Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

har ikke nysi då mye idag, men det utslettet på nesa blusser liksom opp og ned :rolleyes2: på morran er det helt fint (da har ho ikke drivi med det og sleika seg så mye på nesa) men på kvelden er det ganske rødt... men er bare på den ene nesevingen...:S

valpekurset er skikkelig sosialt og koselig for både folk og hund=D håper på knallvær i morra :whistle: kamera er lagt i bilen, ikke dermed sakt at jeg husker å ta det ut derfra:P men skal prøve å få lagt det i sekken i morra:) ta noen fine bilder av ho med sine nye venner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff da,håper det utslettet gir seg og tenker det klør ja!Jepp,kjempe sosialt og fin trening med hunde treff/kurs!Moro ta bilder om du husker ta ut kameraet også :rolleyes2:

Her har nå frøken bisk fått løpetid og endelig forstått at kan kjefte på hann hundene!(Tok bare nesten 3 år da)flink bisk men,synd de ikke tar det så tungt da!Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lagt det i sekken nå :D må bare huske batterier :ahappy: stikke på butikken snart :D også vaske litt bil og sånt før vi drar på treff med resten av valpefolket og grunkursfoolket;) i hvertfall knallvær her, 10 grader alt og greier :D

flink liten jente du har:) må bare sette de på plass;) spent på når min får løpetid :lol: heldigvis er hannhunden til mamma og dem ksterert, så vi slipper å stresse med å dele dem osv :D valpisen til søstra mi(Ailo her inne) har nok ikke kommet i puberteten ennå da, heldigvis :D

når regener man at store hunde får løpetid?? 6-7mnd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Var sikkert fint på treff tenker jeg!Så bra de er kastrert og lille Staffe gutten ikke er i puberteten da hun får den.Varierer jo veldig alt fra 7 måneder og oppover.Engelsk Setteren jeg hadde fikk da var 13 måneder og hadde kun 1 gang i året,veldig greit!

Hun jeg har nå fikk da var 9 måneder og har 2 ganger i året som er mest vanlig.Varierer mye på det også,hvor lenge det er mellom osv.Siden hun er stor kan det jo hende tar litt lengere tid før får første gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm litt spent på detta der, da vi aldri har hatt tispe som familiehund, så har ikke vært borti det før:P

men lenge siden jeg har oppdattert om Kitas vekt og høyde her inne ser jeg. ho er nå 32kg ! blitt stor og 67cm høy=) dette målte vi 16 mai:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn! da har vi vært ute og leika med kamera ;) har prøvd å ta noen portrettbilder :icon_redface: men vi har mest actionbilder ;) går fort i svinga, så en del av bildene blei liiiit uklare :P men det får dere bare leve med :P

Her gjør vi to fluer i en smekk :D trener på ligg og bli, også vips blir det portrett :P

SDC10058.jpg

Ute og leiker med det lille nesehornet sin ;) "prøv å ta den"

SDC10065.jpg

Ædda bædda, får den ikke tenk :P

SDC10066.jpg

I full rulle for å hente det lille nesehornet sitt ;)

SDC10068.jpg

Ikke noe serlig stolt da kanskje ;)

SDC10067.jpg

med nesehornet i munn og passer godt på så ingen kommer og tar den.

SDC10070.jpg

Ligger pent og venter, mens mamma tar bilde ;)

SDC10057.jpg

Full rulle:P

SDC10071.jpg

må bare laste opp noen fler, så det kommer mer her straks;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det noen bilder til:) krangler litt med nettet, så detta tar litt tid :icon_redface:

ser i hvertfall ut til at ho har det morro :D

ÅNEI:O mista'n jo:P

SDC10072.jpg

Se så fint nesehornet er:P

SDC10078.jpg

Blir noen skarpe svinger:P

SDC10077.jpg

jo fortere desto bedre;)

SDC10074.jpg

bare flyr og flyr uten stans denna dama:P

SDC10076.jpg

SDC10073.jpg

SDC10079.jpg

Full rulle:)

SDC10078.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er MYE overskudd som skal ut etter ei natt:P

SDC10077.jpg

Her er ho løpende med den berømte gule ballen sin, med bjelle inni=) må tro den er poppulær dere!

SDC10076.jpg

Ja det hender det blir litt mye bein:P

SDC10074.jpg

En liten seiersrunde bort til porten;)

SDC10073.jpg

Sjekk DET uttrykke a :icon_redface:

SDC10115.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stor ho har blitt. Gleder meg til å se ho igjen i morgen :D

ja blir spennende å se Diego;)

finne bilder! ser så utrolig lykkelig ut med leken sin :icon_redface:

ja men ser tydelig at noen leiker er mer poppulære enn andre;)

Åhh kjempefin! Heldige du som har GD! ;)

hehe heldig du også som har dobber ;) det kan jeg godt tenke meg, men redd det blir for mye hund for meg...

takk takk:) synes de blei fine jeg=) eller så kan jeg prøve i et program som heter Picnik;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har vi kosa oss skikkelig :) hatt det fine været :ahappy: når Ailostaff var ferdig på jobb dro vi og grilla med hundene og samboeren til søstra mi :)

hundene kosa seg masse, og Kita vassa i vannet og dykka i vannet etter pinner :)

Tonje tok noen bilder av ho, som jeg synes var så fine at de må legges ut her :)

SDC10893.jpg

SDC10901.jpg

SDC10905.jpg

så må jeg bare slenge med et bilde fra treffet her om dagen, der Kita og jeg trener på å gå på plass :)

Kitaogmegtrener21mai09.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja søstersen var flink med kamera i dag :)

begynner å bli skikkelig stor :) etter ny veiing er vekta 34kg og høyden fortsatt 67sm :ahappy: lurer på om jeg kanskje kan ha målt feil, eller så har ho rett og slett ikke vokst no i høyden :)

er spent på å se hvor stor ho blir som voksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...