Gå til innhold
Hundesonen.no

Escape to Chimp Eden

Gjest

Recommended Posts

Noen som har sett dette fantastiske programmet?

JA, det har vært mye apeprogrammer på animal planet de siste "årene" (jeg har mistet tidsperspektiv). Men jeg har generelt vært selektiv på det jeg ser på Animal Planet, og plutselig en dag dukket denne Dave Gahan kopien opp på skjermen, i en reklame, mens jeg så Groomer Has It.

Makan til fantastisk program! Ikke no "menneskliggjøring" av apene, ikke noe historiemas eller annet. Jeg fikk tårer i øynene første gangen jeg så det, for til tross for å ha bodd 15 år i et metallbur, sveiset igjen, hadde disse apene så fantastisk mye personlighet og tilogmed kunnskap til å bruke redskaper.

http://www.chimpeden.com/

Her er nettsiden til ... plassen jeg ikke klarer å finne et godt ord på Norsk til ;) Om et par år når muligheten byr seg har jeg bestemt meg for å dra ned dit og besøke dem. Er det noe som er givende og helt spesielt, så er det å se aper på den måten. De er så alt for lik oss! Vurderer å adoptere en også, men jeg må nesten få meg fast inntekt før en fast debet kan igangsettes. Som Eugene Cussons selv sier:

"Call it fate, call it divine intervention, but I felt drawn to the cause of rescuing and rehabilitating chimpanzees. I was looking to be part of something bigger than myself."

Animal Planet har tapt seg i det siste, men det er en del gode programmer hvis man luker litt i rekkene. Amba the russian tiger, søndag 21 desember klokka 21.00 er et program det kan være verdt å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...