Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

Skrevet

Hei!Huff da kanskje nesemidd og litt kløe/prikker på hun.Håper det gir seg raskt alt sammen.Masse god bedring :rolleyes2: Spennende med vaøpe kurs snart også da!

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

har ikke nysi då mye idag, men det utslettet på nesa blusser liksom opp og ned :rolleyes2: på morran er det helt fint (da har ho ikke drivi med det og sleika seg så mye på nesa) men på kvelden er det ganske rødt... men er bare på den ene nesevingen...:S

valpekurset er skikkelig sosialt og koselig for både folk og hund=D håper på knallvær i morra :whistle: kamera er lagt i bilen, ikke dermed sakt at jeg husker å ta det ut derfra:P men skal prøve å få lagt det i sekken i morra:) ta noen fine bilder av ho med sine nye venner:)

Skrevet

huff da,håper det utslettet gir seg og tenker det klør ja!Jepp,kjempe sosialt og fin trening med hunde treff/kurs!Moro ta bilder om du husker ta ut kameraet også :rolleyes2:

Her har nå frøken bisk fått løpetid og endelig forstått at kan kjefte på hann hundene!(Tok bare nesten 3 år da)flink bisk men,synd de ikke tar det så tungt da!Haha.

Skrevet

har lagt det i sekken nå :D må bare huske batterier :ahappy: stikke på butikken snart :D også vaske litt bil og sånt før vi drar på treff med resten av valpefolket og grunkursfoolket;) i hvertfall knallvær her, 10 grader alt og greier :D

flink liten jente du har:) må bare sette de på plass;) spent på når min får løpetid :lol: heldigvis er hannhunden til mamma og dem ksterert, så vi slipper å stresse med å dele dem osv :D valpisen til søstra mi(Ailo her inne) har nok ikke kommet i puberteten ennå da, heldigvis :D

når regener man at store hunde får løpetid?? 6-7mnd??

Skrevet

Hei!Var sikkert fint på treff tenker jeg!Så bra de er kastrert og lille Staffe gutten ikke er i puberteten da hun får den.Varierer jo veldig alt fra 7 måneder og oppover.Engelsk Setteren jeg hadde fikk da var 13 måneder og hadde kun 1 gang i året,veldig greit!

Hun jeg har nå fikk da var 9 måneder og har 2 ganger i året som er mest vanlig.Varierer mye på det også,hvor lenge det er mellom osv.Siden hun er stor kan det jo hende tar litt lengere tid før får første gangen også.

Skrevet

hmm litt spent på detta der, da vi aldri har hatt tispe som familiehund, så har ikke vært borti det før:P

men lenge siden jeg har oppdattert om Kitas vekt og høyde her inne ser jeg. ho er nå 32kg ! blitt stor og 67cm høy=) dette målte vi 16 mai:)

Skrevet

sånn! da har vi vært ute og leika med kamera ;) har prøvd å ta noen portrettbilder :icon_redface: men vi har mest actionbilder ;) går fort i svinga, så en del av bildene blei liiiit uklare :P men det får dere bare leve med :P

Her gjør vi to fluer i en smekk :D trener på ligg og bli, også vips blir det portrett :P

SDC10058.jpg

Ute og leiker med det lille nesehornet sin ;) "prøv å ta den"

SDC10065.jpg

Ædda bædda, får den ikke tenk :P

SDC10066.jpg

I full rulle for å hente det lille nesehornet sitt ;)

SDC10068.jpg

Ikke noe serlig stolt da kanskje ;)

SDC10067.jpg

med nesehornet i munn og passer godt på så ingen kommer og tar den.

SDC10070.jpg

Ligger pent og venter, mens mamma tar bilde ;)

SDC10057.jpg

Full rulle:P

SDC10071.jpg

må bare laste opp noen fler, så det kommer mer her straks;)

Skrevet

Her er det noen bilder til:) krangler litt med nettet, så detta tar litt tid :icon_redface:

ser i hvertfall ut til at ho har det morro :D

ÅNEI:O mista'n jo:P

SDC10072.jpg

Se så fint nesehornet er:P

SDC10078.jpg

Blir noen skarpe svinger:P

SDC10077.jpg

jo fortere desto bedre;)

SDC10074.jpg

bare flyr og flyr uten stans denna dama:P

SDC10076.jpg

SDC10073.jpg

SDC10079.jpg

Full rulle:)

SDC10078.jpg

Skrevet

Er MYE overskudd som skal ut etter ei natt:P

SDC10077.jpg

Her er ho løpende med den berømte gule ballen sin, med bjelle inni=) må tro den er poppulær dere!

SDC10076.jpg

Ja det hender det blir litt mye bein:P

SDC10074.jpg

En liten seiersrunde bort til porten;)

SDC10073.jpg

Sjekk DET uttrykke a :icon_redface:

SDC10115.jpg

Skrevet

Vasser litt i dammen når anledningen byr seg;)

SDC10112.jpg

Ikke spør meg hva ho dykker etter, men ho gjør det stadig vekk :icon_redface:

SDC10113.jpg

Har fått meg en villhund:O

SDC10106.jpg

Fordel å ikke stå i veien for ho tror jeg:P

SDC10105.jpg

Skrevet

Bånn pinne, legger seg over i svingen og greier:P

SDC10092.jpg

Ingen problemer med å underholde seg selv:P

SDC10084.jpg

skal se hva mer jeg får til, gørr kjedekig å vente på opplastinga av bildene!!

Skrevet

Så flott hun har blitt! Jeg prøvde å gjøre portrettbilde litt mørkere, men har bare office picture manager så ble ikke så bra :icon_redface:

yakita2.jpg

yakita.jpg

Måtte prøve for bildene var så fine! :D Kanskje noen som er flinkere vil prøve seg også.

Skrevet
Så stor ho har blitt. Gleder meg til å se ho igjen i morgen :D

ja blir spennende å se Diego;)

finne bilder! ser så utrolig lykkelig ut med leken sin :icon_redface:

ja men ser tydelig at noen leiker er mer poppulære enn andre;)

Åhh kjempefin! Heldige du som har GD! ;)

hehe heldig du også som har dobber ;) det kan jeg godt tenke meg, men redd det blir for mye hund for meg...

takk takk:) synes de blei fine jeg=) eller så kan jeg prøve i et program som heter Picnik;)

Skrevet

i dag har vi kosa oss skikkelig :) hatt det fine været :ahappy: når Ailostaff var ferdig på jobb dro vi og grilla med hundene og samboeren til søstra mi :)

hundene kosa seg masse, og Kita vassa i vannet og dykka i vannet etter pinner :)

Tonje tok noen bilder av ho, som jeg synes var så fine at de må legges ut her :)

SDC10893.jpg

SDC10901.jpg

SDC10905.jpg

så må jeg bare slenge med et bilde fra treffet her om dagen, der Kita og jeg trener på å gå på plass :)

Kitaogmegtrener21mai09.jpg

Skrevet

ja søstersen var flink med kamera i dag :)

begynner å bli skikkelig stor :) etter ny veiing er vekta 34kg og høyden fortsatt 67sm :ahappy: lurer på om jeg kanskje kan ha målt feil, eller så har ho rett og slett ikke vokst no i høyden :)

er spent på å se hvor stor ho blir som voksen :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...