Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva slags halsbånd er det her?


thomas84

Recommended Posts

Ser ut som et bjeffehalsbånd av noe slag.

Når hunden bjeffer, registreres enten lyden, eller vibreringene i hundens hals, og da, utifra hvilken type bjeffehalsbånd det er, kommer det enten en høy pipelyd, en spraydusj med f.eks sitronlukt, eller et lite støt med strøm(dette er ikke lov å bruke utenom sauestrømming, eller iallefall med autorisert trener tilstede, såvidt jeg vet?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et bjeffehalsbånd av noe slag.

Når hunden bjeffer, registreres enten lyden, eller vibreringene i hundens hals, og da, utifra hvilken type bjeffehalsbånd det er, kommer det enten en høy pipelyd, en spraydusj med f.eks sitronlukt, eller et lite støt med strøm(dette er ikke lov å bruke utenom sauestrømming, eller iallefall med autorisert trener tilstede, såvidt jeg vet?).

Vi hadde problemer med at familiehunden bjeffet mye ute. Derfor gikk pappa til innkjøp av et støt anti-bjeffe bånd (verken det er galt eller riktig skal ikke diskuteres, da vi raskt bestemte oss for heller å finne oss i lyden.. før vi i det hele tatt fikk brukt båndet med støt).

Såvidt jeg vet var det ikke noe problem å få tak i det. Nå vet jeg ikke om det ble kjøpt vi internett eller i en butikk da. Men pointet er at jeg ikke tror det er ulovlig i Norge, men nå var jo dette et ganske mildt et. Sto det iallefall, Chico endte bare opp med å gå rundt med det i en uke (som er tilvenningstiden) før vi bestemte oss for å enten løse det på en annen måte, eller bare finne oss i det. Rasen er fra før av kjent for å bjeffe mye, og forrige bikkja var helt lik på det området. Men nå ble dette litt OT.. sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men pointet er at jeg ikke tror det er ulovlig i Norge,

Dersom det gir hunden støt er det ulovlig i henhold til norsk lovverk.

Synsing som det der kan du jo egentlig bedrive et annet sted.

www.lovdata.no inneholder ALLE lover og forskrifter med gyldighet her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det gir hunden støt er det ulovlig i henhold til norsk lovverk.

Synsing som det der kan du jo egentlig bedrive et annet sted.

www.lovdata.no inneholder ALLE lover og forskrifter med gyldighet her i landet.

Åja, det visste jeg ikke. Men litt rart at de bare selger det da, sånn uten videre.

Men men, vi fikk aldri brukt det.. så da er jo saken grei.. personlig er jeg uansett i mot det. Altså får man ikke bort bjeffing ved hjelp av trening og man har en bjeffete rase.. da finnes det lydtettene øreklokker som vi mennesker kan putte på oss hvis man plages så mye av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...