Gå til innhold
Hundesonen.no

Escape to Chimp Eden

Gjest

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har sett dette fantastiske programmet?

JA, det har vært mye apeprogrammer på animal planet de siste "årene" (jeg har mistet tidsperspektiv). Men jeg har generelt vært selektiv på det jeg ser på Animal Planet, og plutselig en dag dukket denne Dave Gahan kopien opp på skjermen, i en reklame, mens jeg så Groomer Has It.

Makan til fantastisk program! Ikke no "menneskliggjøring" av apene, ikke noe historiemas eller annet. Jeg fikk tårer i øynene første gangen jeg så det, for til tross for å ha bodd 15 år i et metallbur, sveiset igjen, hadde disse apene så fantastisk mye personlighet og tilogmed kunnskap til å bruke redskaper.

http://www.chimpeden.com/

Her er nettsiden til ... plassen jeg ikke klarer å finne et godt ord på Norsk til ;) Om et par år når muligheten byr seg har jeg bestemt meg for å dra ned dit og besøke dem. Er det noe som er givende og helt spesielt, så er det å se aper på den måten. De er så alt for lik oss! Vurderer å adoptere en også, men jeg må nesten få meg fast inntekt før en fast debet kan igangsettes. Som Eugene Cussons selv sier:

"Call it fate, call it divine intervention, but I felt drawn to the cause of rescuing and rehabilitating chimpanzees. I was looking to be part of something bigger than myself."

Animal Planet har tapt seg i det siste, men det er en del gode programmer hvis man luker litt i rekkene. Amba the russian tiger, søndag 21 desember klokka 21.00 er et program det kan være verdt å se.

Skrevet

Har tenkt å se chim eden, og når du gir så god kritikk, skal jeg se det neste gang. :)

Som du sier er det så mange apeprogrammer at jeg går i surr.. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...