Gå til innhold
Hundesonen.no

Fiskene på Kløfta


ritus

Recommended Posts

Hei jeg er en jente på 37 år som bor på kløfta.

Min familie består av en mann, to barn ( 10-15 år), en hund som heter Sara og 5 akvarier.

Karene mine er:

450 L med Malawi og to gibbiceps + sandsnegler

160 L med L-144, Blå Acara yngler, Corydoraser og lilla eplesnegler + sandsnegler.

102 L med molly, guppy, ancitrius lekspar med yngler og gule eplesnegler.

60 L med Endlers , reker og hvite eplesnegler + sandsnegler.

20 L kampfisk , en liten ancitrius og blå eplesnegler.

Jeg har hatt fisker i 5 år men enda må jeg lære mere.

Håper på tilbake meldinger på godt og vondt.

bilde 1 Fryeri min favoritt

bilde2 eplesnegle

bilde 102L

Sender med noen bilder:

post-4530-1229517651_thumb.jpg

post-4530-1229517713_thumb.jpg

post-4530-1229517838_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Ja tenkte det var på tide : )

men jeg hadde så dårlig kamera men nå har jeg kjøpt meg et nytt så nå må jeg bare lære meg hvordan det virker.

Prøver med noen nye bilder så de andre var litt mørke.

post-4530-1229554134_thumb.jpg

Delfin ciklide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et canon 450 D. Så kamera skal være bra men det er verre med meg hehe.

Så jeg tar 300 bilder og det er max 50 bilder jeg blir fornøyd med og dem er ikke bra dem heller, men jeg blir sikkert bedre med litt trening.

Håper jeg

Men jeg sliter også med å laste opp bilder her får bare laste opp 3 stk om dagen ser det ut til eller er det jeg som roter : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe sånn har jeg det og, tar en dullion bilder og kun noen blir bra. Det ER vanskelig å ta bilder av akvarier *sukk*

Jøss Anita, det var da veldig motsatt av meg...! Menmen, ikke noe nytt at du er litt rar da :)

Haha, men det var da på tide å være uenig om noe også :o (Og dessuten er det DU som er rar, thihi..) Men syns du tar fine bilder selv om du har flombelysning i stua da.. *S*

Men det er vanskelig å ta bilder av akvarium, glass og vann og fisk i bevegelse er litt vanskelig kombinasjon. Det aller beste er å bruke ekstra belysning over karet. Blits kan gå greit det også, om man ikke tar bilder rett på, men jeg syns sjelden blitsbelysning gir pene eller særlig riktig gjengivelse av farger i selve karet. Av fisk kan det bli bra. Men uansett må man vinkle litt så blitsen lyser opp i karet uten å få refleksen i glasset. Og så er det selvfølgelig forskjell på hva man skal ta bilder av, detaljer av fisk eller kar i rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, men det var da på tide å være uenig om noe også :) (Og dessuten er det DU som er rar, thihi..) Men syns du tar fine bilder selv om du har flombelysning i stua da.. *S*

Søta! :o Bøtt åff kårs er jeg rar! ;)

Men Ritus, har du ingen bilder av Acaraene "mine" da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ser ut som de har vokst mye! :)

Når du har lastet opp bildene så velger du å kopiere den som starter med img, om du skjønner.. prøv det :o Også er det lurt å forminske bildene litt, det gjør du rett under der du trykker for å hente fram bildene på pc'n din, resize eller noe tror jeg det står :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...