli ganske dreven på det :o og bli sittende/liggende (kan gå en 5-6 m fra ho nå :P ) vi skynder oss sakte ;)

så trener vi på lineføring, da skal hundene sitte når vi stopper, noe ho nå gjør automatisk :P også med vendinger til høyre og venstre :P jo mer vendinger og stopp vi gjør desto mer engasjert blir ho :P

trente på å belønne med leike siden vi var så få, tok litt tid før ho skjønte det, men det kom seg etterhvert :P

så vi skulle trene på det hjemme så leiken blei VELDIG betydningsfull :o

på innkalling var ho også flink i dag :P har tendens til å fly rett mot meg og forbi meg :getlost: men i går stoppet hun ved meg hver gang og kom "på plass" ved hjelp av en godbit :P

kjempestolt av ho :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er veldig fornøyd med ho jeg :icon_redface: men skjønner ikke helt det at GD skal være litt trege til å lære :getlost: synes ho har vært helt normal jeg :o men det gjør ikke no det hihi :o

så vi får fortsette og trene, kanskje vi kan greie klasse en i lydighet (har det litt surrende i bakhode :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det snart en liten familieforøkelse her i huset :D ikke jeg som skal ha beby, men skal hente hjem en liten pusekatt om 14 dager :D:)

var egentlig mening at jeg skulle hente ho i morra, men med tanke på min feire neste uke, så kom vi fram til at jeg henter ho den22. juni :D

ho er bare skikkelig søt, trefarget :D beige, hvit og sånn blågrå :D bilder kommer så fort nurken er i hus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja gleder meg til å hente lille Maja jeg også (legge ut masse bilder her da) :P går fort til det nå :icon_cry:

hadde en skikkelig dårlig trening i dag egentlig, fikk liksom ikke Kita på samme frekvens som meg om du skjønner :ahappy: gikk med nesa i bakken og så ut til å kjede seg :rolleyes2: bare dreiv med sitt :P men det hjalp heldigvis litt etterhvert... men var ikke lett i dag.

forslag til smakfull godis, som lukter mye tas imot med stor takk :) da jeg sliter litt med å finne en poppulær godis til kresen hund :lol:

ting går på løpende bånd i fjorten dager omtrent nå :)

til helga er det utstilling, så kommer Anneline (søskenbarn) på besøk, så grunnkurs på mandag, før vi reiser på sporkur på tirsdag med Cross og Anniken :) da blir vi borte til lørdag:)

skal kose meg da med bare hund og venner for en gangs skyld :D så helga 20.-21, må jeg gjerde før vi henter hjem lille Kongla (nå vil jeg virkelig ha han hjem fortest mulig, for de slipper han jo ikke ut!! :P ) så hente han hjem på torsdagen etter...

så venter jeg på dato til fagprøva mi :D nå gleder jeg meg til å bli ferdig, drittlei hele opplegget oppå starum der nå. skal bli godt å begynne for seg selv og starte eget firma :D

hvordan er det med Ailo om dagen da?? kjeder han seg uten Kita i helgene?? :D har sikkert vokst MYE når jeg ser han neste gang ;) lille gullungen til tante det se ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut til at det blir henting av pus denna uka alikevel :icon_cry: Hilde som har den skulle på ferie, så godt mulig jeg henter hjem lille nurken min i morrakveld :ahappy: ho skulle brått på ferie den 19. så ville at jeg skulle hente ho før det :) :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har vi vært på valpeshow igjen :lol: veldig fornøyd med krittikken i dag og dommer Britt Nyberg var veldig koselig :o blei BIR i dag også, i hard konkuranse med seg selv :icon_cry: men kjempefornøyd med ho:)

blei desverre ikke plassert i gruppefinalen, var ei annen som prøvde å stille for meg (Wenche).

Krittikken lyder:

Elegant tispe, og viser samtidig mye styrke i kroppen.

sterk velskap snuteparti med god dybde.

uttrykksfulle øyne. Bra tenner og bitt. Sterk hals, ennå litt myk i overlinjen.

Godt utviklet forbryst. Utmerket lengde i bein, korrekt vinklet. Sterke poter og god pelskvalitet og farge.

smidige og effektive bevegelser. Vellpressentert :P

vant mye rart i dag bortsett fra sløyfe. bla. krus, liten sekk med fôr, hunde godis og noe jeg ikke helt har skjønt hva er :o

skal laste opp bilder av pus nå, så de kommer etterhvert :o de er bare SÅ søte sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først kommer et bilde av pus, som ikke har fått no navn ennå :icon_cry: bare å komme med forslag :o

GetAttachmentaspx-1.jpg

Litt anspent stemning den første kvelden som dere ser :P Kita synes det bare var helt fantastik med en liten pus (men skjønner ikke helt at ho er stor)

Kitaogpus11juni09.jpg

Tror egentlig ikke lille pus viste at det var Kita ho lå og sov på :o

storhundlitenpus12juni09-1.jpg

Ganske så liten forhold til Kita, nesten som nesa hennes bare, men ser ut til å bli knallgode venner :lol:

Kitaogpussover12juni09-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med bra kritikk!Og hjelpe meg for en fantastisk nydelig liten pus!Kjempe fine farger.Så liten ja!Kita ser jo enormt stor ut men,hun er jo stor også da!Hehe.Ser ut til det går bra mellom de også :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :D ja ho er kjempesøt, men hjelpe meg for en lyd det var i ho den første dagen og natta :o:P var som om lyden sto på max :D akkurat da skulle jeg ønske at ho hadde en "off-knapp" når kl. var 02.30 :whistle:

men ho er blitt stille og rolig :baby:

og Kita har storkoa seg med kattemat, så har virkelig måtte være kreativ :P

prøvde å plassere den under soffaen, men den krøyp ho under, på bordet (mistenker at det var ho som hadde spist opp maten, mes jeg var i stallen) :ahappy: og til slutt inne i det lille katteburet, med et stolbein som hindring til Kita, men ikke pus :P så da hørte jeg i hvertfall hvis ho måtte dytte på stolen;)

men nå er lille pusen hjemme hos mamma, siden jeg har ferie til uka, og reiser på sporkurs med Kita på tirsdag :P

skal ta med dataen i håp om at det er nett der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,var det mye lyd i hun ja!Kattemat elsker de fleste hunder husker forriga mi forsynte seg grovt av katte maten noen ganger jeg også!Lærte til slutt ikke fikk lov da.

Lykke til på sporkurset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bra resultater :D Så søte Kita og pusen var sammen :P

Takk takk :P ja de er så søte sammen og vi sover alle i samme seng på natta :P skal ikke klage på at de ikke er sosiale i hvertfall :baby:

hehe,var det mye lyd i hun ja!Kattemat elsker de fleste hunder husker forriga mi forsynte seg grovt av katte maten noen ganger jeg også!Lærte til slutt ikke fikk lov da.

Lykke til på sporkurset!

hehe ja får bare håpe ho lærer etterhvert, men ho ser ut til å være døv, så lenge jeg ikke er innen synsvidde :ahappy: får håpe ho lærer eller så får jeg bare sette den et sted ho ikke får tak i den. om fredagen kom nemlig en god del av det i retur for å si det sånn :P

skal prøve å oppdattere i løpet av uka, men hvis det ikke er nett der, så blir det ikke no oppdattering før til helga igjen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da er vi tilbake etter første tur i skogen :P helt først la vi ut noe som kalles spontanspor (3stk). noe som gikk overraskende bra, ho fulgte sporet som jeg hadde gått opp og fikk ballen som belønning i enden :)

så ut til at ho synes det var morro og ho fikk mer forventing utover dagen :aww:

til sammen gikk ho 7 spor :o det korteste på 20m og det lengste på 70m :o

synes lille valpis er flink jeg til å bare være 6mnd!

og ikke minst så lærte jeg masse i dag! spesielt om lese om hunden "slår i sporet" (finner sporet) og bruker nesa. se på kropspråket om de er på eller av sporet:P noe som trene litt trening fra min side... men de blei som regel lettere å lese etterhvert :)

kl. 18.00 er det middag og etter det kommer en mann som heter Thor, skal se på leikelyst osv :D

så nå ligger en sliten hund i senga si og sover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er utrolig spennende, og instruktørene sitter inne med utrolig mye informasjon :) ho ene, Gro, har vist vært med i VM og greier i spor :lol: da har nok bra peil ja :lol:

I dag har vi vært i skogen fra 9-17.00, med ganske grått og kaldt vær :) men vi gikk da spor :o

Kita gikk 8 spor i dag :P prøvde å følge veldig godt med i dag, så synes jeg leser ho bedre i dag enn i går, men er nok fortsatt langt igjen :P

går somregel to og to spor, der det ene er "langt" og det andre litt kortere. Thor instruktøren, registrerte at ho hadde best driv i spor nr.2 for da var ho mer på hugget etter å få belønningen :P

lenste sporet i dag var 80m men da var ho så sliten at ho datt litt ut :P så var det noen andre hunder rundt som bjeffa litt osv...

men skjønner ikke helt hvorfor vi skal legge de aller lengste spora helt på slutten av dagen når hunden er sliten :)

så snakka vi litt om alderen hennes (ho er den yngste på kurset) at ho var i puberteten, og at det da kunne være litt vanskelig å lære inn nye ting og at vi måtte "leike ho opp" for at ho skulle få mer iver og driv i sporet :P

kom to nye aussier på gruppa i dag :P der den ene er godkjent ettersøkshund. Var skikkelig artig å se på han går spor :P la opp et vanskelig spor med vinkler, serpentiner (buer) skiftende underlag, han hadde både gått, løpt, sitti og røta og styra med underlaga:) var spennende å se på, mye å tenke på ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spor er kjempegøy, hilsen Valpis!

Men, pubertet, allerede? Valpis var fortsatt skikkelig valp til hun var rundt 10 mnd, da begynte jeg å se hormonene i henne. Fikk løpetia ei uke før ettårsdagen, og har vokst veldig mentalt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...