Gå til innhold
Hundesonen.no

flass

Kristina

Recommended Posts

Skrevet

Head and shoulder?

:cry:

Kan være hun er litt alergisk for foret...

Jeg hadde en Flat før, og hun flasset for hun hadde litt tørr hud, så jeg bada henne med olivenolje!!

Dusja henne først, helte på en good del olje... venta 15 min og spylte ut igjen...

Det funka hvertfall på henne...

Skrevet
vi forer med eukanuba og det har hu fått siden hu var 8 uker. kan hun reagere på det nå da?

Får kjøpe head and shoulder tror jeg :cry:

Jeg vet ikke helt hvordan det er med forallergi jeg, for jeg har alltid hatt allergi-frie hunder... sikkert noen andre som kan gi deg bedre svar enn meg...

Men jeg hadde kanskje tatt en telefon til vetten.. bare for å høre ... (kanskje jeg er litt vel hønemor men...)

Skrevet

gå på dyrebutikken eller til en hundefrisør og hør om tips.

jeg fikk tak i flass shampo til familien hund vår hehe

hun ble bra

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...