Gå til innhold
Hundesonen.no

Å leie seg en hund


Argon

Recommended Posts

Guest Stella

Jeg har drevet med hest, og har nå hund og kaniner (som alle arter er nevnt i tråden, Hei! forresten Nettemoren!). Og jeg ville faktisk vært svært kritisk til å låne/leie ut noen av disse artene til folk jeg ikke kjente godt! Ikke fordi jeg er sær eller noe (tror jeg), men fordi jeg ser så mye stygg håndtering/feil behandling av dyr at jeg ville hatt store problemer med å leie ut dyra mine til fremmede.

Hestene kunne folk fått låne/bruke under oppsyn av meg (på time eller med meg på tur), men om ikke det var en person jeg virkelig visste var dyktig ville jeg aldri latt vedkommende dra av gårde med hesten min! Hunden min er jeg om mulig enda mer kritisk til å låne ut, jeg vil ikke ha henne ødelagt (hun er en ganske lettpåvirkelig hund ). Og selv om kaninene ikke betyr like mye for meg ville jeg hatt problemer med å leie dem ut til fremmede. Rett og slett fordi mine dyr er mitt ansvar og jeg vil at de skal håndteres rett.

Jeg synes konseptet virker rart, og veldig kaldt. Virkelig et steg bakover i kjæledyrstatusen her i landet hvis dette skjer.

Eneste måten jeg kan se for meg at dette kunne vært gjennomført er om de som ønsket å låne en hund gjennomgikk en opplæring først, et kurs der de fikk en grunndig opplæring i hva en hund trenger og hvordan den fungerer, så de kunne håndtere den rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...