Gå til innhold
Hundesonen.no

Linser


Bjørg Eva

Recommended Posts

Jeg har nå akkurat fått meg linser og har hatt de på ett døgn. Nå tok jeg dem ut for øynene mine blir slitne av å ha de på og de føles litt tørre. Tørrheten vet jeg jo jeg kan gjøre noe med ved å bruke øyedråper, men jeg ser også uklart med dem... det er litt plagsomt. Det blir klart innimellom, helt til jeg flytter blikket så blir det dosete igjen. Pleier det å bli sånn? Og går det seg til? I så fall hvor fort? Helt grønn på det her med linser, men vil ha det fordi jeg glemmer å ta på briller hele tiden og jobber foran en pc. Dvs at jeg får som regel kjempevondt i hodet i løpet av dagen fordi øynene mine blir slitne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå akkurat fått meg linser og har hatt de på ett døgn. Nå tok jeg dem ut for øynene mine blir slitne av å ha de på og de føles litt tørre. Tørrheten vet jeg jo jeg kan gjøre noe med ved å bruke øyedråper, men jeg ser også uklart med dem... det er litt plagsomt. Det blir klart innimellom, helt til jeg flytter blikket så blir det dosete igjen. Pleier det å bli sånn? Og går det seg til? I så fall hvor fort? Helt grønn på det her med linser, men vil ha det fordi jeg glemmer å ta på briller hele tiden og jobber foran en pc. Dvs at jeg får som regel kjempevondt i hodet i løpet av dagen fordi øynene mine blir slitne...

Har du dagslinser?

Eller har du slike som skal være på dag og natt? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du dagslinser?

Eller har du slike som skal være på dag og natt? :whistle:

Det samme tenkte jeg på.... VELDIG viktig at de er night & day linser hvis du har dem på hele døgnet... De andre skal IKKE være på så lenge. Det tåler øynene veldig dårlig da disse linsene ikke er beregnet for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... månedslinser var det vel... Skulle ha de på dag og natt ja :whistle:

Hmm.. det er vanesak at de "flyr" litt rundt på øynene første dagene :)

Men de første 3-4 dagene skal man helst ikke gå med de mer enn 12 timer løpet av en dag.. skal venne øynene til linsene.. ;)

Hvertfall det jeg fikk beskjed om når jeg hadde slike linser.

det at de er tørre er fordi tårekanalene dine må venne seg til at det skal "produseres" mer væske å få ut på øynene.

(å ja, jeg har brukt briller og linser i 14 år... :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. det er vanesak at de "flyr" litt rundt på øynene første dagene :whistle:

Men de første 3-4 dagene skal man helst ikke gå med de mer enn 12 timer løpet av en dag.. skal venne øynene til linsene.. :)

Hvertfall det jeg fikk beskjed om når jeg hadde slike linser.

det at de er tørre er fordi tårekanalene dine må venne seg til at det skal "produseres" mer væske å få ut på øynene.

(å ja, jeg har brukt briller og linser i 14 år... :P )

Ok, ja jeg tenkte at det kanskje var lurt å ta de ut en stund også så har gjort det nå. Da skal jeg ha de i kortere og ta lengere pause for tilvenning så satser jeg på at det går seg til :P Virker ganske behagelig da, bare det slutter å være "ekkelt" hehe ;) Fikk beskjed om at jeg måtte ta kontakt med optiker igjen om jeg ble rød i øynene eller fikk vondt, men det har jeg heldigvis ikke opplevd. Skal på oppfølgingskontroll snart da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå har jeg sjekket dem og ja de er jo beregnet for kontinuerlig bruk. MEN jeg ville i starten (hvis du synes de er ubehagelige) først gi øynene dine en sjanse til å venne seg til linsene jeg. Altså, å ta dem av minimum hver kveld.

Du er videre sikker på at optiker har gitt deg riktig kurve på linsene?

EDIT: dessuten, en god leveregel m linser er ta dem UT hvis de er ubehagelige. Det kan være en brist i selve linsen og denne vil da slite på hornhinnen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå har jeg sjekket dem og ja de er jo beregnet for kontinuerlig bruk. MEN jeg ville i starten (hvis du synes de er ubehagelige) først gi øynene dine en sjanse til å venne seg til linsene jeg. Altså, å ta dem av minimum hver kveld.

Du er videre sikker på at optiker har gitt deg riktig kurve på linsene?

EDIT: dessuten, en god leveregel m linser er ta dem UT hvis de er ubehagelige. Det kan være en brist i selve linsen og denne vil da slite på hornhinnen din.

signert! :whistle:

Alle øysteinene (alle mine tre optikere har hett øystein)

Har prentet dette inn til meg atter engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå har jeg sjekket dem og ja de er jo beregnet for kontinuerlig bruk. MEN jeg ville i starten (hvis du synes de er ubehagelige) først gi øynene dine en sjanse til å venne seg til linsene jeg. Altså, å ta dem av minimum hver kveld.

Du er videre sikker på at optiker har gitt deg riktig kurve på linsene?

EDIT: dessuten, en god leveregel m linser er ta dem UT hvis de er ubehagelige. Det kan være en brist i selve linsen og denne vil da slite på hornhinnen din.

Takk for svar :whistle: Skal gjøre det og gi øynene mine en sjans til å venne seg til dem. Nei, bruker dem ikke om det er vondt eller noe. Det har jeg fått beskjed om fra optiker :) Så da bruker jeg dem litt fra og til fram til jeg skal ha den oppfølgingstimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...