Gå til innhold
Hundesonen.no

Escape to Chimp Eden


Gjest

Recommended Posts

Noen som har sett dette fantastiske programmet?

JA, det har vært mye apeprogrammer på animal planet de siste "årene" (jeg har mistet tidsperspektiv). Men jeg har generelt vært selektiv på det jeg ser på Animal Planet, og plutselig en dag dukket denne Dave Gahan kopien opp på skjermen, i en reklame, mens jeg så Groomer Has It.

Makan til fantastisk program! Ikke no "menneskliggjøring" av apene, ikke noe historiemas eller annet. Jeg fikk tårer i øynene første gangen jeg så det, for til tross for å ha bodd 15 år i et metallbur, sveiset igjen, hadde disse apene så fantastisk mye personlighet og tilogmed kunnskap til å bruke redskaper.

http://www.chimpeden.com/

Her er nettsiden til ... plassen jeg ikke klarer å finne et godt ord på Norsk til ;) Om et par år når muligheten byr seg har jeg bestemt meg for å dra ned dit og besøke dem. Er det noe som er givende og helt spesielt, så er det å se aper på den måten. De er så alt for lik oss! Vurderer å adoptere en også, men jeg må nesten få meg fast inntekt før en fast debet kan igangsettes. Som Eugene Cussons selv sier:

"Call it fate, call it divine intervention, but I felt drawn to the cause of rescuing and rehabilitating chimpanzees. I was looking to be part of something bigger than myself."

Animal Planet har tapt seg i det siste, men det er en del gode programmer hvis man luker litt i rekkene. Amba the russian tiger, søndag 21 desember klokka 21.00 er et program det kan være verdt å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...