Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

nei skal love deg det er ett artig syn, for ho er litt redd for tommstokken da serru, så ho lener seg bort fra den :) så er ikke rart det blit litt galt med noen cm noen ganger:P

og å løfte ho greier jeg snart ikke lenger, så da blir det enten på jobb (på hestevekta) eller hos dyrlegen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
tenker meg tommstokken er litt skummel ja!og må si synes du er flink som har greid løfte henne til nå!Er jo tung!Synes mi på 23 kg er tung jo :)

ikke sant :) men er noen fordeleer med å være hovslager, blir i hvertfall sterk i armene. men når ho passerer 40kg eller nærmer seg 40kg, da tror jeg ikke det blir så mye løfting nei :ahappy: må liksom holde ho rolig når jeg er på vekta jeg også :)

Åå så pen hun er!

Så du skrev at du hadde kjøp k9 sele til henne, vurderte å kjøpe det, men visste ikke at det gikk ann å ha kløv på den. Hva kostet det, og hvor? :D

ja jeg kjøpte det når vi var på utstillinga på stange :) en som skal passe når ho er blitt voksen ;) mener det var 700,- jeg ga for den :P så en god pris på en knallfin sele, fikk med ekstra sånn bryst greie også, hvis ho skulle trekke lit tyngre ting:) men mener de skal ha egen side på nettet med seler, men veit ikke hva prisen pleier å ligge på jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin hun har blitt! Ser det godt at Ylbert fortsatt er ganske tynn altså!

Han er litt mer latsabb enn di tror jeg :ahappy:

Men han er sosial og fin da :)

Men her om dagen stakk han av :)

Var vist et hull i gjerdet som vi ikke hadde fått med oss :) Så da var han plutselig ute på veien gitt...

Men gikk så fint så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin hun har blitt! Ser det godt at Ylbert fortsatt er ganske tynn altså!

Han er litt mer latsabb enn di tror jeg :D

Men han er sosial og fin da :D

Men her om dagen stakk han av :P

Var vist et hull i gjerdet som vi ikke hadde fått med oss :P Så da var han plutselig ute på veien gitt...

Men gikk så fint så :P

jada ho er blitt så pen atte :) begynner å likne en dame nå :P og hender det er full rulle som du ser, men ho er nå i hvertfall rolig og bedagelig inne :D

bra han er sosial da, det er Kita også :P elsker alt av folk og dyr :P

uff, godt det gikk bra med han da, at han ikke blei påkjørt eller noe :P:P

men han spiser godt nå eller?? siden han er rolig, bør han vel begynne å legge på seg snart?? :P hvor stor og tung er han nå??

sett på de fine bildene til norbert??

forresten utstilling på Gjøvik 13. juni!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada ho er blitt så pen atte :) begynner å likne en dame nå :) og hender det er full rulle som du ser, men ho er nå i hvertfall rolig og bedagelig inne :P

bra han er sosial da, det er Kita også :P elsker alt av folk og dyr :P

uff, godt det gikk bra med han da, at han ikke blei påkjørt eller noe :P:D

men han spiser godt nå eller?? siden han er rolig, bør han vel begynne å legge på seg snart?? :P hvor stor og tung er han nå??

sett på de fine bildene til norbert??

forresten utstilling på Gjøvik 13. juni!!

Beklager, er så mye som skjer om dagen hos oss.

Han legger på seg normalt igjen nå også vokser han ikke så fryktelig i høyden lenger. Bare en cm i uka nå, og det gjør jo i grunn ingenting :P Så har han begynt å legge seg til å sove rett etter mat selv nå, jeg trenger ikke slenge enten han eller Ultra på gangen med døra igjen hele tiden :P

Hvilke bilder hos Norbert??=)

Er det det ja, skulle jo nesten vært der. Men påmeldinga har vel gått ut?

Skal du til Sverige på den utstillinga Norbert prata om? Vi kom plutselig på at å melde seg på hadde jo vært en fordel snart gitt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, er så mye som skjer om dagen hos oss.

Han legger på seg normalt igjen nå også vokser han ikke så fryktelig i høyden lenger. Bare en cm i uka nå, og det gjør jo i grunn ingenting :P Så har han begynt å legge seg til å sove rett etter mat selv nå, jeg trenger ikke slenge enten han eller Ultra på gangen med døra igjen hele tiden :P

Hvilke bilder hos Norbert??=)

Er det det ja, skulle jo nesten vært der. Men påmeldinga har vel gått ut?

Skal du til Sverige på den utstillinga Norbert prata om? Vi kom plutselig på at å melde seg på hadde jo vært en fordel snart gitt... :)

På hjemmesiden har det kommet nye bilder/album i fra 2001-2009 :) er mange nydelige hunder der :P

har vurdert litt fram og tilbake... men synes det er litt langt bare for et valpeshow, for hvis de får bra premier der, kommer det ikke i papiret til hunden uansett :P så vi stiller på Moss den samme helgen i steden :D men neste år skal jeg nok dit ja, for da er ho over 1 år :P

skal dere dit??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hjemmesiden har det kommet nye bilder/album i fra 2001-2009 :) er mange nydelige hunder der :)

har vurdert litt fram og tilbake... men synes det er litt langt bare for et valpeshow, for hvis de får bra premier der, kommer det ikke i papiret til hunden uansett :P så vi stiller på Moss den samme helgen i steden :P men neste år skal jeg nok dit ja, for da er ho over 1 år :P

skal dere dit??

Her sjekka ut alle de albuma ja;)

Vi vurderer det ja, bare for kos og fordi Norbert vil så gjerne at vi kommer me Kung Ylbert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei skjønner :D si fra hvis du melder deg på da, så skal jeg følge med litt ekstra:) synes det blei litt lant med 70 mil, må spare litt penger/km på bilen, for jeg kjører såppass mye fra før av :)

men vi kommer sterkere tilbake neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga som var hadde vi skikkelig knallvær :whistle: og Kita og Ailo kosa seg masse i vannet, både ved Lensa og ves solbergfoss :) de vassa og kosa seg skikkelig, sikkert deilig og avkjølende:)

Kita blei til og med bitt av en annen hund :rolleyes2: Ailo og Kita dreiv og lukta, så skulle ho bare lukte litt på den lille chines crested dotten, som bare glefsa til :D Kita skreik til og bare hoppa ut i vannet, for der turte ikke han å gå.

men på land kunne ho ikke nerme seg Tarzan som han het uten at han blei sinna og glefsa etter ho :whistle:

ikke rart store hunder er redd for de små :)

får se om jeg kan få noen bilder av storesøss, tok mange fine bilder da Kita bada ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja må tru jeg skvatt like mye som ho, om ikke mer :whistle: blei ikke noe bedre da jeg så litt blod her od der på halsen og nakken, men ikke fant noe sår :whistle:

fant det til slutt da, en bitte liten rift i øret :rolleyes2: og de øra flagrer jo litt, så det blei noen dråper her og der... men må ikke glemme å ta med at den hunden er lite sosialisert da, så jeg kunne kanskje vente meg den reaksjonen?

vil ikke påstå Kita er den dominante typen, aldri sett ho med halen over rygglinja ennå i hvertfall... men hvis den lille vovven er redd for stor hunder så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare vente på lønninga den 10. :whistle:

prøver å legge opp noen bilder via photobucket nå, så får se om det er sammarbeidsvillig i dag :) blei noen bilder som var på kamera fra før også da :rolleyes2: skal se ho koser seg i senga du :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da blir det noen fler bilder fra meg også i kveld :)

Kita og Ailo sover sammen på soffaen etter en slitsom dag ute ved vannet ;)

KitaogAilo30mai09.jpg

Kuler'n på soffaen :D

SDC10143.jpg

Funker fint med armlene til hodepute :lol:

SDC10144.jpg

Tror jeg har en skikkelig trøtt hund jeg :rolleyes2:

SDC10145.jpg

Hodebilde av Kita'n min :whistle:

SDC10148.jpg

Hånd i labb livet ut :whistle:

SDC10155.jpg

Kita kan klokka godt og legger seg selv til vanlig tid :)

SDC10156.jpg

Ikke no stress med å ha hele senga for seg selv ;)

SDC10157.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...