Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva slags fisk bør jeg kjøpe?


SiriEveline

Recommended Posts

Har et 60 liters akvarie som trengs litt oppfylling (mener nå jeg).

Per nå har jeg en bitteliten slørhale (som skal flytte snart), en gullfisk, 4 av disse såkalte zebra"tetraene" (de har visst et annet navn, men dyrebutikken oppga det navnet), og så har jeg en sugefisk.

Hva slags fisk kan jeg ha sammen med de? Og i et ca. 60 liters akvarie..?

Med tanke på gullfisken så skal nok akvariet oppgraderes, men det blir nok ikke med det første.

Bunnen på akvariet er forresten sånne glasskuler, og har et par planter nå (aner ikke navn på det), men skal skaffe flere så fort som mulig.

Har tenkt litt på Guppyer, drev med det før og nå har jeg forsåvidt ikke noen de kan bite på (slørhalen flytter jo i morgen om jeg vil). Og nå finnes det så mange pene der ute! Og så morsomt med bebiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fikk en del babiser før når jeg hadde guppyer.

Ja mollyer er fine. Men jeg hadde kanskje tenkt meg noe litt fargerikt. Sverddrage er kanskje en mulighet.. hadde det før men det er lenge siden nå. Hmm men tenker kanskje noe litt annerledes en gullfisken.. (den er oransj og hvit). Vurderer og få sølvhai da, hadde en før men han døde.

Holder egentlig på å få igang akvariet igjen, det var noe gærnt med det så en del fisker døde. Men nå er det friskmeldt og klart for nye beboere. Men hva heter de som ser ut som gule mollyer? Eller er det kanskje bare en gul molly?

Hmm, nei jeg får se når jeg drar i dyrebutikken men nå har jeg litt ideer til hvilken retning jeg skal gå. Skal ikke ha noen dyre fancy fisker akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke det angående sølvhai, ikke rart min døde da. Uff jeg syntes det er dårlig gjort at dyrebutikker bevisst selger deg en fisk de vet ikke kommer til å trives!

Men ihvertfall så ble det 9 fisker til sammen. 7 assorterte platy (2 oransje med sort flekk ved halen, 2 hvite med sort hale og 3 gule med sort "i midten") og 2 black molly damer. Platyene er forresten 4 hunner og 3 hanner.

Kjøpte 4 planter. Men den javamosen.. hvordan er den? Blant annet hva er den bra for og sånn? Hørtes jo litt morsom ut.. og ikke minst.. hvordan ser den ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...